Drømmebilen?

Drømmebilen min skal ikke være en SUV og ikke ha dieselmotor. I dagens familiesituasjon med 2 tenåringer og hun må drømmebilen være en Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake :cool:

2013_mercedes-benz_cls-63-amg_shooting-brake.jpg


[video=youtube;7xgakhV3hEw]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7xgakhV3hEw[/video]
 
Eagle Speedster En utrolig vellykket videreutvikling av et utrolig vakkert utgangspunkt, dessverre også til en utrolig høy pris.


_JL34934.jpg


Clarkson er nesten på gråten, stakkars.
[video=youtube;66owXqZaexs]http://www.youtube.com/watch?v=66owXqZaexs&feature=youtube_gdata_player[/video]
 
Redigert:
Eagle Speedster En utrolig vellykket videreutvikling av et utrolig vakkert utgangspunkt, dessverre også til en utrolig høy pris.


_JL34934.jpg


Clarkson er nesten på gråten, stakkars.
[video=youtube;66owXqZaexs]http://www.youtube.com/watch?v=66owXqZaexs&feature=youtube_gdata_player[/video]

+1
Elsker at man klarer å perfeksjonere det som mange ser som allerede fullkomment;)

En annen produsent som gjør dette er Singer. Der gjør de klassikeren 911 enda bedre:
54fCxKy.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=fJQ4hQSusjE
 
Jeg er en enkel gutt:

En 991 4s til hverdags og en 458 spider til fest:)

Konebilen i denne omgang må bli en FF - bra med plass til barnesete og svigermor!
 
Lyden i F10(?) er jo ikke akuratt kjip den heller da ;) Også er vel den greit mye mer holdbar? Men det har kanskje ikke så mye å si, nå som vi snakker om drømmebilder :)

Neida Thomas, lyden i twin turbo v8´en i den nye F10 er ikke kjip. Men lyden fra V10 blir en helt annen svanesang ;) Holdbarheten vil jeg nok sette i favør til V10 uten og være noen ekspert. Men en turbomatet motor har flere svakheter enn en NA motor. Men hadde for all del, hadde ikke sagt nei til den mye M 5érn :)


Edit: Hva med en Black Series Thomas84? =)[/QUOTE]

Skjønner hva du tenker, men den v10´ern har det jo vært litt drit med.. Men det er samme greie med 8ern i nye nyere m3 også.. Dekkes vel av garanti, da det feil med underspyling av stempler. (hvertfall det jeg har hørt).

Black series er BadAss det, men jeg har blitt gammel nok til litt comfort også :)
Har du sett en antrasittgrå en på lørenskog?

Black Series er kult, man ser fort hvorfor AMG bruker 9 mnd på ombyggingen.

841FF10D-E4E8-4A37-8792-1F5A1E627D05-8786-000007CCD8578158_zpsd31d0264.jpg


Mye forseggjort arbeid her!
 
Neida Thomas, lyden i twin turbo v8´en i den nye F10 er ikke kjip. Men lyden fra V10 blir en helt annen svanesang ;) Holdbarheten vil jeg nok sette i favør til V10 uten og være noen ekspert. Men en turbomatet motor har flere svakheter enn en NA motor. Men hadde for all del, hadde ikke sagt nei til den mye M 5érn :)


Edit: Hva med en Black Series Thomas84? =)

Skjønner hva du tenker, men den v10´ern har det jo vært litt drit med.. Men det er samme greie med 8ern i nye nyere m3 også.. Dekkes vel av garanti, da det feil med underspyling av stempler. (hvertfall det jeg har hørt).

Black series er BadAss det, men jeg har blitt gammel nok til litt comfort også :)
Har du sett en antrasittgrå en på lørenskog?

Black Series er kult, man ser fort hvorfor AMG bruker 9 mnd på ombyggingen.

841FF10D-E4E8-4A37-8792-1F5A1E627D05-8786-000007CCD8578158_zpsd31d0264.jpg


Mye forseggjort arbeid her![/QUOTE]



Hehehe :D Når det gjelder drømme biler for meg så er det så mange. Pagani Huayra så veldig høyt på på listen og den Eagle speedstern som er nevnt over her og koenigsegg Agera o.s.v.

Nei, kan ikke si jeg har lagt merke til en på Lørenskog Thomas. Elsker det at de har kalt den for black series, det høres bare bad ut. :D Komfort, det er noe jeg skal tenke på når jeg blir eldre. hehehe :D
 
[/QUOTE]Hehehe :D Når det gjelder drømme biler for meg så er det så mange. Pagani Huayra så veldig høyt på på listen og den Eagle speedstern som er nevnt over her og koenigsegg Agera o.s.v.

Nei, kan ikke si jeg har lagt merke til en på Lørenskog Thomas. Elsker det at de har kalt den for black series, det høres bare bad ut. :D Komfort, det er noe jeg skal tenke på når jeg blir eldre. hehehe :D[/QUOTE]

Hvis du ikke har sett den, kan du bare sett deg ut i solskinnet nå.. Om du ikke ser´n, så hører du den hvertfall!
 
Hehehe :D Når det gjelder drømme biler for meg så er det så mange. Pagani Huayra så veldig høyt på på listen og den Eagle speedstern som er nevnt over her og koenigsegg Agera o.s.v.

Nei, kan ikke si jeg har lagt merke til en på Lørenskog Thomas. Elsker det at de har kalt den for black series, det høres bare bad ut. :D Komfort, det er noe jeg skal tenke på når jeg blir eldre. hehehe :D[/QUOTE]

Hvis du ikke har sett den, kan du bare sett deg ut i solskinnet nå.. Om du ikke ser´n, så hører du den hvertfall![/QUOTE]


Trodde det bare var Henning Solberg som hadde en her i landet. Den er hvit :D Da skal jeg helt klart holde øynene og ørene opp for den. :cool:
 
Redigert av en moderator:
Hei @Toland85 du virker som en kar med bilinteresse..sjekk lyden på denne Lexus Lfa som jeg fyrer opp i butikken. Det er en V10.

http://www.tidssonen.no/forum/motor-11/lexus-lfa-v10-560-hk-8934/

Hehehe :D Når det gjelder drømme biler for meg så er det så mange. Pagani Huayra så veldig høyt på på listen og den Eagle speedstern som er nevnt over her og koenigsegg Agera o.s.v.


Hei Timebandit. Bil er en av mine store lidenskaper. :D Får gåsehud hver gang jeg hører LFA´n. Er vel noe av det nærmeste en man kommer formel 1 motor i en fabrikkbil. Ifølge Clarkson, en av de beste bilen han noen gang har kjørt punktum. Vet det er en på skilt i Norge. Hvor er det klippet filmet?
 
Redigert av en moderator:
Hei.
Dette var en demobil Lexus kjørte rundt til utvalgte Lexus forhandlere. Bilen ble fraktet i en 'diskré trailer. Klippet er fra Lexus Trondheim. Min sønn som filmer.

Har sett mye og hørt mye,men denne tok kaka.

Mvh
Timebandit.
Hei @Toland85 du virker som en kar med bilinteresse..sjekk lyden på denne Lexus Lfa som jeg fyrer opp i butikken. Det er en V10.

http://www.tidssonen.no/forum/motor-11/lexus-lfa-v10-560-hk-8934/




Hei Timebandit. Bil er en av mine store lidenskaper. :D Får gåsehud hver gang jeg hører LFA´n. Er vel noe av det nærmeste en man kommer formel 1 motor i en fabrikkbil. Ifølge Clarkson, en av de beste bilen han noen gang har kjørt punktum. Vet det er en på skilt i Norge. Hvor er det klippet filmet?
 
Redigert av en moderator:
LFA har en fantastisk lyd!

Det råeste jeg har hørt utenom F1 er FXX, her filmer jeg selv med en Sony Ericsson og er ikke lydmessig representativt, men er for så vidt stolt av å ha filmet Schumacher sine første meter i denne bilen.
Det var vel 5-6 FXX på Nurburgring den helga i forbindelse med Ferraridagene og de kjørte en kortere bane enn den originale banen. Husker ikke nøyaktig rundetidene på de forskjellige førerne, men husker den raskeste av FXX eierne uttalte noe sånt som "jeg skjønner ikke, og kommer aldri til å skjønne, hvor Schumacher hentet de 15 sekundene pr. runde"... Hvis jeg ikke tar helt feil så lå Schumacher, på sin andre runde i bilen, 15 sek foran nest beste på en ca. 1,45 runde :D
Ikke bli skuffet av klippet, det finnes mye bedre klipp av FXX der ute...men det er mitt :D

[video=youtube;Muf22RoFm60]http://www.youtube.com/watch?v=Muf22RoFm60&sns=em [/video]
 
Redigert:
Jeg husker jeg så Ferrari FXX for første gang hos Autostrada når de fremdeles var på Thune. En helt sinnsyk bil, tok en haug med bilder med dårlig mobilkamera. Husker ikke eksakt når det var, 05-06 engang. Denne ved siden av en F430 og senere en 599 var bare helt sinnsykt. For en gutt på ungdomsskolen var dette helt heaven; og det er det fremdeles:cool:
 
Det finnes bøttevis av utrolig flotte biler der ute, men for meg og mitt bruk ville jeg valgt VW Tansporter på nytt fremfor alt av Porscher, Rollser, Ferrarier og klassiske sportsbiler.

Dette er greia. Gjerne med firehjulstrekk og litt (mye) ekstra ompf i form av TH Automobiles variant med porsche motor, bremser, understell, dempere, interiør etc. Minste motoralternativ på 420 hk holder sikkert. Må jo ha varebilutgaven.

TH2%20main-L.jpg
 
Dette er min drømmebil. En aldeles nydelig sak. Fronten er noe av det råeste og samtidig peneste jeg har sett:D

110706-maserati-granturismo-1jpg-39802.jpg


2008_Maserati_Gran_Turismo_S_04_Best_Auto_Wallpaper1.jpg
 
Redigert:
BMW 1-serie av nyere modell... T.o.m. nicknamet den Black Beauty :p

Liker best å drømme om noe som en dag kan bli en realitet...

Haha så bra. Jeg hadde en svart Smart roadster coupe brabus som jeg kalte for Black Beauty! Jeg byttet den ut med en ny 1 serie i 2009. En fantastisk bil å kjøre med dekkene perfekt plassert i hvert hjørne for litt hard kjøring.
 
Drømmebil lista min er laaaang men det er en bil som jeg drømmer mye om i det siste er en Porsche 911 GT3 (991)
Så drømmesenario har vært å satt seg i en hvit GT3 å hadd en patek philippe 5980 eller 5204 på handa å kjørt nedover europa på road trip.