Det kan se ut som om hypen nå er over

..men det funker. Han får jo oppmerksomhet, tilogmed her.

Aner ikke hvem han er eller hva greia er.
I en perfekt verden ville vi ikke gitt masse oppmerksomhet til uønsket atferd. Tenk om vi kunne fokusert på de gode menneskene heller.

..men det funker. Han får jo oppmerksomhet, tilogmed her.

Aner ikke hvem han er eller hva greia er.
I en perfekt verden ville vi ikke gitt masse oppmerksomhet til uønsket atferd. Tenk om vi kunne fokusert på de gode menneskene heller.

Hadde han holdt seg til Rolex. Ok.
Men når han drar inn F.P. Journe som sikre invisteringsobjekter, da må jeg få lov til å reagere.

Hadde han holdt seg til Rolex. Ok.
Men når han drar inn F.P. Journe som sikre invisteringsobjekter, da må jeg få lov til å reagere.
Intet er hellig for denne figuren. Også hjelper det ikke på at han er så stereotypisk amerikansk at han får Dr.Phil til å virke som en trivelig fyr.

F.P. Journe er vel milevis forbi et entusiastmerke for folk med peiling. De prisene man har sett de siste årene hos auksjonshusene har vel 100% sikkert satt merket på kartet til samtlige «invistorer» med dype lommer.

• Liker
Reaksjoner: andersen og kvasbo
F.P. Journe er vel milevis forbi et entusiastmerke for folk med peiling. De prisene man har sett de siste årene hos auksjonshusene har vel 100% sikkert satt merket på kartet til samtlige «invistorer» med dype lommer.

Så, så … La meg få leve med drømmen om at F.P. Journe er mitt merke en stund til ‘a.
Det blir også feil å angripe alle de merkene som har hatt en eventyrlig prisutvikling hos Phillips, selv om jeg ser poenget ditt.

• Liker
Reaksjoner: holmby
Hvis man ser bort fra at man eventuelt ikke liker denne fyren: Statusklokke eid av kjendis, kjent fra en av de seneste årenes største TV-suksesser. Solgt på profilert auksjon rett før julaften, til inntekt for en veldedig organisasjon.

Tenker at det eneste dette salget indikerer er at det finnes personer i verden med nokså fete lommebøker og en viss interesse/oppmerksomhet for luksusklokker. Som er (eller kjenner en ) fan av Shark Tank, eller digger veldedighet :)

Min oppfatning er at F.P.Journe for lengst har blitt for independent watchmaking, det Rolex er for mainstream-markedet. Sikkert en veldig attraktiv posisjon for merket selv, men vil jo også medføre en del oppmerksomhet fra kunder som kanskje er mest opptatt av verdiutvikling.

Støttes. Dette har også @Edzilla dokumentert godt ved flerfoldige poster av hinsides salgspriser i F.P. Journe-tråden…

Min oppfatning er at F.P.Journe for lengst har blitt for independent watchmaking, det Rolex er for mainstream-markedet. Sikkert en veldig attraktiv posisjon for merket selv, men vil jo også medføre en del oppmerksomhet fra kunder som kanskje er mest opptatt av verdiutvikling.

• Liker
Reaksjoner: Puma og pistasjkis
At hypen er over er en påstand opportunister finner mest glede i å spekulere rundt, men at markedsverdien på div. Rolex ur er sterkt fallende levnes ingen tvil for tiden.
Brand new "box fresh" GMT master II til under <=175` er iallfall en sterk pekepinn.

Men om det spesifikt gjelder luxus ur er en annen sak. Etter diverse annonseringer på finn.no opplever jeg at det meste er vanskeligere å omsette for tiden...
Klokker sågar sko. Kanskje vi ser at trenden snur i mars-april og at klokkene når nye (gamle) høyder?