Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
I et lite avbrekk fra mine daglige påfuglaktiviteter så tok jeg en liten avstikker inn på polet for å undersøke om de hadde noe snadder i hylla. Kom over denne som i utgangspunktet så spennende ut: THIS ONE

Men etter å turbolest noen tilbakemeldinger på Masterofmalt så fikk jeg Invicta-vibber og la den pent tilbake i hylla si. Tilbakemeldingene kan leses her

Mulig det er BS, men if it walks like a duck and quacks like a duck, its probably a ...duck.

Håper på noen ord om hvordan denne er. :)

Åpnet i dag. Førsteinntrykket er bare at den er ganske mild. Føles utvannet, men kan være fordi jeg er mer vant til røyk. Ingen tung dram, men ikke en eksplosjon av smaker heller. Kunne gjerne vært mer hint til noe smak av et eller annet. Men enkel og good to go. Litt kjedelig syns jeg bare.

• Liker
Reaksjoner: EspenK
Aberlour'n var akseptabel den. Her sørpå så er modne bananer gangbar vare. Napper med meg en eller to slike på returen også. :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Ref. Dalmore Valour og ferjepriser; kjøpt på mandag, nå tom...... Fløtemyk til den grad at den nesten kan forveksles med Cognac. God - ja, men foretrekker røk og torv som mer fremtredende.......!

Vet du noe om alder her? Ellers skeptisk til slike avslutninger av lagringen på andre fat enn de tradisjonelle bourbon- eller sherryfat. Tenker at her prøver de å sminke et produkt som er lagret på litt for dårlige/gamle fat. Når det er sagt så har jeg en gang før smakt en svært vellykket madeirafinishing fra Glenmorangie, men det er mange år siden.

Nappa med meg en Aberlour på returen. Orka ikke tenke så mye 04:30 i tax-free sjappa - og jeg ringte heller ikke deg @Skogsmatrosen så sent/tidlig. ;)

Synes den var god, jeg.

13652242_918949264882766_1376164081_n.jpg

• Liker
Reaksjoner: Thore og Preacher