Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Flere her som skal innom i år?
843A9FB9-CEDA-43D0-9738-7D5EE04C502B.jpeg
 
Ellers hadde det vært interessant å høre mer om Port Charlotte.:)

Har smakt den over noen dager nå, og vil faktisk rangere denne rett bak mine to favoritter ellers; Glengoyne 25 og Bunnahabhain 25 - ikke fordi PCHP10 er lik de to på noen som helst måte, men fordi den er så sabla god isolert sett.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Har smakt den over noen dager nå, og vil faktisk rangere denne rett bak mine to favoritter ellers; Glengoyne 25 og Bunnahabhain 25 - ikke fordi PCHP10 er lik de to på noen som helst måte, men fordi den er så sabla god isolert sett.

Nesten litt urettferdig å sammenligne en 10-åring med to 25-åringer.:eek::)
Men så kommer det mye godt fra Bruichladdich.
Må altså anskaffe meg en flaske av denne også med andre ord.
 
Det er noe med viskositeten til denne som er innsmigrende. Noen kaller det "tekstur". Andre kaller det "oljete". Uansett, så er det noe der - som sammen med det søte og den integrerte røyken som bare gjør at denne whiskyen er en innertier for min smak.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Batchvariasjon har aldri betydd så mye før i kveld med Bunnahabhain 25 i ny og gammel forpakning. Lærerikt - om enn smertefullt.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Pasop og HerrUr
Neida, jeg vet du har et lager med Bunna25, og sjeldent er whisky så dårlig at man må slå den ut/blande den med cola (som i min bok er likestilt, mtp. sløsing av whisky..).

Jeg derimot, lurer på å selge ut en god del av det jeg har.. Har lagt om, og blitt avholds på ubestemt tid, så ser lite poeng i å ha litervis med god whisky stående, når andre kan ha glede av det.

Jeg har forstått at hvite uker er det nye - og respekterer deg for det - og lite poeng å ruge på god whisky hvis du vet nå at du aldri skal nyte den fantastiske smaken. Men, det vil jo være litt kjipt å selge unna gode dråper du har lett etter og ruget på for å nyte og oppleve og nyte. Whisky blir jo ikke dårlig av å stå der uåpnet - men hvis DU blir dårlig av å se den uåpnet, så er det jo bare å selge den / gi den bort til venner.

Lykke til hva du enn velger. :)

Postscript: Bare ikke gjør noe dumt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pasop