Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Valgets kvaler.... :(

IMG_1414.jpg

Kan fort bli krøll med begge.... :cool:

Port Ellen er ikke hverdagskost! Destilleriet ble jo nedlagt i 1983 så her er det tale om edle dråper.

Hva mener folket her om Johnie Walker Blue Label? Drakk den for noen uker siden og jeg synes den var helt fantastisk på smak. Spørsmålet er: Er den verdt de 1400 kr polet skal ha for den?

Hva mener folket her om Johnie Walker Blue Label? Drakk den for noen uker siden og jeg synes den var helt fantastisk på smak. Spørsmålet er: Er den verdt de 1400 kr polet skal ha for den?

No. fucking. way. ;)

EDIT: Begynner å bli litt brisen her. Men jeg mener at det er kun 30 år gamle single malts som er verdt 1400... Det blir som med klokker. Tenk pris, tenk utvalg. Orienter. Min hunch her er at du finner noe som er like bra for en tredjedel av prisen.

JAAAAAAAAAAA!

Med reservasjon for at julebordsesongen er "upon us" og Bergen trekker til seg de beste i romjula.
Midten / Slutten Januar - når angsten er som tyngst og behovet som størst?

Tenker et sted med godt utvalg av single malts. Blir vel Oslo tenker jeg. Bar1 på Aker Brygge. Eneste aberet er at det er på Aker Brygge. :) Vi har også Bar & Cigar ved Tinghuset. Ikke samme utvalg kanskje, men kjennere bak baren. Som regel.

blue label skal ikke undervurderes. Men for 1400 hadde jeg heller kjøpt en laphroaig 18år + laphroaig 10år.

8A819819-5D15-452B-BBEB-50DA8AD2E9BE-7611-000003F845DEB4E7.jpg

Hva med The whisky bar/Dubliner? Der har de en habil bar og sittergrupper som passer perfekt.

The Dubliner er jo helt konge! Var der en tur i går, men holdt meg unna tøysevannet.

Siden du synes den er helt fantastisk er den vel verdt det.
Smakte den selv for et par år siden og for meg var den himelsk god. Det gjelder å løsrive seg litt fra dette singelmalt-snobberiet som regjerer hvor blend-whiskeyen blir sett på som mindreverdig. Følg din egen gane. Skal jeg bruke 1400 kroner på en flaske tror jeg faktisk jeg hadde kjøpt Blue Label jeg også.

En rolig kveld i heimen her så jeg kjører på med et par flasker til.

Jeg har inntrykk av at begge disse får bra med skryt av whiskey-kjennere.

Selv ble jeg litt skuffet over Highland Park 18. Kanskje jeg hadde forventet meg litt mer av en øy-whiskey. En meget god sak for all del, men kanskje litt for snill eller nøytral på smak etter min mening.

Så var det Bowmore 15 darkest. Jøye meg for en whiskey! Fantastisk fint balansert, deilig sherry-preg og et passe kraftig røykpreg. En av mine absolutte favoritter. Kansje den største favoritten prisen tatt i betraktning. 600 koster den på Polet, og det har den gjort de siste fire årene. Anbefales!

Ha en fin lørdagskveld :)

p1020711k.jpg

Siden du synes den er helt fantastisk er den vel verdt det.
Smakte den selv for et par år siden og for meg var den himelsk god. Det gjelder å løsrive seg litt fra dette singelmalt-snobberiet som regjerer hvor blend-whiskeyen blir sett på som mindreverdig. Følg din egen gane. Skal jeg bruke 1400 kroner på en flaske tror jeg faktisk jeg hadde kjøpt Blue Label jeg også.

90% av all whisky solgt på denne planeten er blended.

De ALLER beste blended flaskene er MINSt like gode som Sm. Jeg tør ikke ta steget å si BEDRE, men jeg tror de er fullt på høyden i det minste.

Jeg har en flaske ballantines 30yo som leverer direkte knockout på mange "finere" SM's.

52B7221A-9344-4BE4-871D-A73B91D5C41E-7611-000003F8606DCB05.jpg