Det kan se ut som om hypen nå er over

Du får bare være med hvis du tar med deg kona, hun er åpenbart en keeper ;)
GTG en plass sørover en gang i 2024...
-"Hei, er du @Balongum sin kone?"
-"Ja, hee, hvordan vet du det?"
-"Nei vel, humm...bare så på klokken din..."
-"Du vet nok at du ikke er en del av misjonen?"
-"Høøø...Oii, fin Rolex der, hva heter du?"
:ROFLMAO:

Nei seriøst, det var virkelig hyggelig på Kristiansands GTG en del år siden, men skulle det bli sånn videre, må jeg oftere ta fly til "syden".
 
GTG en plass sørover en gang i 2024...
-"Hei, er du @Balongum sin kone?"
-"Ja, hee, hvordan vet du det?"
-"Nei vel, humm...bare så på klokken din..."
-"Du vet nok at du ikke er en del av misjonen?"
-"Høøø...Oii, fin Rolex der, hva heter du?"
:ROFLMAO:

Nei seriøst, det var virkelig hyggelig på Kristiansands GTG en del år siden, men skulle det bli sånn videre, må jeg oftere ta fly til "syden".
Du er velkommen igjen når som helst, med eller uten kone du også!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Hammerfjord
Da skal hypen tilbake?


hehe, har det kanskje flatet ut eller skal vi videre ned i 2024? Småkeen på AP 15400
Nå skal du se at optimismen vokser på markedet, fordi mange forventer at Fed skal kutte rentene gjennom 2024.
Men jeg forventer Stagflation i vesten som i Østen. Den er allerede på gang.
Og inflasjonen går aldri ned i krigstid.
Dessuten, er det sånn at hvis Fed kutter rentene, er det fordi USA går i resesjon...Ikke det motsatte. Ikke sant?
Det spår uansett ikke mye konsumering oppgang og derfra jeg forventer ingen oppgang på luksus klokke segmentet.
Ha litt is i magen og vent, vil jeg si.
 
At hypen er over, er tydeligvis over.
Denne klokken ble solgt på finn, 4. des, for 75k: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=331306236
I dag dukket den opp igjen for 95k: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=332730569
Jeg går og legger meg...
Ekspertene har snakket.

Blablabla ..
"Dette gjør at dette uret også har en større samlerverdi og ikke minst "bruksverdi" "

Det ser ut som selgeren visste ikke at han hadde en 2års produksjon sjelden fugle:rolleyes: :mrgreen:
Eller 1/200 000? klokke
 
NY Fed. President John Williams.

“We aren’t really talking about rate cuts right now" ...
“I just think it’s just premature to be even thinking about that." ...

Og markedet tok seg en sving nedover.
Ja, denne hypen ble også fort over :ROFLMAO:
Rolex spekulantene skal nok ro seg ned, når de våkner opp til virkeligheten.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Tenk den hangover spekulantene (inkl. gråmarkedsforhandlerne) innen FPJ og AP allerede føler. Ouch.
De fleste vet at det er en boble, men de tror på at de skal selge seg ut før boblen sprekker.
Og en ting til: de største tåkefyrstene er sentralbank sjefene.
Alt de er etter, er å gi inntrykk av at de har kontroll.
På det lange løpet, de kontrollerer ingenting.
 
Tenk den hangover spekulantene (inkl. gråmarkedsforhandlerne) innen FPJ og AP allerede føler. Ouch.
Tydeligvis kaldt i studio, Watchbox må kutte kost og spare strøm
Screenshot_20231215_203217_YouTube.jpg
 
Tydeligvis kaldt i studio, Watchbox må kutte kost og spare strømVis vedlegg 354797
Tror ikke de er så mye å skryte av lenger. Jeg sendte en forespørsel på et bytte av en klokke for litt siden. De var kun interessert i å kjøpe Rolex, til ågerpris, og var totalt uinteressert i alt annet. Jeg trodde dette var en seriøs aktør men de er akkurat som resten av søpla.
 
Tror ikke de er så mye å skryte av lenger. Jeg sendte en forespørsel på et bytte av en klokke for litt siden. De var kun interessert i å kjøpe Rolex, til ågerpris, og var totalt uinteressert i alt annet. Jeg trodde dette var en seriøs aktør men de er akkurat som resten av søpla.
De sitter nok på et stort lager kjøpt inn til høye priser
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Tror ikke de er så mye å skryte av lenger. Jeg sendte en forespørsel på et bytte av en klokke for litt siden. De var kun interessert i å kjøpe Rolex, til ågerpris, og var totalt uinteressert i alt annet. Jeg trodde dette var en seriøs aktør men de er akkurat som resten av søpla.
Hva ville du bytte inn?
 
En Rolex og en IWC i gull. Rolexen kunne de ta for småpenger og IWC var helt uinteressant.

Fikk fortalt de akkurat hva jeg mente om sjappa deres. Jeg har sett såpass mange klipp med Tim Mosso hvor han reklamerer med at de kjøper alt, hele samlinger, til alle priser, raskt og smidig.
Horseshit!
 
"Prices for second-hand luxury watches from brands including Rolex, Patek Philippe and Audemars Piguet tumbled as the US Federal Reserve raised interest rates to cool soaring inflation, the Bloomberg Subdial Watch Index shows.

Now there’s reason for optimism that pressure may ease. The US central bank signaled Wednesday that its steepest round of hikes in a generation has likely come to an end. Lending costs could begin to decline next year with rate cuts expected, according to Fed Chairman Jerome Powell.":ROFLMAO:
365592-15773470705760736_origin-848725305.jpg


"As we look toward 2024, the potential for a soft landing of stable and eventually declining rates is reason for optimism in the watch market"

Christy Davis(Subdial)
8nmtt519yjm71-1921637068.jpg



Ja vel...
Det beviser at luksus klokkemarkedet er ganske avhengig av billige penger.
Noe vi har fått i bøttevis siden 2008 krisen.
chart_2_0.jpeg