Velkommen inn hitHeisann, helt ny her. Vurderer kjøpe meg en Explorer I, men blir altså ikke klok på størrelse. Generelt føles 36 brått smått, men redd 40 føles for stort på en sånn type klokke. Dere som har hatt den en stund, hvordan bæres Exploreren sammenlignet med andre klokker i samme størrelse?
Har også en Explorer fra 2016 kjøpt hos Jørgensen som skulle hatt service.Fikk i kveld hentet min 214270 fra et spaopphold/service hos urmaker Gulbrandsen. Det var på tide da den har vært på armen daglig siden jeg kjøpte den hos Urmaker Jørgensen i 2016, uansett om jeg har sittet på kontoret, vært i heissjakta eller hugget ved. Likevel har den gått mellom +0,5 til +1,5 sek per dag, selv etter 9 år.
Servicen oppdaget slitt olje, løs rotor og en liten sprekk i juvelen til sentrumshjulet. Alt ble ordnet ila 2-3 uker hos Thomas. Jeg bad spesifikt om å ikke polere da hver ripe har sin historie.
Anbefales på det sterkeste å bruke han for oss som har Bjerke litt «oppi halsen».
Vis vedlegg 410572
TakkerVelkommen inn hit
Jeg har den gamle 39mm versjonen av klokken. Har dog prøvd den nye 36mm som JEG synes ble liten ift. det jeg er vant med, samtidig er 36mm historisk sett den rette størrelsen hvis det er noe du skulle ønske å bry deg om
Men uansett så er mitt beste råd å prøve begge størrelsene å se hva som gir deg godfølelsen.
Såpass ja, takk! Er selv rundt 190 cmJeg har hatt 3 stk 36mm, og en 39mm. Begge føles veldig bra, men jeg syns 36mm er en smule mer comfy. Jeg er 189cm og 100kg om det har noe å si.
Vis vedlegg 410684
Denne er det fin vekt på pga. Gull. Jeg veier også komfort høyere enn vekt, og denne treffer godt. Blir en vanesak med størrelse.Såpass ja, takk! Er selv rundt 190 cmDen du har der ser jo umiddelbart helt prima ut, men av erfaring ser bilder ovenfra mye større ut enn følelsen av å ha de på?
Jeg brukte Gulbrandsen da han tidligere har solgt meg 3 stk Omega Speedmaster i perioden han jobbet hos Urmaker Christensen på Storo, samt at han utførte en verditakst på Exploreren ifm. bytte av forsikringsselskap for noen år siden. Har hatt et godt kundefokus hele veien for min del.Har også en Explorer fra 2016 kjøpt hos Jørgensen som skulle hatt service.
Har vært i kontant med Guldbrandsen. Fordeler og ulemper ved å velge ham foran Askeland, Bjerke eller Lian?
Trodde det kun var AD som hadde tilgang på deler osv.
Jeg ønsker heller ikke klokken polert. Er det noe AD respekterer? Ser de skriver på sidene sine at klokken skal være like fin som da den var ny etter en service.