Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Nei se der :D bestillte selv nå :)

Blir spennende og se hva det faktisk er :p

Denne dukket opp idag.
20170901_122437.jpg

Siste innkjøpte.
Veldig sans for Benromach, så måtte prøve 15 åringen selv om den har fått en altfor høy pris på polet. Fant mer røyk her enn jeg hadde trodd, ellers ganske sherrydominert, men med destillatkarakteren i behold. En kompleks sak.
IMG_1638.JPG

Redigert:
Taxfreefangst:
Enda en jura21 og en crystal head vodka.

Sistnevnte er et vodkadestilleri startet av skuespilleren Dan Aykroyd. Blir spennende å prøve. Tror ikke jeg kjenner så mye forskjell på denne og "vanlig" sprit.

Jura 21 er kjent stoff. Meget drikkbar.

IMG_0886.JPG

• Liker
Reaksjoner: Pasop og Preacher
Åpnet denne i dag og nyter ett glass for å føle meg frem til hva denne er - i forhold til Glengoyne sin 25YO, som er én av mine favoritter.

MIN_126692_EAD.jpg

Aldri smakt den, men den har etter hva jeg skjønner av review'ene en del likhetstrekk med Glengoyne sine eldre whisky?

Hvis Glengoyne er din cup of tea bør du undersøke BenRiach 30yo. smooth'ere whisky kan ikke finnes. Riktignok et par år siden jeg drakk opp min, men husker spesifikt hvor lite torv og røyk det var. Sikkert vanskelig å få tak nå, men back in the day var de under totusenlappen på polet.

Ser at denne er ufiltrert og fargen kun er fra lagring på fat. Derimot er flasken veldig farget og det er vanskelig å se hvordan innholdet ser ut.

Håper at du kan dele et bilde av denne i glasset. Og hvis mulig, setter pris på en kort sammenligning mot Glengoyne 25yo.

Veldig spennende whisky som får utrolig mye skryt.

• Liker
Reaksjoner: Pasop
Skal ta et side-by-side mot samme bakgrunn av disse i morgen.

Det jeg har blitt mest overrasket av i denne tråden er adventskalenderen til @Pasop - og Port Ellen 1970-ish i den samme kalenderen. Helt utrolig. :)

• Liker
Reaksjoner: Pasop og Preacher
Etter å ha fått helgen på avstand var det godt å sette seg ned med et lite glass (eller to..)

I dag ble det en The Macallan 12 og en Lagavulin 16. Men hva bør det neste inn bli? Tenker litt variasjon er greit, og må innrømme at Nikka Coffey Grain har vært en stor favoritt tidligere om det hjelper noe.
IMG_1415.JPG

• Liker
Reaksjoner: HerrUr
Etter å ha fått helgen på avstand var det godt å sette seg ned med et lite glass (eller to..)

I dag ble det en The Macallan 12 og en Lagavulin 16. Men hva bør det neste inn bli? Tenker litt variasjon er greit, og må innrømme at Nikka Coffey Grain har vært en stor favoritt tidligere om det hjelper noe.
Vis vedlegg 59961

Oban kanskje? macallan--lagavulin--oban hva angår røyk/torv.

Maltwhisky er også stilig

Har ikke prøvd de som ligger inne, men de jeg har prøvd tidligere har vært overraskende gode.

Vil anta at 14-åringen er et trygt valg?