Postet i Bjerke tråden som svar på et innlegg der, men hører vel egentlig mer hjemme i denne tråden.
Akkurat den annonsen og de mange Rolex som ellers f.t. ligger lenge usolgte på Finn, viser vel at «hypen» nå virkelig er over.
Det er vel bare selgere av brukte ur og forhandlere, som nå tror folk er villige til å betale mer enn veiledende pris for brukte Rolex.
Forhandlerne «klamrer» seg nok til «lange ventelister», så lenge folk tror på narrativet om fortsatt begrenset tilgang til nye Rolex.
Når vi samtidig leser om kraftig omsetningssvikt i flere store markeder som USA og Kina, så skjønner jo de fleste at det bare gjelder å ha litt tålmodighet, så er «venteliste hysteriet» blitt historie.
Det er i hvert fall idiotisk å betale en overpris nå, fremfor og vente noen måneder - og heller da få kjøpt et nytt ur for den samme prisen.
(Kun mine subjektive tanker, så får vi se hva som skjer i tiden som kommer).
EDIT:
Siden andre her har henvist til et medlem sin ellers utmerkede annonse. Så tillater jeg meg å gjøre det samme til denne annonsen, som vel viser en mer markedstilpasset prising og som jo derav underbygger mitt poeng:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-datejust-41.76515/