- Medlem
- 12. sep. 2013
Clutch Cafe er konge.Selv om dette er feil tråd så tar jeg i mot tips i alle sjangreOg denim-tråden lenge leve, mye kunnskap her!
JM Weston for sko. Tålelige priser også.
Clutch Cafe er konge.Selv om dette er feil tråd så tar jeg i mot tips i alle sjangreOg denim-tråden lenge leve, mye kunnskap her!
Er det noen som har en modell å anbefale?
Takk for tips om Steady Eddie, ser den kommer i flere forskjellige stoff også. Spennende!Høres ut som Nudie Steady Eddie II?
Er fryktelig imponert over Bergen Denim fra avstand. De har ikke en modell som passer deg, de, da?
Edit: og jeg tenker double denim ikke teller hvis du blander sort med indigo...
For de i nærheten av Oslo. Nudie kjører 25% på dry og selvage i butikken i Hegdehaugsveien fredag 10.april
Vis vedlegg 425488
Litt necropost, beklager det. Hvordan gikk det med Gustin? Ser på å bestille derfra, men stemmer faktisk størrelse med det de skriver på nettsiden?Jeg hoppa på 3 chinos fra Gustin i november for å teste noe nytt. Var ikke så gæren pris så fremt de faktisk passer. Med frakt ca 105 usd per.
Har fått laget chinos hos skreddere før men det blir ikke helt bra. Har til gode å finne den perfekte chinoen.
Hvordan gikk det med Gustin?
Jeg er ikke Stefan, men var "early adopter" hos Gustin og bestilte en god del produkter fra 2014 til 2019 så svarer likevel.
- de er elendige på størrelser. Jeg har 3 bukser som er en til to tommer større enn annonsert.
- de er elendige på knappehull på skjortene. Jeg har 4 skjorter og måtte sy nye knapphull på alle knappene på 2 av dem.
- noen hos Gustin har apekattarmer. Alle skjortene er altfor lange på ermene og må til skredder.
- de klarer ikke matche rutemønsteret på skjortene.
- de hiver ut innmari mange forskjellige stoffer, hvor ikke alle er egnet til bruken. Jeg har en skjorte der snippen blir synlig slitt av skjeggstubber på dag nr TO.
- samme som over: når jeg har slitt meg gjennom 12 måneder med tung rådenim forventer jeg i det minste helt OK kontraster. Cone Mills leverer ikke dette.
Jeg er ferdig med Gustin. Neste jeg skal prøve er Bergen Denim, som ser sjukt bra ut.
Edit: har også en selvedge chino. 2 tommer for stor, og den så ut som om den var 2 år gammel etter 2 måneder. Elendig stoffkvalitet.
Gustin var en stor jævla skuffelse. 2 av buksene synes jeg passet dårlig, og jeg gikk opp i størrelse fra min vanlige men var tight og rart i beina. Den ene (samme størrelse?) som var litt bedre forsøkte jeg å bruke noen ganger. Dårlig følelse. Kjipe stoffer. Hele greia føltes billig ut.Litt necropost, beklager det. Hvordan gikk det med Gustin? Ser på å bestille derfra, men stemmer faktisk størrelse med det de skriver på nettsiden?
Takk for tips om Steady Eddie, ser den kommer i flere forskjellige stoff også. Spennende!
Bergen Denim slipper en del skjorter og muligens jakker denne mnd om jeg ikke tar feil. (sjekk https://www.instagram.com/bergendenim ) Mens buksene kommer i løpet av åretBlir garantert kjøp der også når de er på plass.
Jeg føler sort og indigo er helt perfekt for meg, og går veldig godt sammen med min Filson waxed jacket. Dette blir en mye brukt kombinasjon i 2026.
Update; Steady Eddie bestilt. Takk for tips Edward
Jeg også. Butikken i Göteborg hadde utstilt ferdig slitte versjoner av både denne og standard Kaihara. Kaihara blir veldig fin, og Ace blir enda finere - jeg kastet ett blikk på dem og gikk for Ace.Jeg gikk for Dry Ace, i overkant dyr, håper den er verdt det.