Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Min onkel hadde en del David Brown i sin tid. Det gis ikke ekstrapoeng for å gjette hvem som leverte det elektriske anlegget på disse. Et hendig verktøy for å få startet, var en halvsmeltet skrutrekker.

En real hverdagsklokke!
IMG_5985.jpeg

Våknet til en strålende morgen og kunne konstatere at 3. verdenskrig er satt på 'hold'. Og gud forby! La det forbli slik.
Svinger ut døra for og hente avisen, og blir møtt av vårens vakreste melodi. Nemlig Fuglesang. Bor landlig til og er ofte på 'konsert' rund disse årstider. Det er så nydelig og preppe sjelen etter en lang vinter/mørketid med disse fantastiske musikerene.
Men det stopper ikke der, har begynt og mate et ekorn for ca 1 år siden, og min hjemmelagde meisbolle blir arnested for godgutten sin frokost denne morgenen også.
Skulle tru at det stopper nå. men neida. Avisa i kassa hentes ut, og tre rådyr spretter forbi på jordet i en viril dans der du ser at de også fryder seg over våren.
Herlig start på dagen altså!
Her er kameraten min.

IMG_2856.jpeg

Her fra i sommer da han er brunere i Pelsen.

IMG_2316.jpeg

IMG_2323.jpeg

...å sitte foran laptopen sin på et ugudelig tidspunkt for å hjelpe en stakkar i Singapore med litt arkeologi - i denne forbindelse, å finne ut hvorfor en PLS som stille og rolig har gjort greia si siden 1994 (!) uten å kreve noe TLC plutselig har fått hikke - og så omsider etter flere timer på kaffe og frustrasjon som stimuli å få entusiastiske tilrop over telefonen der nede fra - 'Nå booter skiten! Den booter! Herregud, den booter uten feil! DEN BOOTER!!!! JAAAAA!!!!!'

For lokalkjente som forrige poster: balja ligger ute i Tuas, tror jeg.

Etter omtrent 20års oppfølging har tannlegen min pensjonert seg. Det var et år siden og der og da fikk jeg plutselig en ung dame på en kontroll.
I dag var det ny kontroll og da var det samme dame igjen. Ja vel, da er det denne damen som følger meg nå....
Og jeg føler meg heldig: profesjonell, hyggelig, omtenksom, nøye, omsorgsfull og tydeligvis veldig kompetent.
Og det har en del å si når mann sitter i stolen👍

• Liker
Reaksjoner: Grendel og holmby
Etter omtrent 20års oppfølging har tannlegen min pensjonert seg. Det var et år siden og der og da fikk jeg plutselig en ung dame på en kontroll.
I dag var det ny kontroll og da var det samme dame igjen. Ja vel, da er det denne damen som følger meg nå....
Og jeg føler meg heldig: profesjonell, hyggelig, omtenksom, nøye, omsorgsfull og tydeligvis veldig kompetent.
Og det har en del å si når mann sitter i stolen👍
men det er uhørt at tannlege og lege pensjonerer seg! jeg ønsker samme gode leger livet gjennom, men akk😌

min enestående doktor fra jeg var tenåring til jeg nærmet meg 50, ja han kjørte rolig ut på isete føre og druknet i et lite vann. hvilken tragedie. da valgte jeg ny lege som er vesentlig yngre enn meg slik at oddsen blir større for at jeg dør før han pensjoneres.

min gode tannfe pensjonerte seg plutselig - jeg fikk også tildelt ny ung smukk dame, men det vil jeg slettes ikke ha; mine selvvalgte leger må være menn - noe annet er uaktuelt. jeg nektet behandling og fant meg ny tanndoktor, halve min alder, selvsagt. svært fornøyd!

men det er uhørt at tannlege og lege pensjonerer seg! jeg ønsker samme gode leger livet gjennom, men akk😌

min enestående doktor fra jeg var tenåring til jeg nærmet meg 50, ja han kjørte rolig ut på isete føre og druknet i et lite vann. hvilken tragedie. da valgte jeg ny lege som er vesentlig yngre enn meg slik at oddsen blir større for at jeg dør før han pensjoneres.

min gode tannfe pensjonerte seg plutselig - jeg fikk også tildelt ny ung smukk dame, men det vil jeg slettes ikke ha; mine selvvalgte leger må være menn - noe annet er uaktuelt. jeg nektet behandling og fant meg ny tanndoktor, halve min alder, selvsagt. svært fornøyd!
Jeg ønsket meg en kvinne sjømannslege da jeg gikk offshore, men fikk ikke til.
De som vet vet hvorfor...:ROFLMAO:

• Haha
Reaksjoner: Grendel og holmby
Har herjet meg gjennom hele uken, rikelig med ting å ta seg til hver dag etter jobb - kjøring av arvinger til øvinger, treninger og gudene vet hva, dugnad på skolen, kunder i odde tidssoner som har fått kuken i propellen - men nå, endelig, sitter jeg her ved husalteret - platespilleren - og koser meg med litt David Bowie. Har hørt meg gjennom Ziggy, Low og 'Heroes' - bare avbrutt av en tur ut på kjøkkenet for å hente imperial stouten som stod til temperering.

Etterpå tror jeg at jeg skal finne frem tolvtommeren med Motörheads overraskende gode cover av nettopp 'Heroes'.

Var forresten i Hansa Tonstudios for noen år siden, og klarte å gråte meg til en visitt i det sagnomsuste Studio 2 - en kammermusikksal, fantastisk akustikk,.brukt som ballsal av SS under krigen - og nettopp lokalet der Bowie spilte inn 'Heroes'.

Var utrolig moro å bli pushet med litt godmodig erting fra guiden til å dra et par vers - hun mente at det var like stusselig hver gang noen dukket opp og ville se det legendariske studioet, bare for ikke å kunne en strofe fra en låt som var spilt inn der.

Jeg gjorde mitt beste, akustikken var fantastisk - mer enn man kan si om min prestasjon - men det var veldig moro å ende opp med en tilbringe hele kvelden der etter å ha sunget litt og da det kom frem at jeg hadde tuklet litt med lyd i studietiden ble det streng beskjed om å henge rundt til dagen var omme så man kunne ta noen øl med crewet. Utrolig moro, men opptaket av unge Eriksen som forsøker å gjøre 'Heroes' blir neppe utgitt med det første.

Skulle det noensinne skje, vil nok boet etter Bowie saksøke meg. Det kan ikke kalles fair use, det jeg gjorde.