Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Herreråd om hvordan lære å like whiskey; kjøp en virkelig dyr en. Drikk til den blir god, så fortsett.

Den må være så dyr at du ikke har råd til å la være å nyte den
 
Jeg er heller ingen whiskey elsker, men drakk det som saft på Evergreen for to uker siden. Mulig de 10000 pilsene jeg drakk først har mye å si. Skal prøve igjen, har noe greier stående i skapet.
 
Siden dere skal søple til tråden med cognacprat må jeg innrømme at jeg synes cognac er alt for søtt!
 
3b40414c.jpg


nytter ikke ha kjempegod whisky i skapet hvis den ikke drikkes! Denne var magisk god! Fy flate for en vinner! Det er av og til verdt å bruke litt ekstra for å få det beste!

mmmmmmmm
 
Min far hadde nylig rund dag, og Whisky-entusiast som han er vanket det en del greier.

Dette er et sett som inneholder alle smaksingrediensene til Bowmore:

IMAG0815.jpg


IMAG0818.jpg


IMAG0819.jpg


Dette er noen av flaskene:

IMAG0821.jpg


IMAG0823.jpg


Dette er noe med det mer spesielle, smaksprøver rett fra destilleriet av ennå ikke utgitte Laphroaig-utgaver:

IMAG0825.jpg
 
Fantastisk mye gøy der!
Men burde ikke en smakseske med Bowmore/Islay-smaker kun inneholde "Peat".
-the more the better ;)
 
ikke les om du edru.



jameson nu,med four roses som nabo, på bordet,savner nårsk him-kok og klasse blir sånn åver tid i tax free land,det kommer seg etter hvært gjin and tonic såm fredsmegler ett par dager slår aldri feil. hepp. skal ikke si mere i dag eg låver.
 
Gleder meg til denne. Visstnok tappet spesielt for det norske markedet som plaster på såret fordi de gikk tom for 2001 varianten.
 
sitter med 2 glass:

1. laphroaig 10yo
2. laphroaig 18yo

begge er det tak i. likte 18-åringen, men er ikke verdt prisen ift 10yo som er noe av det bedre i prissegmentet <500kr.