Den store Rolex Explorer-tråden

Spencer Klein wristcheck med en 168000:


Det ble feil tråd gitt, sånn går det med flere tabs åpne :eek::LOL:
 
Redigert:
B6A6D812-A0AD-46A9-808C-D2147F19E0D5.jpeg
 
Barton rem er ikke curved end, har du et bilde?

Skal du ha curved endlinks så må du på rubber B eller lignende , men det vil ha meir en estetisk forskjell framfor bærekomfort som stort sett er lik som lenka. Fordelen med silikon fra Barton er (foruten bærekomfort ) pinbuckle at en slipper oysterlock.

Her er Barton sin canvas og silikon
IMG_20200425_123954_6~2.jpg
20200618_213012~2.jpg
 
Ulempen er at Barton sine silikonremmer er søppel.. Har hatt et par-tre stykker og etter relativt kort bruk har de røket én etter én.

Det har eg ikkje klart å få til endå . Slitner dei eller problem med springbars ?

Er vel egentlig einaste leverandør av reimer eg har funnet til Explorer foruten dissa tullete og overprisa rubberb greiene.
 
Mine har stort sett gått i stykker rundt springbar, altså så de revner og springbar kommer gjennom remma. Den ene knakk også rett av midt på remma.

Vet ikke hvorfor du tenker Everest og RubberB er tullete? De er ekstremt bra etter min mening, men koster penger ja.
 
Ulempen er at Barton sine silikonremmer er søppel.. Har hatt et par-tre stykker og etter relativt kort bruk har de røket én etter én.

"Elite" remmene deres? Har mange av disse og har kun opplevd at en røk mellom hullene etter et par års semi-røff bruk.

Søppel er de definitivt ikke.
 
"Elite"-remmene deres ja @akr..

Og du/andre må selvsagt gjerne være uenig :) Prisen tatt i betraktning kunne jeg sikkert også moderert meg til å si at de er helt OK, men sett bort fra det mener jeg de rett og slett er "svært dårlige".

I mine øyne er det uansett uaktuelt å anbefale de når de ryker etter 1/2 års normal bruk - og kun flaks gjør at det skjer når klokka ikke faller langt/i vann/i flisene.
 
Nå kan det jo for øvrig hende at @Blodstrupmoen ikke liker utseendet på RubberB/Everest, men med en klokke til 150-ish tusen, vil jeg jo ta til ordet for at en rem til 2% av klokkeprisen kanskje er vel verdt pengene?
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve og UJU
Mine har stort sett gått i stykker rundt springbar, altså så de revner og springbar kommer gjennom remma. Den ene knakk også rett av midt på remma.

Vet ikke hvorfor du tenker Everest og RubberB er tullete? De er ekstremt bra etter min mening, men koster penger ja.


Eg har mangen RubberB , men eg synest ikkje dei er det slag meir komfortable en det lenka er ved bruk i aktiviteter . Dei er stive, lite fleksible , kalde og fungerer dårlig ved svette . I tillegg må en bruke oysterlocken som er snart 25% av lenka og dermed en god del av grunnen til å nettopp bytte ut lenka ved aktivitet. Mine armer forandrer seg tydeligvis en del i diameter under aktivitet så det å ha en reim som kan flekse og uten en plagsom oysterlock som gnager inn i underarmen uten mulighet for enkelt å kunne justere er ganske fint.

Einaste grunnen eg ser til å bruke rubberB er at en vil mixe med fargene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Nå kan det jo for øvrig hende at @Blodstrupmoen ikke liker utseendet på RubberB/Everest, men med en klokke til 150-ish tusen, vil jeg jo ta til ordet for at en rem til 2% av klokkeprisen kanskje er vel verdt pengene?

Det handler ikkje so mykje om prisen på reimene som bruken . Hadde dei vært et bra bruksalternativ til lenke i all slags aktiviteter så hadde eg gjerne brukt dei.

Men eg skal helt klart følge litt med på bartonreimene så eg unngår uhell .
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
"Elite"-remmene deres ja @akr..

Og du/andre må selvsagt gjerne være uenig :) Prisen tatt i betraktning kunne jeg sikkert også moderert meg til å si at de er helt OK, men sett bort fra det mener jeg de rett og slett er "svært dårlige".

I mine øyne er det uansett uaktuelt å anbefale de når de ryker etter 1/2 års normal bruk - og kun flaks gjør at det skjer når klokka ikke faller langt/i vann/i flisene.

Synes det er rart du har så elendig inntrykk av disse, jeg bruker de tilnærmet daglig og har aldri bekymret meg over kvaliteten, men vi får bare være uenige der.

Sailcloth remmene deres derimot er/var helt ubrukelige, der innrømmet de selv at leverandøren deres (på den tiden) ikke var bra nok. God service på retur med fornøydgarantien deres forøvrig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Eg skal prøvde reima fra min fenix 6 på Exploreren . Litt usikker på hurtigfestet på den , men virker ihvertfall solide mot barett og er en super behagelig reim . Så om noken så hadde konstruert en pinbuckle silikonreim med forsterka barettfester så hadde en jo nærma seg voldsomt ei perfekt reim.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen