Det kan se ut som om hypen nå er over

C7DDCF3B-263D-428F-8A93-DCB306EA7237.jpeg

Det hjelper!:cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Uten og tråkke noen på tærne…..
Legg denne klokken brevid FP klokken, og spør ‘hvem som helst’ hvilken du ville plukket opp!
Dette er klokken til Moore på Finn.no.
Edelt metall, tourbillon osv.
Her burde det være divisjons forskjell på pris andre veien. Men slik er det ikke.
Verden altså!

774DEE50-16CD-4374-8A89-3468164BB3D0.jpeg
 
Redigert:
Uten og tråkke noen på tærne…..
Legg denne klokken brevid FP klokken, og spør ‘hvem som helst’ hvilken du ville plukket opp!
Dette er klokken til Moore på Finn.no.
Edelt metall, tourbillon osv.
Her burde der være divisjons forskjell på pris andre veien. Men slik er det ikke.
Verden altså!

Vis vedlegg 318754

litt usikker på hva du mente, men jeg ville valgt chronometre bleu fra fp journe fremfor klokken fra jlc om den så kostet 100 ganger mer. sistnevnte ville jeg ikke tatt i med ildtang.

vedlagt foto er av min ildtang - fransk, fra 1700-tallet :cool:

52CFCFEA-AC34-4A72-8A9D-C7DF205D9E68.jpeg
 
Uten og tråkke noen på tærne…..
Legg denne klokken brevid FP klokken, og spør ‘hvem som helst’ hvilken du ville plukket opp!
Dette er klokken til Moore på Finn.no.
Edelt metall, tourbillon osv.
Her burde der være divisjons forskjell på pris andre veien. Men slik er det ikke.
Verden altså!

Vis vedlegg 318754

Satt på spissen – like lett som det kanskje er å la seg blende av et hipt navn som F.P.Journe og den elleville prisveksten som har vært i merkets klokker, så er det lett å la seg blende av gull og tourbillon ;)

JLC-en er ikke på nivå med F.P.Journen hva angår "håndverk" og finish. Her er det, ja, en divisjonsforskjell.

Hvis jeg kan få veie inn med det som kanskje er mer personlige betraktninger, så syns jeg Jaegeren gir vesentlig mer vibber av å være et industriprodukt, mens F.P.Journen har mer karakter. Selvtrekkende tourbillon? Huff og atter huff ;)

Så om det er flere som tenker litt som meg, så er ikke den relative prisforskjellen mellom de to klokken sånn helt på jordet. Uten at jeg skal uttale meg noe om annonseprisene.
 
Ærlig talt. Se på FP kontra JLC da! Ja og jeg har lest om den fantastiske urmakeren bak FP.
Men er dere klar over hvor mye 730K er !
Dette er selvfølgelig kun mine betrakninger.
Husket Havvo har inne for få år siden slet med og selge sin Bleu for rett over 200K mener jeg.
 
Redigert:
litt usikker på hva du mente, men jeg ville valgt chronometre bleu fra fp journe fremfor klokken fra jlc om den så kostet 100 ganger mer. sistnevnte ville jeg ikke tatt i med ildtang.

vedlagt foto er av min ildtang - fransk, fra 1700-tallet :cool:

Vis vedlegg 318758
Det er vel pga det dårlige og velfortjente dårlige rykte rundt tiden det tar for og serve klokken.
 
Ærlig talt. Se på FP kontra JC da! Ja og jeg har lest om den fantastiske urmakeren bak FP.
Men er dere klar over hvor mye 730K er !
Dette er selvfølgelig kun mine betrakninger.
Husket Havvo har inne for få år siden slet med og selge sin Bleu for rett over 200K mener jeg.

Jeg sier ikke at prisene sånn i kroner og øre er "korrekte" altså. Ville aldri kjøpt hverken JLC eller F.P. til de prisene.

Det jeg sier er at jeg ikke helt er med på argumentasjonen om at JLCen nødvendigvis er en "bedre" klokke, og at prisforskjellen er noe godt eksempel på at markedet er "kokos" :)

Bare én av disse to får meg til å si "ooouuuh" høyt når jeg ser bildet ;)

fbyh6t7j1n4aadmrk6n4yraluc37qu76.jpg


FPJourne-Chronometre-Bleu-movement.jpg
 
Jeg sier ikke at prisene sånn i kroner og øre er "korrekte" altså. Ville aldri kjøpt hverken JLC eller F.P. til de prisene.

Det jeg sier er at jeg ikke helt er med på argumentasjonen om at JLCen nødvendigvis er en "bedre" klokke, og at prisforskjellen er noe godt eksempel på at markedet er "kokos" :)

Bare én av disse to får meg til å si "ooouuuh" høyt når jeg ser bildet ;)

fbyh6t7j1n4aadmrk6n4yraluc37qu76.jpg


FPJourne-Chronometre-Bleu-movement.jpg
Nå ble jeg enda sikrere på mine betrakninger.
Enkel bru, litt jålete baseplater gjør det ikke for meg. Men samtidig ser jeg litt det industrielle i JLC også, mest for å kompromisser litt på en fredagskveld;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Det er vel pga det dårlige og velfortjente dårlige rykte rundt tiden det tar for og serve klokken.

hehe, nei - kjenner ikke til slikt rykte, og har heller ingen betydning for mitt valg. jeg tenkte utelukkende omkring det visuelle - ren trynefaktor :mrgreen:

med det sagt; jeg hadde valgt en rektangulær vintage jlc fremfor alle andre modeller fra fpj - unntaket er chronometre bleu ;)
 
Ærlig talt. Se på FP kontra JLC da! Ja og jeg har lest om den fantastiske urmakeren bak FP.
Men er dere klar over hvor mye 730K er !
Dette er selvfølgelig kun mine betrakninger.
Husket Havvo har inne for få år siden slet med og selge sin Bleu for rett over 200K mener jeg.

Husk også at Havvo kjøpte den for under 200k ny ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix og holmby
Virker som det fortsatt er luft i ballongen til Journe
Vis vedlegg 318827Vis vedlegg 318828Vis vedlegg 318829
Bare pengeplassering og investeringer dette Ed. Syns det er svært trist da klokkene er dødsfete, men er redd du nesten er den eneste i verden som faktisk bruker FPJ i det fri. Andres ligger dypt gravd ned i hager, bunkere eller de noget omstridte bankboksene. Fantastiske at du faktisk bruker din og kan vise verden disse mesterverkene
 
Bare pengeplassering og investeringer dette Ed. Syns det er svært trist da klokkene er dødsfete, men er redd du nesten er den eneste i verden som faktisk bruker FPJ i det fri. Andres ligger dypt gravd ned i hager, bunkere eller de noget omstridte bankboksene. Fantastiske at du faktisk bruker din og kan vise verden disse mesterverkene

Håper du tar feil. Men hva vet jeg om hva som foregår utenfor norges svar på Orange County.
Men rett det du sier om at jeg bruker mine klokker. Er tross alt det de er til.
1674385767071.jpeg
 
Redigert:
Håper du tar feil. Men hva vet jeg om hva som foregår utenfor norges svar på Orange County.
Men rett det du sier om at jeg bruker mine klokker. Er tross alt det de er til.
Vis vedlegg 318980
Virker på meg som de sitter på hver sin tue på Outland i Østbanehallen og bytter Magic kort i sleeves som vi gjorde i gamledager. Fins jo ikke bruksmerker på noen av FPJene som selges.
 
  • Liker
Reaksjoner: Idva