En independent klokkereise. Only dead fish go with the flow:)

Din reise er virkelig inspirerende @Ronerling. Den ‘grønne’ Upsidedown er fantastisk. Ja, Urwerk, Czapek og Moser også selvsagt. Og Dracula! Men Upsidedown er ’The stuff that dreams are made of’. Takk for at du deler så generøst.
 
Redigert:
Din reise er virkelig inspirerende @Ronerling. Den ‘grønne’ Upsidedown er fantastisk. Ja, Urwerk, Czapek og Moser også selvsagt. Og Dracula! Men Upsidedown er ’The stuff that dreams are made of’. Takk for at du deler så generøst.
Tusen hjertelig takk for så fine ord. Det setter jeg veldig pris på. Ja, gleder meg sinnsykt mye til å få den på armen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjorn
98D067E8-4E27-443E-A905-304803FBD51B.jpeg
 
Del 14… Konsolidering av samlingen.

Hei alle sammen. På tide med en liten oppdatering….
Dette har smertet men jeg har blitt nødt til å endre en del på samlingen min.

Moser ble solgt for å få råd til Dracula.
Czapek har blitt solgt for å få råd til Upside down.
Urwerk ur100 har akkurat blitt solgt for å betale depositum for ……..
Noen som vil gjette??

Så nå blir dette samlingen min:
1. Dress: Ludovic Ballouard Upside down piece unique
2. Morro klokke: Konstantin Chaykin Dracula
3. Micro indie: Tsoarev Rashid Arrow
4. «Daily/Grail»: ……..

Fortsettelsen følger:)
 
Redigert:
Grattis/kondolerer med salg! Tipper det er mere en evolusjon enn tristesse.. Den samlinga blir spissa, unik og helt rå!!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
4.
Hei alle sammen. På tide med en liten oppdatering….
Dette har smertet men jeg har blitt nødt til å endre en del på samlingen min.

Moser ble solgt for å få råd til Dracula.
Czapek har blitt solgt for å få råd til Upside down.
Urwerk ur100 har akkurat blitt solgt for å betale depositum for ……..
Noen som vil gjette??

Så nå blir dette samlingen min:
1. Dress: Ludovic Ballouard Upside down piece unique
2. Morro klokke: Konstantin Chaykin Dracula
3. Micro indie: Tsoarev Rashid Arrow
4. «Daily/Grail»: ……..

Fortsettelsen følger:)

Jeg vet, jeg vet :cool: Skal gi deg gleden av å fortelle om din vanvittige rå og interessante nye investering (y);)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Del 14 Konsolidering av samlingen. Fortsettelsen….

Ur100 var en av klokkene som aldri skulle selges men så er det gjort alikevel. Hvordan kunne det skje??

Nå var jeg kommet nesten til veis ende i reisen min. LB er nesten nedbetalt og jeg venter på tilbakemelding på når den er klar for henting. Jeg har på dette tidspunkt ingen flere ur i bestilling. Målet jeg satt meg for nesten 2 år siden var iferd med å oppnås. Drømmen i ferd med å oppfylles. Det naturlige ville jo da vært å stoppe opp og bare nyte klokkene. Og selv med gode og kloke ord fra fantastiske @Edzilla klarte jeg ikke helt å finne roen…. Hva nå?
Etter en del grubling stod jeg ovenfor følgende valg:
1. Stoppe opp og bare nyte ( som vil være det mest logiske og fornuftige)

2. Sette meg opp på en bestilling på en MB&F LM101, 1 eller 2 år frem i tid.

3. Sette meg opp på en bestilling for en DeBethune DB27 Titan Hawk med leveranse om ca 2 år

4. Konsolidere samlingen min og kjøpe Urwerk 220 C81 Carbon. Denne koster såpass mye at om dette skulle bli en realitet så måtte jeg selge unna en del…
En Ur 220 C81 vil koste det samme som min Czapek, Ur100, og en MB&F LM101 og litt penger…. Så dette ble raskt avfeid som galskap og en umulighet.
 
Redigert:
Ikke får og være en festbrems, men når du ikke er fornøyd med disse klokkene tenker jeg at du ‘aldri’ vil bli fornøyd dessverre.
Ser ut som om jakten etter den neste grailen overgår gleden med og eie disse fantastiske klokken du har eid.
Det og lese seg opp på en klokke, gjøre et dypdykk er nok en berusende greie. Så kommer klokken i hus, og etter kort tid blekner begeistringen og jakten etter neste grail går nok en gang seirende ut.
Det kommer til et punkt der klokkegleden blir uthult og en pausen blir uungåelig.
Håper ikke du er der jeg var, og tildeles er fremdeles.
Er et undervurder og lite eksponert tema/problemstilling dette tenker jeg.
Her inne snakkes det kun om oppsiden med det og eie klokker.
Nesten litt som spilleavhengighet tenker jeg.
Når jeg ikke er fornøyd med min Rolex Sky-Dweller i Roségull jeg kjøpte ny i år, ja da har jeg et ‘problem’ tenker jeg (nå)
Har virkelig gått noen runder nå, og mine fremtidige bestillinger er nå lagt på is, og annonse på Sky er trekt.
Beklager og besudle den flotte tråden din, men ønsket bare og bringe dette opp i dagen, og er brennsikker på at flere tenker i mine baner.
Når dette er sagt, så har tråden din vært utrolig inspirerende med klokker de fleste av oss aldri hadde hørt om. Og ikke minst grunnarbeidet og veien frem til anskaffelsene og herlig velfundert og kategoriser i temaer/bruksområder. Gøy!!!
En helt ny måte og bygge en samling på.
Ønsker deg lykke til videre med klokker og bevingede ord.
Tanker ment i beste mening :)
 
Redigert:
Ikke får og være en festbrems, men når du ikke er fornøyd med disse klokkene tenker jeg at du ‘aldri’ vil bli fornøyd dessverre.
Ser ut som om jakten etter den neste grailen overgår gleden med og eie disse fantastiske klokken du har eid.
Det og lese seg opp på en klokke, gjøre et dypdykk er nok en berusende greie. Så kommer klokken i hus, og etter kort tid blekner begeistringen og jakten etter neste grail går nok en gang seirende ut.
Det kommer til et punkt der klokkegleden blir uthult og en pausen blir uungåelig.
Håper ikke du er der jeg var, og tildeles er fremdeles.
Er et undervurder og lite eksponert tema/problemstilling dette tenker jeg.
Her inne snakkes det kun om oppsiden med det og eie klokker.
Nesten litt som spilleavhengighet tenker jeg.
Når jeg ikke er fornøyd med min Rolex Sky-Dweller i Roségull jeg kjøpte ny i år, ja da har jeg et ‘problem’ tenker jeg (nå)
Har virkelig gått noen runder nå, og mine fremtidige bestillinger er nå lagt på is, og annonse på Sky er trekt.
Beklager og besudle den flotte tråden din, men ønsket bare og bringe dette opp i dagen, og er brennsikker på at flere tenker i mine baner.
Når dette er sagt, så har tråden din vært utrolig inspirerende med klokker de fleste av oss aldri hadde hørt om. Og ikke minst grunnarbeidet og veien frem til anskaffelsene er herlig velfundert og kategoriser i temaer/bruksområder. Gøy!!!
En helt ny måte og bygge en samling på.
Ønsker deg lykke til videre med klokker og bevingede ord.
Tanker ment i beste mening :)
Takk for veldig kloke betraktninger og at du deler dine erfaringer. Jeg må dessverre ærlig innrømme at du har delvis rett, men en liten avklaring føler jeg behov for. For meg handler dette ikke om å være fornøyd med en klokke eller ikke. Jeg er strålende fornøyd med hver en av de og hadde jeg hatt økonomien til å beholde de hadde jeg det. Men noen er jeg mer glad i en andre. Min tid i klokkeverden er kort. På disse to årene har smaken min endret seg litt fra start til hvor jeg er nå, noe som jeg tror er naturlig i enhver klokkereise.

Dette handler for meg om å konsolidere en samling. Min nye spissede strategi er å ha enda færre klokker en det jeg tenkte da jeg startet reisen min. Optimalisere samlingen eller konsolidere den om du vil. Gå fra 6-8 klokker ned til 3-4. Kvalitet over kvantitet. Og ja, jakten på en klokke, interaksjonen med urmakeren og ventingen gir meg veldig mye glede og er en viktig del av min lidenskap.
Håper at de varsellampene du ser blinke hos meg ikke ender med at jeg kommer dit at jeg ikke klarer å finne gleden. Håper du også får din tilbake :) takk igjen @Phenix for dine kloke ord!
 
Redigert:
Del 14. konsolideringen forts..

Jeg klarte ikke helt å legge fra meg tanken om en Urwerk 220. Den har hele tiden vært min uopnåelige drøm. Ved a selge Ur100 ville jeg jo bare oppgradere så det måtte jo være innafor??
Fortsatt Urwerk..
Og den Czapeken… Den fikk ikke så mye armtid…
Hvis jeg selger begge er jeg langt på vei mot en 220 C81…

Men var det mulig å få tak i en? Utsolgt over alt..
Produksjon stoppet pga for stor pågang til Urwerk og bestillinger fra AD er blitt kansellerte. 2 håndsverdi over retail de få gangene de kom ut i det fri.
Personlige samtaler startet derfor både med Felix( (urmaker) , Martin ( design) og Remy salgsjefen.Først fikk jeg tilbakemelding fra de at det var umulig å få til og jeg slo meg til ro med at jeg var for sen på dette toget. Så et par uker senere fikk jeg en video samtale med salgssjefen om at de ville akseptere en gammel ordre fra en AD( som Urwerk opprinnelig hadde kansellert) for meg hvis jeg fortsatt var interressert men at ventetiden ville bli ca 1 år. Fantastisk!!
Gikk deretter noen minutter før jeg fikk ny tlf samtale fra AD @artintime i Monaco og depositum ble betalt. Så nå blir det Urwerk oppgradering og en billig sportsklokke istedenfor:)

071889A2-C642-43AE-9A96-C316A7CCC9ED.jpeg
CAA8CDFD-996A-4E54-8744-F307727D157D.jpeg
2DD873AD-F749-4AE9-ADE8-D94781786733.jpeg
 
Redigert:
Veldig bra! En helt unik Upside-Down er vel verdt en Czapek+Moser :)

Nå får vi vente spent på neste mesterverk ...

Del 14… Konsolidering av samlingen.

Hei alle sammen. På tide med en liten oppdatering….
Dette har smertet men jeg har blitt nødt til å endre en del på samlingen min.

Moser ble solgt for å få råd til Dracula.
Czapek har blitt solgt for å få råd til Upside down.
Urwerk ur100 har akkurat blitt solgt for å betale depositum for ……..
Noen som vil gjette??

Så nå blir dette samlingen min:
1. Dress: Ludovic Ballouard Upside down piece unique
2. Morro klokke: Konstantin Chaykin Dracula
3. Micro indie: Tsoarev Rashid Arrow
4. «Daily/Grail»: ……..

Fortsettelsen følger:)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Nå har jeg dessverre aldri prøvd en Titan Hawk, men ut i fra bilder, ville jeg kanskje ikke gått for den
grønne skiven. Men DB er knall og anbefales på det varmeste.

Del 14 Konsolidering av samlingen. Fortsettelsen….

Ur100 var en av klokkene som aldri skulle selges men så er det gjort alikevel. Hvordan kunne det skje??

Nå var jeg kommet nesten til veis ende i reisen min. LB er nesten nedbetalt og jeg venter på tilbakemelding på når den er klar for henting. Jeg har på dette tidspunkt ingen flere ur i bestilling. Målet jeg satt meg for nesten 2 år siden var iferd med å oppnås. Drømmen i ferd med å oppfylles. Det naturlige ville jo da vært å stoppe opp og bare nyte klokkene. Og selv med gode og kloke ord fra fantastiske @Edzilla klarte jeg ikke helt å finne roen…. Hva nå?
Etter en del grubling stod jeg ovenfor følgende valg:
1. Stoppe opp og bare nyte ( som vil være det mest logiske og fornuftige)

2. Sette meg opp på en bestilling på en MB&F LM101, 1 eller 2 år frem i tid.

3. Sette meg opp på en bestilling for en DeBethune DB27 Titan Hawk med leveranse om ca 2 år

4. Eller kjøpe Urwerk 220 C81 Carbon. Denne koster såpass mye at om dette skulle bli en realitet så måtte jeg selge unna en del…
En Ur 220 C81 vil koste det samme som min Czapek, Ur100, og en MB&F LM101 og litt penger…. Så dette ble raskt avfeid som galskap og en umulighet.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Fantastisk! Og litt av en historie med å få kloa i en slik en. Nå kan du vente spent i ett år; også en del av moroa :)
Har du prøvd en på armen, forresten?

Hva blir neste uoppnåelige drøm, når denne likevel ikke var uoppnåelig? ;)
Begynner vel å røyne på med klokker som er klart kulere enn denne ....

Del 14. konsolideringen forts..

Jeg klarte ikke helt å legge fra meg tanken om en Urwerk 220. Den har hele tiden vært min uopnåelige drøm. Ved a selge Ur100 ville jeg jo bare oppgradere så det måtte jo være innafor??
Fortsatt Urwerk..
Og den Czapeken… Den fikk ikke så mye armtid…
Hvis jeg selger begge er jeg langt på vei mot en 220 C81…

Men var det mulig å få tak i en? Utsolgt over alt..
Produksjon stoppet pga for stor pågang til Urwerk og bestillinger fra AD er blitt kansellerte. 2 håndsverdi over retail de få gangene de kom ut i det fri.
Personlige samtaler startet derfor både med Felix( (urmaker) , Martin ( design) og Remy salgsjefen.Først fikk jeg tilbakemelding fra de at det var umulig å få til og jeg slo meg til ro med at jeg var for sen på dette toget. Så et par uker senere fikk jeg en video samtale med salgssjefen om at de ville akseptere en gammel ordre fra en AD( som Urwerk opprinnelig hadde kansellert) for meg hvis jeg fortsatt var interressert men at ventetiden ville bli ca 1 år. Fantastisk!!
Gikk deretter noen minutter før jeg fikk ny tlf samtale fra AD @artintime i Monaco og depositum ble betalt. Så nå blir det Urwerk oppgradering og en billig sportsklokke istedenfor:)

Vis vedlegg 265777Vis vedlegg 265778Vis vedlegg 265779
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Fantastisk! Og litt av en historie med å få kloa i en slik en. Nå kan du vente spent i ett år; også en del av moroa :)
Har du prøvd en på armen, forresten?

Hva blir neste uoppnåelige drøm, når denne likevel ikke var uoppnåelig? ;)
Begynner vel å røyne på med klokker som er klart kulere enn denne ....
Tusen takk:)
Elsker alt rundt Urwerk så har hele tiden vært helt sikker på at jeg alltid vil ha en Urwerk i samlingen. Så et salg av Ur100 og kjøpe noe annet en Urwerk, var og er, helt utelukket. Jeg kunne jo for eks. Kjøpt MBF perp. Kalender for samme pris som 220. Galskap? Absolutt!
Det er det som er greia..Vet jo at 99,9%, ja kanskje til og med 100% av alle her inne ville valgt anderledes men jeg følger hjertet mitt og for meg finnes det ikke noe som er vakrere og kulere en denne i mine øyne. Det var det der med å gå mot strømmen. Gå sine egne veier og Bygge opp en samling med litt sære ur. Har funket veldig bra så langt
 
Tusen takk:)
Elsker alt rundt Urwerk så har hele tiden vært helt sikker på at jeg alltid vil ha en Urwerk i samlingen. Så et salg av Ur100 og kjøpe noe annet en Urwerk, var og er, helt utelukket. Jeg kunne jo for eks. Kjøpt MBF perp. Kalender for samme pris som 220. Galskap? Absolutt!

Absolutt ikke galskap. Har drømt om Urwerk i mange år, og dette ser ut til være en av de råeste Urwerk. Kan selvsagt ikke ha en samling uten Urwerk eller De Bethune ;)