Det kan se ut som om hypen nå er over

Hvis man ser bort fra at man eventuelt ikke liker denne fyren: Statusklokke eid av kjendis, kjent fra en av de seneste årenes største TV-suksesser. Solgt på profilert auksjon rett før julaften, til inntekt for en veldedig organisasjon.

Tenker at det eneste dette salget indikerer er at det finnes personer i verden med nokså fete lommebøker og en viss interesse/oppmerksomhet for luksusklokker. Som er (eller kjenner en ) fan av Shark Tank, eller digger veldedighet :)

Min oppfatning er at F.P.Journe for lengst har blitt for independent watchmaking, det Rolex er for mainstream-markedet. Sikkert en veldig attraktiv posisjon for merket selv, men vil jo også medføre en del oppmerksomhet fra kunder som kanskje er mest opptatt av verdiutvikling.
 
Støttes. Dette har også @Edzilla dokumentert godt ved flerfoldige poster av hinsides salgspriser i F.P. Journe-tråden…

Min oppfatning er at F.P.Journe for lengst har blitt for independent watchmaking, det Rolex er for mainstream-markedet. Sikkert en veldig attraktiv posisjon for merket selv, men vil jo også medføre en del oppmerksomhet fra kunder som kanskje er mest opptatt av verdiutvikling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Puma og pistasjkis
At hypen er over er en påstand opportunister finner mest glede i å spekulere rundt, men at markedsverdien på div. Rolex ur er sterkt fallende levnes ingen tvil for tiden.
Brand new "box fresh" GMT master II til under <=175` er iallfall en sterk pekepinn.

Men om det spesifikt gjelder luxus ur er en annen sak. Etter diverse annonseringer på finn.no opplever jeg at det meste er vanskeligere å omsette for tiden...
Klokker sågar sko. Kanskje vi ser at trenden snur i mars-april og at klokkene når nye (gamle) høyder?
 
Han er kanskje her inne og føler seg truffet ;)
Man er jo passe Lloyd hvis man er eneste eier og presterer å melde ukjent mva i annonsen. Antagelig ikke den skarpeste kniven i skuffen.

Enig, er så lei av «MVA ukjent» Det er et elendig forsøk på å lure seg unna ansvar. Sagt det før, men det er egentlig ganske enkelt: Enten har du papirer eller ikke. Har du ikke dokumenter på betalt MVA, så er ikke MVA ukjent - da er MVA for alle praktiske formål ikke å anse som betalt
 
Google er din venn.
Men sjekk denne videoen. Så kan vi snakke etterpå:

nå snakker vi etterpå, og dette er mitt tilsvar:

er det mulig?! ja...

denne fyren er komplett idiot - adferden på grensen til dement, og han har rett og slett ingen anelse om hva slags eksepsjonelle rariteter han har mellom hendene, og attpåtil er eier av; tenk bare det å bemerke om en 1/10 f. p. journe man selv har kjøpt: det er gull, er det ikke? det er jo inni hampen åndsfraværende og frekt og fornærmende og udiplomatisk. alt blir sagt som ikke sømmer seg eller burde nedtones i denne sammenhengen:

verdi...blabla...gull...blabla...invistering...blabla...oppmerksomhet...blabla...invistering...invistering...invistering...gull...penger...

du ser det til enhver tid på det tilgjorte blikket og kroppsspråket hans, at han følger ikke med på noe som blir fortalt, og han forstår intet av det heller. fullstendig uinteressert. han har null spørsmål som kunne fått interessante svar, og herr bror journe kjemper en indre kamp for å kunne beherske seg. heldigvis er harrypotter tilstede som en velkommen avledning slik at det ikke blir en komplett farse. det er vanlig å raskt og ubegrunnet erklære formgiving man liker men ikke forstår for kunst - som om den antatt smigrende betegnelsen kunst er implisitt med et øverste oppnåelig lag innenfor sin sjanger - nirvana level :D

etter et slikt program ville jeg ønske vekk alle kunder som liker denne ufyselige personen: foreslå et nytt filmintervju, hvor dotten bretter ut samtlige av sine f. p. journe, og denne gangen med f. p. journe in persona:
den berømte oppfinneren svarer ubarmhjertig, raskt og nedsablende på første spørsmål, hvorpå han med en kompakt spesialslegge resolutt smeller i stykker fortløpende til uopprettelig hvert enkelt ur med kun ett velrettet slag per stykk, avsluttet med utsagnet: men NÅ er det kunst. så er det bare å reise hjem, spise froskelår & snegler, la advokatene ordne resten, og se det hele som en langsiktig invistering.
 
Synes alltid det er fornøyelig når såkalte eksperter uttaler seg :ROFLMAO: Vet ikke hvem de har gravd frem nå, siden jeg ikke vil betale for tabloide nyheter. Er det en guru på Klokkeriet, eller en gråmarked-forhandler med kontor på gutterommet?
F319876A-8648-475F-9B5F-A40221519BA3.png
 
Hvor mange sånne artikler greier VG å lage i løpet av et år tro. Og absolutt ingenting som er nytt. Same shit - New wrapping.