Det kan se ut som om hypen nå er over

Er ikke hele klokkegreia blitt en hype?, jeg er i alle fall drittlei. Har fått standardsvarene fra bjerke og dusteartikler i avisen langt opp i vrangstrupen. Og jeg er ikke spes interessert i rållex
 
Er ikke hele klokkegreia blitt en hype?, jeg er i alle fall drittlei. Har fått standardsvarene fra bjerke og dusteartikler i avisen langt opp i vrangstrupen. Og jeg er ikke spes interessert i rållex
Både ja og nei; AP Royal Oak, PP Nautilus/Aquanaut og rållex generelt har definitivt blitt en hype. Stort sett alt annet - not.
 
Har hatt en blå "smiley" i mange år som jeg kjøpte før hypen til 19 000 kroner. Av nysgjerrighet pleier jeg å lagre alle annonser på Finn av samme modell for å se hvordan de ligger an. Har ikke inntrykket av de er så ettertraktede som mange av selgerne skal ha det til. Det ser ut som om de fleste ligger lenge og de annonsene som forsvinner igjen blir ikke nødvendigvis merket som "solgt".

Black Bay eta kunne sikkert vært å regne som den mer attraktive varianten hadde det ikke vært for 58. Det virker som om alle som skal selge 41 mm variantene prøver å ignorere at det finnes en slankere utgave som langt flere har lyst på.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Du glemte å ta med Tudor. Som "Rolex wannabe" er Tudor absolutt en del av hypen.
Det er vel å dra strikken litt langt? Tudor er vel strengt tatt ikke i nærheten av å være så hypet som de overnevnte. Stort sett alt av Tudor er jo hyllevare etter et par måneder.
 
Det som er synd med Tudor er "forsøket" på å være Rolex.
Opplever at de fleste som kjøper Tudor flipper denne fordi det ikke er Rolex.
Ergo er Tudor hypet og en vare som da i beste fall vil holde seg OK i pris på sikt.

Personlig liker jeg Tudor og har den gjerne som beater. Men opplever aldri gleden av å bære den som en Rolex.
 
Definitivt ikke over når man kjøper denne av klokkenes Donald Trump til US$ 65 00
3DDA6E56-D864-4501-B53D-32C91CF895A5.png
 
For en douchebag
Vis vedlegg 314508

Dette må være et grovt eksempel personlig merkevarebygging? En ubetydelig klokke solgt for en fantasisum, samtidig som at tidligere eier er blant publikum... Lukter selvpromotering lang vei. Aner ikke hva denne fyren er kjent for, kun sett han på noen klokkevideoer på Youtube. Mulig jeg har gått glipp av noe her som gir dette mening.
 
Dette må være et grovt eksempel personlig merkevarebygging? En ubetydelig klokke solgt for en fantasisum, samtidig som at tidligere eier er blant publikum... Lukter selvpromotering lang vei. Aner ikke hva denne fyren er kjent for, kun sett han på noen klokkevideoer på Youtube. Mulig jeg har gått glipp av noe her som gir dette mening.

Google er din venn.
Men sjekk denne videoen. Så kan vi snakke etterpå:
 
..men det funker. Han får jo oppmerksomhet, tilogmed her.

Aner ikke hvem han er eller hva greia er.
I en perfekt verden ville vi ikke gitt masse oppmerksomhet til uønsket atferd. Tenk om vi kunne fokusert på de gode menneskene heller.
 
..men det funker. Han får jo oppmerksomhet, tilogmed her.

Aner ikke hvem han er eller hva greia er.
I en perfekt verden ville vi ikke gitt masse oppmerksomhet til uønsket atferd. Tenk om vi kunne fokusert på de gode menneskene heller.

Hadde han holdt seg til Rolex. Ok.
Men når han drar inn F.P. Journe som sikre invisteringsobjekter, da må jeg få lov til å reagere.
 
Hadde han holdt seg til Rolex. Ok.
Men når han drar inn F.P. Journe som sikre invisteringsobjekter, da må jeg få lov til å reagere.
Intet er hellig for denne figuren. Også hjelper det ikke på at han er så stereotypisk amerikansk at han får Dr.Phil til å virke som en trivelig fyr.
 
F.P. Journe er vel milevis forbi et entusiastmerke for folk med peiling. De prisene man har sett de siste årene hos auksjonshusene har vel 100% sikkert satt merket på kartet til samtlige «invistorer» med dype lommer.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen og kvasbo
F.P. Journe er vel milevis forbi et entusiastmerke for folk med peiling. De prisene man har sett de siste årene hos auksjonshusene har vel 100% sikkert satt merket på kartet til samtlige «invistorer» med dype lommer.

Så, så … La meg få leve med drømmen om at F.P. Journe er mitt merke en stund til ‘a.
Det blir også feil å angripe alle de merkene som har hatt en eventyrlig prisutvikling hos Phillips, selv om jeg ser poenget ditt.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby