Kom nettopp hjem fra Hurghada, Egypt. Tok PADI OWD og AOWD
Tok teorien hjemme, men litt oppfriskning trengtes før første kursdag
Rødehavet var rett å slett en drøm å dykke i. 30m sikt, 30 grader i sjøen, fisker og koraller i all slags farger og fasonger.
Fikk sett Stonefish, Lionfish, Scorpion fish, Crocodile fish, Blue Spotted Sting Ray, Great Barracuda, blekksprut og en 2m lang Giant Morray. Ellers så var jo Nemo å vennene med på laget.
Et av dykkene jeg tok under AOWD var wreck dive. Da var vi nede på 30m å så på en egyptisk minesweeper som ble senket av en israelsk torpedo i 1970. Vraket var i meget god stand, bortsett fra et svært hull i skroget hvor torpedoen traff. Der skulle jeg ønske jeg hadde med kamera!
Fikk desverre ikke tatt bilder under vann da jeg hadde mer enn nok med meg selv, men tok en del bilder da vi snorklet utenfor stranden. Kan poste bilder fra det når jeg får bildene fra fremkalling. Men her er noen bilder fra overflaten.
På vei ut til en av dykkestedene
Crewet klargjør siste rest før dykkingen kan begynne
Da var vi klare. Siste dykk i Egypt for denne gang.
Smiler til fotografen
Under safety stop så prøvde vi en emergency buoy
Ellers så spottet jeg uvanlig mange Citizen-klokker der nede. Men da jeg så denne søtsaken inne på et kjøpesenter forstod jeg hvorfor. Citizen er jo god value og gjør jobben sin meget bra.
Bye bye Egypt, I hope to see you again next year!
Dykking var for meg en fantastisk opplevelse, så jeg har lyst til å fortsette her hjemme også. Har snakket med mitt lokale dykkersenter, og blitt enige om et tørrdrakt specialty og nitrox i samme kurs
Noen som har noe utstyr å anbefale da? Jeg har kikket litt på
Scubastore selv. Har kolleger som handler her. Vurderer en ving og regulator derfra.. Anbefalinger???