Drømmebilen?

For meg er en SUV aldri drømmebilen.... Selv om den Cayennen der utvilsomt er en fin bil :)

En godt motorisert, sportslig sedan derimot.. :)
Var så heldig å tilbringe to sommerferier bak rattet i en 7-serie fra BMW i 07 og 08. Ikke så gærnt når man skal forflytte seg ca. 20 000 km på to somre.

Ble sittende å bla i gamle bilder..

Problemet er bare at man blir så ufattelig bortskjemt!

IMG_0733.jpg


IMG_0770.jpg
 
Drømmebilen

BMW 1-serie av nyere modell... T.o.m. nicknamet den Black Beauty :p

Liker best å drømme om noe som en dag kan bli en realitet...
 
Drømmebilen jah...
- Må vel bli en vintage corvette stingray eller en vintage mustang shelby...
- Men med klokker som hobby så blir vel det beste man kan håpe på foreløpig en VW Tiguan... hehe
 
Drømmebilen

Lancia Delta Turbo Integrale Evo (Deltona) Dealers edition eller final edition da gjerne helst i hvit perlemor eller blue lagos
Absolutt øverst på lista står det Lancia Delta S4 og Lancia 037 Stradale:D:D:D:D:D
 
Mmmm liker bilene du nevner Miczer ;) Har Lancia som vinterbil selv.. Skal ha en Delta en dag jeg og..

Drømmebil ja.. det er ikke lett.. er jo så mye fine italienske biler..

Maserati Granturismo GTS eller Ferrari 458 italia.. tror jeg
 
Har ikke tenkt så mye på biler de siste årene..

Men må kanskje fronte dette som min favoritt.
IMO en utrolig pen farge på en så linjelekker bil.

BMW E9 / 3.0cs

bmw_3.0_kolupplag.jpg
 
-96 Ford Fiesta 1,3. Hvit med kledelige røde prikker over hele bakdøra, alle hjulbuer, panser og kanaler. To defekte speil, en defekt bakvisker. Må være med en førerdør som bare kan åpnes fra innsiden og ikke låses. Også viktig at setevarmetermostaten har gått til gud, og man får opp en temperatur som smelter jeansen fast i ræva..

For et halvt år siden gikk min drøm i oppfyllelse og jeg realiserte planene mine om dette vidunderet

I`m livin the dream baby :mrgreen::mrgreen:
 
-96 Ford Fiesta 1,3. Hvit med kledelige røde prikker over hele bakdøra, alle hjulbuer, panser og kanaler. To defekte speil, en defekt bakvisker. Må være med en førerdør som bare kan åpnes fra innsiden og ikke låses. Også viktig at setevarmetermostaten har gått til gud, og man får opp en temperatur som smelter jeansen fast i ræva..

For et halvt år siden gikk min drøm i oppfyllelse og jeg realiserte planene mine om dette vidunderet

I`m livin the dream baby :mrgreen::mrgreen:

Gratulerer!! Er så deilig den første turen i noe man virkelig har drømt om og sett frem til... Håper dere får mange gode år sammen!
 
Takker og bukker Mogens.


Om alt klaffer max får vi 1,5 år til sammen. Da kommer en EU kontroll det vil koste minst en klokke å komme helskinnet igjennom.

Følelsen jeg sitter med er vel at selv 1,5 år er urealistisk:D

Men vi får nyte den tiden vi får. Som alt annet godt må jo også dette ha en ende:(
 
Drømmebilen ble bestilt rundt påsketider i 2009.

I høst dro jeg og en kompis til sydlige Tyskland for å hente drømmebilen.

Når jeg betalte den hos forhandleren, uten norske avgifter, levde den absolutt opp til beskrivelsen drømmebilen.

Vi koste oss på guttetur i drømmebilen, hele veien opp til Svinesund.

På Svinesund måtte jeg betale et bidrag til Jens & Co - men bilen var min og fortsatt en drømmebil.

På vei hjem, like ved skisportens vugge, stod noen fjerne kollegaer og ville ha enda mer til Jens & Co grunnet motoren i drømmebilen.

Når jeg kom hjem - ble bilen en konebil... :p

Min drømmebil er fortsatt en fabrikkny Morgan - som for naboen vil se ut som en godt påpasset veteranbil...
 
BMW X6M samt Bentley Continental GT...

Sorte med creme skinn interiør, ingen over ingen ved siden ;)

Regards :)
AW
 
Lamborghini Murciélago, sort med creme skinn

Glemte denne, dette er et leketøy som gjør at alle andre sportsbiler Ferrari, Porsche osv ser ut som radio biler .... ;)

Regards :)
AW
 
Vinner jeg i lotto eller arver en ukjent onkel i Amerika skal jeg bestille meg en BMW M550X D.
Den bilen har alt jeg vil ha og mer til, men inntil videre blir det med drømmen :)
[video]http://m.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc[/video]
 
Ellers kunne jeg godt tenkt med en M5 eller 760Li.[/QUOTE]

M5 +1. Hadde de bare satt motoren fra E60`n inn i det nye karosseriet. Lyden fra V10`ern er helt utrolig. Kunne gjerne tatt en M3 og jeg da. Allsidige sports biler som fungerer like godt på veien som på banen.
 
Jeg kunne klart meg fint med en CL eller S 65AMG, da får man jo med en ganske grom IWC i dashen også ;)
Ingen sportsbil, men for et sinnsykt skyv!

Som lekebil ved siden av kunne jeg gjerne hatt en Ariel Atom, mens dama gjerne kunne hentet ut den nye E63 AMG som også kommer med 4matic. Greit med litt plass til bikkja også :)

Problemet med å jobbe med disse bilene er at man hele tida blir fristet, mens man vet at lønna aldri kommer til å strekke til.. Skjønner nå at jeg valgte feil yrke, skulle aldri laget jobb ut av det som engang var hobby..

Da er klokker mye bedre, og da slipper man det ville verditapet også :)
 
M5 +1. Hadde de bare satt motoren fra E60`n inn i det nye karosseriet. Lyden fra V10`ern er helt utrolig. Kunne gjerne tatt en M3 og jeg da. Allsidige sports biler som fungerer like godt på veien som på banen.[/QUOTE]

Lyden i F10(?) er jo ikke akuratt kjip den heller da ;) Også er vel den greit mye mer holdbar? Men det har kanskje ikke så mye å si, nå som vi snakker om drømmebilder :)
 
M5 +1. Hadde de bare satt motoren fra E60`n inn i det nye karosseriet. Lyden fra V10`ern er helt utrolig. Kunne gjerne tatt en M3 og jeg da. Allsidige sports biler som fungerer like godt på veien som på banen.

Lyden i F10(?) er jo ikke akuratt kjip den heller da ;) Også er vel den greit mye mer holdbar? Men det har kanskje ikke så mye å si, nå som vi snakker om drømmebilder :)[/QUOTE]

Neida Thomas, lyden i twin turbo v8´en i den nye F10 er ikke kjip. Men lyden fra V10 blir en helt annen svanesang ;) Holdbarheten vil jeg nok sette i favør til V10 uten og være noen ekspert. Men en turbomatet motor har flere svakheter enn en NA motor. Men hadde for all del, hadde ikke sagt nei til den mye M 5érn :)


Edit: Hva med en Black Series Thomas84? =)
 
Redigert: