Del 7 ( jakten på ny hverdagsklokke/«daily»)
Hajime Asaoke er blandt mine topp 6 grail urmakere sammen med Akrivia, Ludovic Ballouard, Vianney Halter, Felix Baumgartner ( Urwerk) og Denis Flageollet( De Bethune) Problemet er at det er umulig å få kjøpt en klokke av ham. Til og med umulig å få satt seg opp på venteliste.
Så da jeg fikk vite at han hadde etablert et «billigmerke» med hans direkte involvering med hans DNA og i tillegg at klokkene så helt fantastiske ut var valget veldig enkelt.
Ved release for deres jubileums modell Kurono Mori satt jeg klar og fikk utrolig nok tak i en.
(Dessverre har Kurono nå blitt veldig populært og «hypet» slik at det er flaks om man nå klarer å sikre seg en annen modell ved utgivelse. De har siden sluppet Akane( rød skive) og Chronograf og flere kommer vel)
Litt om Mori jubileumsmoddelen:
Limitert til 288.
Pris ca 15.000 kr + mva
Nominert til GPHG 2020 i kategorien årets utfordrer.
Fantstisk grønn skive som skifter grønn farve avhengig av lyset og som skifter mellom å oppfattes som metallisk i farven og til helt matt. Forstår ikke helt hvordan det er mulig....Uansett en sinnsykt fin skive.
Urverk: premium-grade Miyota automatikk med
Power reserve på 40 t.
Størrelse: 37mm
Tykkelse: 7 mm
Vanntetthet: 30m
Stil: Art-deco vibes
quillandpad.com
timeandtidewatches.com
Hajime Asaoke er blandt mine topp 6 grail urmakere sammen med Akrivia, Ludovic Ballouard, Vianney Halter, Felix Baumgartner ( Urwerk) og Denis Flageollet( De Bethune) Problemet er at det er umulig å få kjøpt en klokke av ham. Til og med umulig å få satt seg opp på venteliste.
Så da jeg fikk vite at han hadde etablert et «billigmerke» med hans direkte involvering med hans DNA og i tillegg at klokkene så helt fantastiske ut var valget veldig enkelt.
Ved release for deres jubileums modell Kurono Mori satt jeg klar og fikk utrolig nok tak i en.
(Dessverre har Kurono nå blitt veldig populært og «hypet» slik at det er flaks om man nå klarer å sikre seg en annen modell ved utgivelse. De har siden sluppet Akane( rød skive) og Chronograf og flere kommer vel)
Litt om Mori jubileumsmoddelen:
Limitert til 288.
Pris ca 15.000 kr + mva
Nominert til GPHG 2020 i kategorien årets utfordrer.
Fantstisk grønn skive som skifter grønn farve avhengig av lyset og som skifter mellom å oppfattes som metallisk i farven og til helt matt. Forstår ikke helt hvordan det er mulig....Uansett en sinnsykt fin skive.
Urverk: premium-grade Miyota automatikk med
Power reserve på 40 t.
Størrelse: 37mm
Tykkelse: 7 mm
Vanntetthet: 30m
Stil: Art-deco vibes
Why I Bought It: Kurono By Hajime Asaoka Anniversary Green Mori - Good News, It's Relatively Affordable; Bad News, It's Hard To Get - Quill & Pad
Often with incoming pieces GaryG resists the temptation to wear a watch until he has had the chance to photograph it in pristine condition, but in the spirit of fun he chucked out the principle of restraint and slapped his new Hajime Asaoka Kurono Anniversary Green Mori right on his wrist. When...
MICRO MONDAYS: Why do you keep hearing about Kurono watches? Read this and you will wonder no more
Last year, self-taught watchmaking artisan and creative genius Hajime Asaoka decided he wanted to launch a more accessible range of watches to satiate those who loved his creations but could not afford them. The bespoke watches made under Hajime Asaoka’s name start at around $40,000 USD and take...
Redigert: