En tråd om barbering

Mottok dette smykke i posten igår, akkurat tatt første barbering. Dårligste barbering på mange år :) Må jobbe mer med vinkel og veldig usikker hvordan jeg skal få til hals. Umiddelbar litt usikker på Derby bladene, gir dem tvilen tilgode til jeg får mer trening Har en sample packard på vei fra USA.


 
Mottok dette smykke i posten igår, akkurat tatt første barbering. Dårligste barbering på mange år :) Må jobbe mer med vinkel og veldig usikker hvordan jeg skal få til hals. Umiddelbar litt usikker på Derby bladene, gir dem tvilen tilgode til jeg får mer trening Har en sample packard på vei fra USA.



Derby er desverre bare dritt...Har prøvd det meste og det er bare å gå for Feather med en gang. Spesielt til en så mild høvel rom R89 ;)
 
Derby er billig men likevel ikke værd pengene. Selv bruker jeg Shark, Personna blå, Feather, Gilette silver blue og Astra til nøds.
 
De har nå blitt sparket fra Kickstarter, på grunn av for dårlig prototype.

@oets spennende, 11 dager igjen og rom for å "backe" til $189 ... vurderes.

Haha, ikke overrasket! Vurderte å backe helt til jeg så filmen hvor de sleit med et par hårstrå på hånden.
Får holde meg til vanlig høvel i noen år til tipper jeg, men lasers er jo alltid kult da!
 
Lurer litt på å teste ut barbering med kniv. Det som fort kan tale litt i mot er dersom dette medfører mye regelmessig vedlikehold i form av sliping. Vet med meg selv at det er noe jeg ikke gidder å bruke alt for mye tid på. Antar det vil variere med bruk, men det er kanskje noen som kan gi innspill på hva som er vanlig?

(beklager hvis dette er omhandlet tidligere i tråden - har ikke fått lest gjennom alle 30 sidene enda)

Edit: Glemte å legge til at jeg selvsagt ser på det jeg antar er kvalitetskniver fra barbershop.no o.l.
 
Redigert:
Kom over en norsk nettside med ganske gode priser og godt utvalg av Proraso (med mer): Med24.no

Plukket med meg en Proraso/Omega 10048 kost med svinebust. Ble óg en pre-shave (aloe og te) og en tub barbersåpe (sandalwood). Alt til den relativt nette sum av 325 kr. La ved litt småsnacks og kom over frifraktsgrensen på 500 kr.
 
Bestilte noe småtteri fra barbershop.no her om dagen og tenkte jeg skulle prøve Med24.no...... imponert!

Begge bestillinger innlagt den 11e,

med24 bekreftet bestillingen den 12e, iflg txt meldingen kan pakke nå hentes på postkontoret idag (15e) ....... avsendt fra DK iflg spøringsnummer.

Barbershop: ordrebekreftelse mottatt først idag (15e), med helg osv blir det nok Tirsdag-Onsdag til uke før varene ankommer tipper jeg.

Edit-oppdatering:
17e idag og fortsatt ingen pakke fra barbershop.no....... bestilling fra England som var plassert dagen etter den til barberingshop derimot....... ankom i posten idag. Nå gjelder det å se om pakke fra Richards Razors i NY klarer å komme frem raskere en den fra Oslo......

Kan også anbefalle http://www.ebay.co.uk/usr/viliok når det gjelder kjøp av blad. 4 arbeidsdager fra bestilling til levering hjem hos meg fra Bulgaria.
 
Redigert:
Farvel Gillette !

20151225_194720_zps3qavfrz2.jpg
 
Jeg kjøpte nylig et startersett for klassisk barbering med Mühle R89 og Derby-blader. Har forstått at Derby-bladene er noe drit. Hvor kan jeg kjøpe gode blader, uten å gå via barbershop.no? De sender så forbanna treigt og jeg orker ikke å vente i over en uke på en konvolutt med noen barberblader i.
 
Jag brukte derby dom første barberings-øktene til teknikket satt sånn noenlunde før jag byttet til feather blader. Hade gått samme vei igjen, feather bladene er helt latteligt sinnsykt ninja skarpe!
 
Jeg gikk rett til kilden istedenfor, og bestilte fra Mühles egen nettbutikk. I tillegg til 4 pakker à 10 blader, bestilte jeg barberhåndklær med Mühle-logo innbrodert, og en metallskål til å piske opp skum i. Så får vi se hvor lang tid det tar.
 
  • Liker
Reaksjoner: sommerlyst
Jeg kjøpte nylig et startersett for klassisk barbering med Mühle R89 og Derby-blader. Har forstått at Derby-bladene er noe drit. Hvor kan jeg kjøpe gode blader, uten å gå via barbershop.no? De sender så forbanna treigt og jeg orker ikke å vente i over en uke på en konvolutt med noen barberblader i.

Jeg bestilte fra Barbershop.no søndag kveld og hadde pakken i postkassa på tirsdag. Det synes jeg er ganske kjapt. Dette var første gang jeg bestilte hos dem via nett, så kan selvsagt ikke vite om det er vanlig praksis. Men en god start var det.
 
Jeg bestilte fra Barbershop.no søndag kveld og hadde pakken i postkassa på tirsdag. Det synes jeg er ganske kjapt. Dette var første gang jeg bestilte hos dem via nett, så kan selvsagt ikke vite om det er vanlig praksis. Men en god start var det.
Jeg har alltid fått varene fra barbershop levert innen et par dager. Eneste unntakene er rundt juletider, når ekstra leveringstid må påregnes, eller når de av annen grunn har informert om at leveringstiden kan bli lengre på grunn av omorganisering.
 
Handlet ca. 15 ganger fra Barbershop og aldri ventet mer enn 4 dager. Feather er de beste, ikke vits å diskutere en gang. Hvertfall skarpest.