Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Etter å ha fått helgen på avstand var det godt å sette seg ned med et lite glass (eller to..)

I dag ble det en The Macallan 12 og en Lagavulin 16. Men hva bør det neste inn bli? Tenker litt variasjon er greit, og må innrømme at Nikka Coffey Grain har vært en stor favoritt tidligere om det hjelper noe.
Vis vedlegg 59961

Oban kanskje? macallan--lagavulin--oban hva angår røyk/torv.

Maltwhisky er også stilig
 
Har ikke prøvd de som ligger inne, men de jeg har prøvd tidligere har vært overraskende gode.

Vil anta at 14-åringen er et trygt valg?
 
Port Ellen og Brora åpner igjen.:)
Lurer på om spekulantene går på en smell, eller om prisene forsatt kommer til å nå nye rekorder?

http://www.scotchmaltwhisky.co.uk/portellenandbrorareopen.htm


Haha! De gjør nok ikke det.

Kan vel sammenliknes med gjenopplivning av diverse klokkemerker?
Tenker da på Graham og/eller Perrelet. Kule saker, men ikke mye DNA igjen for å si det slik.
Tror nok at George Graham (the father of english clockmaking) hadde rotert greit i grava hadde han sett hvordan navnet blir brukt idag.
 
Helte opp de siste dråpene av en 12 år gammel Glenlivet. Leter febrilsk videre i skapet etter mer smågodt. Tomt. Varelageret har ikke blitt oppdatert siden tidlig i vår. Dette fører til at jeg må på jakt etter nye dråper i morgen.

I farten kommer jeg på at jeg har drukket Talisker storm, Caol Ila 12, Bunnahabhain Islay single malt, Ardbeg 10, Highland Park 12, Laphroaig 10 og Lagavulin 16. Alle disse husker jeg som gode.


- Opp til 400 kr

- Fra 400 kr til 600 kr

- Fra 600 kr til 800 kr

Osv ...

Noen som har noen gode tips i de nevnte helt tilfeldige prisklasser?:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pasop
Da er det vel bare å pirke batteriet ut av røykvarsleren...:cool:

20171015_210114.jpg


Helte opp de siste dråpene av en 12 år gammel Glenlivet. Leter febrilsk videre i skapet etter mer smågodt. Tomt. Varelageret har ikke blitt oppdatert siden tidlig i vår. Dette fører til at jeg må på jakt etter nye dråper i morgen.

I farten kommer jeg på at jeg har drukket Talisker storm, Caol Ila 12, Bunnahabhain Islay single malt, Ardbeg 10, Highland Park 12, Laphroaig 10 og Lagavulin 16. Alle disse husker jeg som gode.


- Opp til 400 kr

- Fra 400 kr til 600 kr

- Fra 600 kr til 800 kr

Osv ...

Noen som har noen gode tips i de nevnte helt tilfeldige prisklasser?:)

Siden røyk tydeligvis faller i smak kan jeg anbefale Bowmore.
Den på bildet er lagret på sherryfat.
En herlig kombinasjon etter min mening.
Finnes kun på tax free og koster deg ca. 800.:)
 
Den bruichladdich'en skiller klinten fra hveten for å si det slik. Jeg har smakt en liknende variant og det var noe jævelskap. Litt godtvondt på en måte. For de som ikke har hår på brystet så er dette en spontan kur.

Bowmore 18 er en slager. Mye bang for the buck som vi sier.

Da er det vel bare å pirke batteriet ut av røykvarsleren...:cool:

Vis vedlegg 62997



Siden røyk tydeligvis faller i smak kan jeg anbefale Bowmore.
Den på bildet er lagret på sherryfat.
En herlig kombinasjon etter min mening.
Finnes kun på tax free og koster deg ca. 800.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pasop og UJU
20171019_222428-01.jpeg
Da var tiden kommet til å fylle opp igjen med det jeg liker aller best innen whisky jeg har smakt så langt: Bunnahabhain Single Malt Scotch 25 YO, Glengoyne Single Malt 18YO og Glengoyne Single Malt 25YO.
 
Redigert:
Vis vedlegg 63417 Da var tiden kommet til å fylle opp igjen med det jeg liker aller best innen whisky jeg har smakt så langt: Bunnahabhain Single Malt Scotch 25 YO, Glengoyne Single Malt 18YO og Glengoyne Single Malt 25YO.

Glengoyne 25yo gir vel kanskje mest for pengene av alle litt eldre whisky'er nå om dagen.
Tror jeg må ha meg en flaske snart.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pasop