- Medlem
- 25. nov. 2008
Jeg synes Glennfiddich er veldig god og lettdrikkelig. Det var den som fikk meg til å like whisky 
Bømper denne tråden med en anbefaling. Jeg kjøpte en flaske Bowmore 15-year-old på Arlanda forrige uke. Har alltid vært fan av Islay-whiskyene, og må si at denne også legger seg i tetsjiktet! Smaker fantastisk med en teskje vann oppi for å fremheve smaken litt. Ikke så skarp som Laphroaig og Lagavulin, og meget, meget god på smak!
![]()
To sånne fingerbredder til, takk
![]()
Dalwhinnie er en mild og fin single malt. Highland Park er litt mer bitt i. Begge må kunne kalles lettdrikkelige. Bruk tulipanglass! Mye godt å lukte på i single malter med lite røykpreg. Sikkert mange andre gode milde også som jeg ikke har smakt.
Jeg synes Glennfiddich er veldig god og lettdrikkelig. Det var den som fikk meg til å like whisky![]()
Kjøpte meg en flaske med 15 år gammel The Dalmore på Heathrow. Lørdagsgodis på flaske! Nesten like god som 14 år gammel Oban og The Macallan.
Har forresten disse to som venter på meg i påsken. Snadder!
![]()
De godguttene du har der er mine favoritter også...![]()
For ordens skyld, jeg ser en del folk her skriver whisky og whiskey om hverandre. E'en bør utelates om man snakker om skotsk ildvann, ellers blir det litt som å kalle en skotte en engelskmann..![]()