Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
163990
20190920_171009.jpg
 
Prøvde en Cohiba Robusto forrige helg. Ga meg lite egentlig. :/ Som ex-røyker i en del år så trodde jeg sigarer ga meg mer, men det gjorde det heldigvis/dessverre ikke - og det er nok like greit. :)
 
Prøvde en Cohiba Robusto forrige helg. Ga meg lite egentlig. :/ Som ex-røyker i en del år så trodde jeg sigarer ga meg mer, men det gjorde det heldigvis/dessverre ikke - og det er nok like greit. :)
Det skal du være glad for. Jeg er ex-røyker og har endt opp med sigar daglig. Så nå kan jeg vel ikke sette ex foran. :eek:
 
De 18-åringene der @ragamuffin er verdt sin vekt i gull (tror jeg..), og kan selges med en høvelig profitt. Eller, så kan du gjøre som man bør med whisky - drikke den.

En annen sak.. Opplever flere enn meg at på whisky som har stått en stund (uåpnet, forseglet), så smuldrer korken? Andre flasken jeg har i skapet, etter 5+ år siden innkjøp, jeg opplever dette med. Står igjen med plasten, og må sile skvipet for kork. Lite gunstig.

Artige i ettertid er jo at det ble kjøpt på aktieselskapet Vinmonopolet for rett over tusenlappen for noen år siden. Den ene sogar stående i hylla pga en feilsending. Bror min hadde bestillt 12 og 18, men det kom to 18. Butikksjefen hadde sin tvil til å plassere en ukjent og dyr whisky ut blant Bell's og Glenkinchie, men broderen mente han kunne slappe av - den ble nok solgt til en eller annen single-malt nerd...;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pasop
  • Liker
Reaksjoner: Pasop og HerrUr
Da åpnet jeg en av sherryene innkjøpt i dag for å få en følelse av smakslandskapet. Det ble denne:

lustau-nv-solera-reserva-pedro-ximenez-very-sweet.jpg


Grunnen var at denne kan holde seg 1-2 måneder i kjøleskap*) etter at den er åpnet og at jeg hadde nylig har smaket på en Laphroaig PX Cask. Siden jeg også nylig hat kjøpt og smakt Laphroaig Quarter Cask, så ville jeg få en indikasjon på hvor mye PX-sherryen bidro til smaken i PX-cask whiskyen.Prøvde også å ha bittelitt av denne sherryen i en Deanston 12YO.

*) https://www.winelab.dk/artikler/vinomraader/spanien/sherry/holdbarhed_for_sherry.html

Kjekt å eksperimentere litt. Whiskylivet skal ikke tas for seriøst. :)


10726523.jpg
 
Redigert: