Doxa-tråden

Og handling gjennom SwissTime gjør jo kjøp av Doxa enkelt og greit (y)
Nyttig innspill! Favoritten er nok 300, da jeg er svak for det buede glasset. Jeg er såpass "jålete" at COSC-sertifisering er verdt 7k ekstra... Skulle jeg bestilt i dag, hadde jeg nok gått for oransje. Det at man nå kan handle på nett med norske priser gjør at terskelen aldri har vært lavere. Må bare få opp vekten på klokkekontoen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Min første Doxa! Kjøpt på fredag hos Henning i SwissTime. Super fornøyd!!!
5DD5684E-B082-477E-BD96-85333D82C592.jpeg
 
Nyttig innspill! Favoritten er nok 300, da jeg er svak for det buede glasset. Jeg er såpass "jålete" at COSC-sertifisering er verdt 7k ekstra... Skulle jeg bestilt i dag, hadde jeg nok gått for oransje. Det at man nå kan handle på nett med norske priser gjør at terskelen aldri har vært lavere. Må bare få opp vekten på klokkekontoen ;)
300 med sine 42mm opplever jeg som mindre enn sub med super-case i 40mm. Har nok med kortere lug to lug og mindre skive. Som er meg er et stooort pluss. Den er faktisk ganske god på lanken selv om målene kanskje skulle tilsi noe annet. Skulle jeg kjøpt en til nå som jeg har oransje er sølv, svart og blå favorittene. Kanskje blå på topp. Den er dritkul! Sølv og svart er jo bombesikre valg da…
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Noen som har erfaring med både sub 300t og 300? Er klar over de åpenbare forskjellene, men er det forskjell i byggkvalitet, hvordan bezel føles osv.?
 
Vet ikke om det er innafor med en "want to buy"-post her på Doxa-tråden, men prøver meg:) Er i markedet for en Doxa Professional, Searambler eller Divingstar. Send gjerne PM dersom du har en slik Doxa du ønsker å selge!

Ellers ønsker jeg alle en gode helg:)
 
Vet ikke om det er innafor med en "want to buy"-post her på Doxa-tråden, men prøver meg:) Er i markedet for en Doxa Professional, Searambler eller Divingstar. Send gjerne PM dersom du har en slik Doxa du ønsker å selge!

Ellers ønsker jeg alle en gode helg:)
Er bruktkjøp et must? Hvis nytt er et alternativ så funker det bra med kjøp gjennom swisstime.no. Kjøpte en Sub300 Professional ved påsketider og det gikk kun noen dager fra bestilling til klokken lå klar mener jeg å huske.
 
Fikk levert ny rem idag fra Tropic Straps. Meget myk og komfortabel. Blir nok en flittig brukt kombinasjon resten av sommeren :)

Ser bra ut :) Du sier den er meget myk og komfortabel. Er disse laget av sånn bildekkaktig gummi, eller er det mer silikonaktig og klissete? Foretrekker nok førstnevnte, da sistnevnte oppleves som litt klamt. Skal skaffe en ny tropic reim, har hatt den fra Uncle Seiko før og vært veldig fornøyd med den, men er også interessert i denne fra Tropic.
 
Er bruktkjøp et must? Hvis nytt er et alternativ så funker det bra med kjøp gjennom swisstime.no. Kjøpte en Sub300 Professional ved påsketider og det gikk kun noen dager fra bestilling til klokken lå klar mener jeg å huske.
Nei, bruktkjøp er ikke et must. Er i kontakt med swisstime.no også, menen foretrekker å kjøpe brukt. Pluss at det kunne vært en god match om noen ønsket å selge en klokke her inne:) Sliter også med å velge mellom Professional 300T og Searambler 300, så hvis noen hadde en til slags ville det gjort valget lettere:LOL: Blir nok fornøyd uansett hvilken jeg velger, men et fryktelig vanskelig valg.