Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
af6d7bed6b7039a727708e62328f59f0.jpg

Episk - live drikkeshot faktisk :)
God Bedring!
 
Aiaiai! Skjønner ikke hvordan jeg har klart å unngå å legge merke til denne tråden ...to av de tingene som står høyest opp på lista her, klokker og whiskey.
Selv går jeg for Single malt, Islay, noen dråper romtemperert vann. Og gjerne alt dette i form av enten en Talisker, Bowmore Enigma, Caol Ila eller Lagavulin 16yr. Men mye deilig fra Lowland, Highland, Western Highland og Speyside også.
Siste i skapet her var en Strathisla 12yr single malt Highland, ingen ny favoritt, men helt ok:0)
 
Highland Park 50 år

Fikk holde denne antatte godbiten, desverre kunne jeg ikke ta meg råd til å smake. Flasken koster i innkjøp godt over 130 000,-

Tenkte uansett at et bilde av den kunne være artig ;)

bilde-1.jpg
 
50 år gammel Highland Park til 130 000:eek: Spørs om den er verdt pengene, men det hadde jo vært utrolig spennende å smake. En kamerat av meg kom dragende med en flaske Highland Park 30 år til 2800 kroner for et par helger siden. Fantastisk god. Og jeg som synes den var i overkant dyr...
 
50 år gammel Highland Park til 130 000:eek: Spørs om den er verdt pengene, men det hadde jo vært utrolig spennende å smake. En kamerat av meg kom dragende med en flaske Highland Park 30 år til 2800 kroner for et par helger siden. Fantastisk god. Og jeg som synes den var i overkant dyr...

Har en slik 30 y.o. Highland park selv.

God drikke, litt usikker på om den er verdt pengene men... Godt å ta en slik en gang i blant.
 
50 år gammel Highland Park til 130 000:eek: Spørs om den er verdt pengene, men det hadde jo vært utrolig spennende å smake. En kamerat av meg kom dragende med en flaske Highland Park 30 år til 2800 kroner for et par helger siden. Fantastisk god. Og jeg som synes den var i overkant dyr...

Gammel whisky betyr for meg ikke alltid god whisky. I serien Old and Rare til Douglas Laing ( uavhengig tapning ) stakk Probably Speysides Finest 45 år seg ut. Den smakte for det meste svovel og råtne egg :( Tror den flasken kostet 4500,-. I motsatt ende så var Bunnahabhain 36 år himmelsk :D Hele serien er forøvrig utsolgt.

bilde-2.jpg
 
Denne og laphraoig har mange likhetstegn. Schnadder.


34d3f36edfa916a267f75c51f66772ca.jpg

Ardbeg er litt farlig for folk med svekkede kognitive evner, som meg selv. Den er så lys, så selv om jeg vet at det ikke betyr at den er svakere, så må jeg alltid helle litt mer i glasset. Ellers ser det liksom ikke ut som det er noe tess. Resultatet gir seg selv.
 
kjerringa har bilen.

og jeg må fra forus til stavanger på mopeden for å kjøpe whisky. eneste butikken i fylket som har flaska jeg er på jakt etter.

Noen som er med på whiskysmaking i kveld?
 
Denne tråden blir bedre og bedre! Minner meg forresten på et klassisk K&K-øyeblikk:

[video=youtube_share;ZyHz8d_1yu4]http://youtu.be/ZyHz8d_1yu4[/video]
 
Fikk holde denne antatte godbiten, desverre kunne jeg ikke ta meg råd til å smake. Flasken koster i innkjøp godt over 130 000,-

Tenkte uansett at et bilde av den kunne være artig ;)

bilde-1.jpg

hva koster det med ett lite glass?
hadde nok kostet litt mer enn det den smaker....
 
hva koster det med ett lite glass?
hadde nok kostet litt mer enn det den smaker....

Vet ikke hva et glass koster. For min del så blir det altfor dyrt, med mindre barsjef Frode Harring arrangerer Whiskypedia smaking med den. Kanskje han er innom her på Tidssonen??

Flasken står i hyllen på Grand Whiskybar ( Bergen ). Så det er bare å spørre etter pris :?
 
Hadde en kompis som var på highland Park distilleriet. der fikk de tilbud om å kjøpe med seg flasker, derav noen av dyrere variantene og limited edition flasker.

De så på en av dyrere variantene (type 3-4000kr) og guiden sa at denne var meget spesiell og at det var unikt mulighet denne dagen til å få kjøpt et eksemplar. Da kommer det en russer frem og sier: "I taake wooone huuundred".
Nyrike russere er egen rase.
 
Hadde en kompis som var på highland Park distilleriet. der fikk de tilbud om å kjøpe med seg flasker, derav noen av dyrere variantene og limited edition flasker.

De så på en av dyrere variantene (type 3-4000kr) og guiden sa at denne var meget spesiell og at det var unikt mulighet denne dagen til å få kjøpt et eksemplar. Da kommer det en russer frem og sier: "I taake wooone huuundred".
Nyrike russere er egen rase.

Hahaha :D

Utrolig bra historie! Får håpe for russeren sin del at den var meget spesiell på en god måte ;)
 
Hahaha :D

Utrolig bra historie! Får håpe for russeren sin del at den var meget spesiell på en god måte ;)

neida, guiden måtte gå til sjefen sin med denne meget spesielle henvendelsen og kom tilbake og sa: !you can have two"
Det var tydeligvis bare tiltenkt en flaske per kunde da det var noe limited edition greier