Dykkerklokker i sitt rette element

Veldig mye rå dykkebilder her.

Har dessverre ikke noen av det kaliberet, men er sitt rette element i hvertfall.

dykking.jpg
 
Stilig, Espen :D

Er det fra Thailand-turen sist mnd? Spørsmålet her er hvilken klokke vi ser...

Hvis du har flere bilder så oppfordrer jeg deg til å poste ;)
 
Jeg gjetter at det er en skx009... ;)

Stilig, Espen :D

Er det fra Thailand-turen sist mnd? Spørsmålet her er hvilken klokke vi ser...

Hvis du har flere bilder så oppfordrer jeg deg til å poste ;)

Skx 009 ja, og ja er rett før nær døden opplevelsen utenfor Phuket. Jeg har dessverre ingen bilder, men det var en annen som tok. Har bedt han sende meg, men det går ikke fort.;)
 
Suunto :)
[video=vimeo;45075681]http://vimeo.com/45075681[/video]
 
Fra et tidligere dykk iår. Formål: Testing av lesbarhet under vann.

Lordag-14-1-12-4.jpg


Og her på ca. 20 meters dyp. Ingen bombe at det ikke var den dyreste klokka som hadde best lesbarhet :(

Lordag-14-1-12-5.jpg


Frode.
 
Ser ut som den nye PO'en har fått litt tykkere visere? Ser rå ut.
Hvordan liker du aquatimeren? Har chronoversjonen underveis, men har aldri håndtert de eller hatt de på hånden.

-V

Fra et tidligere dykk iår. Formål: Testing av lesbarhet under vann.

Lordag-14-1-12-4.jpg


Og her på ca. 20 meters dyp. Ingen bombe at det ikke var den dyreste klokka som hadde best lesbarhet :(

Lordag-14-1-12-5.jpg


Frode.
 
Ser ut som den nye PO'en har fått litt tykkere visere? Ser rå ut.
Hvordan liker du aquatimeren? Har chronoversjonen underveis, men har aldri håndtert de eller hatt de på hånden.

-V

Aquatimeren er suveren under vann. Så lenge den holder tett :rolleyes:
Etter et grunnt nattdykk til bare 10 meter kom jeg til overflaten med oppskrudd krone! Merkelig hvordan dette kunne ha skjedd.

Det som var enda merkeligere var at det var vann inni urverket. Ifølge urmakeren (IWC forhandler) skulle klokka holde tett selv med oppskrudd krone ned til 30 meter.

Vel, klokka ble sendt til Sveits og flunk ny klokke ble levert kostnadsfritt ca. 6 uker senere midt i sommerferien! Topp service både av IWC og forhandler (Otteren i Stavanger).

Frode.
 
Det hørtes jo veldig merkelig ut at krona skulle klare å skrus helt opp og det kan jo kanskje tolkes som at det må ha vært noe feil på kronehals eller en annen viktig kassedel med tanke på at du fikk en helt ny klokke.. Uansett flott service. Må si jeg gleder meg, skiva og viserne ser jo fenomenalt lesbare ut og med chronoen i tillegg tror jeg det er en perfekt allroundklokke, dog er jeg spent på hvordan gummiremmen er.
 
Hadde et par dykk i sommer i rødehavet. Var utrolig bra, med mye interessant å se på.
Her er Seikoen min med i bassenget en tur (Tatt med iPhone i en plastikk casing).
11BBAEAF-03B3-4DFD-8916-C690204737A3-735-0000007DB627001B.jpg
 
Det hørtes jo veldig merkelig ut at krona skulle klare å skrus helt opp og det kan jo kanskje tolkes som at det må ha vært noe feil på kronehals eller en annen viktig kassedel med tanke på at du fikk en helt ny klokke.. Uansett flott service. Må si jeg gleder meg, skiva og viserne ser jo fenomenalt lesbare ut og med chronoen i tillegg tror jeg det er en perfekt allroundklokke, dog er jeg spent på hvordan gummiremmen er.

Gummiremmen er fabelaktig. Var aldri en tanke her å kjøpe den med lenke. Kronen er eneste ting jeg setter som minus på ATen, burde vært crownguards. Men her har noe vært galt ja for uret er vanntett uansett hvilken posisjon kronen står i, ifølge IWC selv. Chronoen din er utrolig flott. Og tror ikke det finnes ur på markedet med mer sinnsyk lume enn AT 2000.
 
Dykker bezel er oppskrytt

Vi får løfte denne tråden noen hakk. Her er et par bilder tatt for 2 dager siden ikke langt fra Phuket. Som dere ser så trenger ikke alle "dykker ur" ha utvendig bezelring for tidtaking :p

Patong-17.jpg


Patong-16.jpg



Frode.
 
Redigert:
Fikk dessverre ikke tatt bilder under vann i dag, men jeg fikk med meg filippineren min da jeg skulle teste mitt nye leketøy. VBH er virkelig behagelig og enkelt å dykke med. Storfornøyd!

IMG_15931_zps39f3d60f.jpg
 
Jøss, denne morsomme tråden har jo ligget død siden i fjor!?
Bumper derfor denne tråden med mitt forrige dykk, ca 50 cm under overflaten;)
Dette bildet er tatt på Kata, ser noen har postet bilder fra nærområdet, men da i litt mer riktig element.

På denne turen har det også vært lurt med vanntett klokke, ikke med tanke på dykk, men heller heftig monsunregn!

 
He he - hører ifra kjente på holmen at det regner som bare pokker. Gatene i Patong står under vann og bølgene såpass høye at det er håpløst å bade ut fra stranden. Pass deg for strømmene på Kata. De er lumske. Hvert år drukner det flere personer på den stranda. Kata Noi er litt sikkrere.

Frode.
 
@Frode, har bare hatt én dag på stranda, og den overlevde jeg:) Været har vært veldig varierende, derfor har det vært enklest å bruke bassenget i mellom regnskurene.. Har vært her i to uker nå, tre dager med godt vær, resten litt grått med enkelte regnskyll. Var her på samme tida for to år siden med knallvær i to uker, så hadde ikke like flaks denne gangen.. I morgen er det hjemreise, men selv med varierende vær, hadde det vært deilig med en uke til:)
 
Redigert av en moderator: