Det kan se ut som om hypen nå er over

Den er ikke over, men der som utvikkingen fortsetter går det nok slik. Selv tror jeg det er redusert etterspørsel i spesielt Kina som er grunnen

Enig med deg, der var egentlig et stikk til hvordan tråden utviklet seg;)

Jeg tror dog vi vil se fortsatt dalene priser, særlig videre utover vinteren og nyåret. Men tiden hvor du får SS modeller fra de mest ettertraktede merkene under nypris brukt tror jeg aldri vi ser igjen
 
Hva med Russland? De får kanskje tak i klokkene i andre land?

Russland også ja, men tror vel at salget i Kina er vesentlig større enn i Russland? Russere har nok problemer med å få tak i noe som helst for tiden da de har problemer med å reise pga at mange land nå nekter russiske turister innreise, pluss at deres kreditt og bank kort ikke lenger fungerer i andre land. De kompenserer vel med å henvende seg til land i Asia men det er nok ikke enkelt.

Når det gjelder hvor lang tid det kan ta før Rolex klokker dukker opp i vinduer og kan kjøpes der og da har jeg hørt folk snakke om et år eller to, personlig tror jeg det kan skje så fort som på et halvår, vi får se, ting endrer seg veldig fort for tiden!

Et moment som kan tale for at det kan ta lenger tid er jo at inflasjonen er høy samtidig som renta i bankene er veldig lave så mange ser fortsatt etter ting som kan kjøpes for å utligne problemet. Jeg er selger på en klokkemesse i Birmingham i UK og jeg har ikke merket at folk er noe mindre villige til å betale for klokker enn før, når det gjelder priser på f.eks vintage Rolex så er de like høye i dag som for et år siden, og vel så det. Nyere Rolex er en annen sak, har lite erfaring med de så kan ikke uttale meg om annet enn det jeg leser og hører.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
Når man ser på priser for eldre Rolex pre 2000 virker det som prisene er meget stabile:

4703D848-222A-453E-9A58-0AB2F77BAD00.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Matsmet
Jeg lurer fælt på hva realistisk pris på en Hulk er i dag. Noen som kjenner noen som har solgt en de siste par månedene? Det må vel være den klokka som har stupt mest siden april
 
Jeg lurer fælt på hva realistisk pris på en Hulk er i dag. Noen som kjenner noen som har solgt en de siste par månedene? Det må vel være den klokka som har stupt mest siden april
179’ var det laveste jeg ble tilbudt å kjøpe for etter å ha lagt ut en «ønskes kjøpt»-annonse relativt nylig. Tipper de fleste av optimistene som har 116610LV ute for salg på Finn.no ville tatt imot rundt 200’
 
179’ var det laveste jeg ble tilbudt å kjøpe for etter å ha lagt ut en «ønskes kjøpt»-annonse relativt nylig. Tipper de fleste av optimistene som har 116610LV ute for salg på Finn.no ville tatt imot rundt 200’
Basicly betyr vel det at mye av hypen er over i alle fall. Husker jeg slet med å få 70K for min for endel år siden og da var det ingen hype :ROFLMAO:
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Klokkegutt
Snakka med en norsk forhandler sist uke. Selgeren der sa at pågangen på Rolex bare hadde økt, og at de ikke merket noe til at etterspørselen var mindre. Det er vel dog grenser for hvor lenge folk gidder å betale abnorm overpris for en vare. Sikkert også litt flere tilgjengelige klokker med økt produksjon etter covid, lavere levering til Russland, Kina, og generelt høyere utgifter for folk i Europa.
 
Snakka med en norsk forhandler sist uke. Selgeren der sa at pågangen på Rolex bare hadde økt, og at de ikke merket noe til at etterspørselen var mindre. Det er vel dog grenser for hvor lenge folk gidder å betale abnorm overpris for en vare. Sikkert også litt flere tilgjengelige klokker med økt produksjon etter covid, lavere levering til Russland, Kina, og generelt høyere utgifter for folk i Europa.

Var selv hos en forhandler i helgen og fikk inntrykk av det motsatte. Tudor er det så og si ingen ventelister på og Rolex er godt innenfor rekkevidde for "vanlig folk" igjen. Butikken opererer ikke med ventelister men opplevde oftere enn før at klokker de satte ut i butikken ble stående noen dager før noen kjøpte de.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
Var selv hos en forhandler i helgen og fikk inntrykk av det motsatte. Tudor er det så og si ingen ventelister på og Rolex er godt innenfor rekkevidde for "vanlig folk" igjen. Butikken opererer ikke med ventelister men opplevde oftere enn før at klokker de satte ut i butikken ble stående noen dager før noen kjøpte de.
Hvor i verden er dette?
 
Har fulgt litt med på prisene på chrono de siste par årene, og prisfallet som startet tidlig i vår virker å ha stoppet opp. Daytona i SS er priset omtrent på samme nivå som for en mnd. siden :unsure: Eller tar jeg feil?