Dykking

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
Er det noen av dere medlemmer som driver med fritidsdykking?

Tenkte vi kanskje kunne ha en egen tråd hvor vi diskuterer dykking og deler erfaringer med dykkeplasser, utstyr osv....

En ypperlig anledning til å skaffe seg en "WIS-buddy" å dykke med.... Kan fort bli sykt mye wristshots ut av det.... :D:D

Post bilder i massevis dersom dere har UV-bilder (trenger ikke være klokker med på bildene ;))
 
Jeg dykker.. Dog, nå er det over et år siden jeg var under overflaten.. :(

Må få utstyret på service.
 
Tiltak.. :D

Skal få gjort det! Snakker vi underwater-GTG? :p


Du er kun fritidsdykker eller tilbringer du tid nede med oljebrønnene våre også? Du er vel Stavanger-mann?
 
Tiltak.. :D

Skal få gjort det! Snakker vi underwater-GTG? :p


Du er kun fritidsdykker eller tilbringer du tid nede med oljebrønnene våre også? Du er vel Stavanger-mann?

En underwater GTG hadde vært kult... hehe...
Kun fritidsdykking her i gården. Overlater arbeid under vann ved oljebrønnene til ROV folka...

Er i stavanger ja, du?
 
Bergen her.

Hvordan er tilbudet på utstyr og service Stavanger? Her i Bergen er det et dykkesenter, og de har til enhver tid lang ventetid på service. Utstyr føler jeg de har greit tilbud av, men kanskje ikke for de litt mer avanserte..
 
Bergen her.

Hvordan er tilbudet på utstyr og service Stavanger? Her i Bergen er det et dykkesenter, og de har til enhver tid lang ventetid på service. Utstyr føler jeg de har greit tilbud av, men kanskje ikke for de litt mer avanserte..

Vil tro det er bra, har ikke hatt noe utstyr på service enda, men vi har to dykkersenter og vil tro at det ikke er alt for lang ventetid, kanskje litt avhengig av hva man skal ha gjort.
Hvis du skal ha nytt utstyr så og vet hva du skal ha så vil du nok spare en del på å kjøpe det fra utlandet, selv om de fleste har gode tilbud på utstyr dersom du tar div. kurs hos dem osv...
 
Ok.

Hvilke kurs har du da? Jeg har bare Padi open water diver, og skulle egentlig ta Advanced.. men så ble det lite dykking en stund og glemt..
 
Jada, her dykkes det! Riktignok bare OWD, men planen er å skaffe seg AOWD etterhvert. Og jeg bruker selvsagt en real diver til å time dykkene mine.. :)
 
Jeg tok dykkelappen i militæret (CMAS*), men tok den først endelig i bruk da jeg var i Sharm el Sheikh for noen år siden.
Etter det har jeg også dykket i Thailand og på Maldivene. I år går turen til Thailand igjen og da skal jeg få dykket ved Ko Tao.

Det råeste jeg har sett under vann hittil må være hvalhai rett utenfor Phi Phi i Thailand.

Dykking anser jeg som en utrolig flott hobby selv om jeg kun praktiserer den når jeg er i sydlandske strøk.
 
Var på Koh Tao ifjor sommer en liten uke, UTEN å dykke.. :( :( Du må poste bilder med en skikkelig diver på armen når du er under!
 
Var selv dykker i mlitæret, men har desverre aldri dykket noe særlig i etterkant (10år siden..)
Rart at jeg ikke er superinteressert i divers?

Erik
 
Har flere sertifikater fra PADI (pay and die immediately) :) , men har ikke dykket på flere år....

Har prøvd å finne noen bilder fra noen dykk, men de må ha forsvunnet...
 
Er selv ganske ny i gamet, men er helfrelst :D

Minuset er at denne nye hobbyen er ganske kostbar mtp utstyr og stadige oppgraderinger, og gud forby men dette kan gå utover klokkebudsjettet....:D:D
 
Jeg har ikke blitt utstyrsfrelst innen dykking heldigvis, men en litt bedre drakt enn det jeg har skulle gjerne vært innkjøpt!

Noen med tips til dykkesteder? Selv likier jeg meg godt i Øygarden, men de fleste kjente steder er "oppdykket"..
 
Sliter med å finne igjen en side som inneholdt veldig mange dykkespots, med en fin forklaring til dybeforhold, strøm, etc.. :(

Noen som fridykker? Er noen år siden jeg har gjort det nå, men har vel et CMAS-sertifikat eller noe slikt.. Hver gang jeg rigger for dykking banner jeg og skulle ønske det var fridykking i stedet :p 20mins rigging og 4 timer dykking :)