Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Ett besök hos Oslos bästa frisör
Vis vedlegg 168282
Ikke krise hos denne Friser-stuen heller:)
5B51541E-EE5C-4FAE-9F8A-5688ED5AA7DB.jpeg

Manner meg opp til å gå til Lord Jack Knife i Ole Vigs gt. Krever litt å dra til barberer med det navnet, er ikke tøff nok ennå:cool:
 
Nok en familiemiddag. men da med pinnekjøtt, julebrus og riskrem. Fikser ikke sånn der blaut-ull-lukt-og-smak - så det ble en stor marinert indrefilet på meg istedenfor.
 
Da har du blitt servert dårlig pinnekjøtt.
Jeg hadde aldri valgt indrefilet fremfor skikkelig pinnekjøtt.
Feil. Pinnekjøttet er utmerket, men jeg liker ikke sau. Liker ikke makrell heller, selv om den er utmerket. Poenget er ikke tilberedelsen av maten, men intrinsic egenskap til pinnekjøtt jeg ikke liker. Spiser ikke ribbe heller. Smaken på ribben er selvsagt god, men all fettet byr meg imot.

Artig at pinnekjøtt skal være så stas. Noen ribbein med kjøttslingser på. Men, dette er jo bare en mening fra et av tre medlemmer i GOM.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og Preacher
Som sagt, da har du fått servert dårlig pinnekjøtt ;) Pinnekjøtt av villsaulam, saltet og tørket lokalt, det er snop det.. Det er ennå mindre av disse kjøttslintrene på pinnene, men smaken er desto bedre. Gjerne i kombinasjon med raspeball.


Det finnes sikkert godt pinnekjøtt som er tilberedt på de mest fantastiske måter. Det betyr jo ikke at alle som ikke liker det tar feil? Jeg er litt enig her, kan fint spise pinnekjøtt, men er langt fra det beste jeg vet. Halvt vestlending, så det er tilberedt etter alle kunstens regler. Fjerner fortsatt ikke nok sauesmak (for min del).
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Feil. Pinnekjøttet er utmerket, men jeg liker ikke sau. Liker ikke makrell heller, selv om den er utmerket. Poenget er ikke tilberedelsen av maten, men intrinsic egenskap til pinnekjøtt jeg ikke liker. Spiser ikke ribbe heller. Smaken på ribben er selvsagt god, men all fettet byr meg imot.

Artig at pinnekjøtt skal være så stas. Noen ribbein med kjøttslingser på. Men, dette er jo bare en mening fra et av tre medlemmer i GOM.
Hjertens enig @Loevhagen Blir uvel av våt ullstank aka pinnekjøtt. Skjønner ikke at dette er festmat...
 
Da har du blitt servert dårlig pinnekjøtt.
Jeg hadde aldri valgt indrefilet fremfor skikkelig pinnekjøtt.

Enig med du. Indrefilet er også det «kjipeste» stykningsdelen. Smaker jo nada!
Det finnes sikkert godt pinnekjøtt som er tilberedt på de mest fantastiske måter. Det betyr jo ikke at alle som ikke liker det tar feil? Jeg er litt enig her, kan fint spise pinnekjøtt, men er langt fra det beste jeg vet. Halvt vestlending, så det er tilberedt etter alle kunstens regler. Fjerner fortsatt ikke nok sauesmak (for min del).

Elsker smaken av sau, geit og lam. Men mange mener jeg er rar i matveien. Det eneste som betyr noe er hva jeg liker ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jo, alle som ikke liker det jeg liker, tar feil ;) First rule of Grumpy Old Men.
Nei, folk får spise hva de vil når de vil. Men det er ikke vanlig med pinnesider av villsaulam, og tenkte det kunne være et stalltips.

Det var vel pga høyt fettinnhold det ble ansett som festmat, fra gammelt av.


Vi bruker for lite av kortreiste råvarer, og skal ha minst mulig arbeid med både behandling og foredling av råvarene, så da utgår viltkjøtt og de dyrene du nevner her. Det har jo kommet kyllingfilet for oppvarming i mikrobølgeovn! Gi meg styrke..

Heldigvis finnes det enkelte som kvernet sitt eget kjøtt som er felt av svigerfar sin Tikka T3.
0CADA2CB-385F-44E8-B0B1-3AE25CE13836.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine