Den store Rolex Explorer-tråden

Hei explorere!
Jeg skal, når økonomien er tilbake, kjøpe en Explorer 16570 "polar".
Jeg skal ha SEL og luminova. Så modell fra 2001 og oppover. Lugholes eller ikke spiller ingen rolle. Men hvis jeg får muligheten, bør jeg kjøpe en som er fra 2008 og opp? Altså med 3586 urverket.. er det fordeler med tanke på fremtidige servicer og slik? Vil det gå tomt for 3585 deler på sikt?
Kjøp akkurat den du vil ha, deletilgangen vil være helt uproblematisk i vår levetid. De fleste delene er også de samme på 3186 og 3185:)

• Liker
Reaksjoner: joakim25
Kjøp akkurat den du vil ha, deletilgangen vil være helt uproblematisk i vår levetid. De fleste delene er også de samme på 3186 og 3185:)
Takk:) da blir det nok 3585. Ikke så fan av RolexRolexRolex. Men noen som kan si noe om SEL lenka på 16570? Har ikke hatt muligheten til og berøre en enda... hvordan føles lenka og lås i forhold til nyere lenge og lås?

IMG_3833.JPG

Stilig rubber! Prøver selv å finne rubber til 216570 men finner ingen steder.. Hvorhen fikk du tak i din?
Min er en RubberB, kjøpt på RubberB.com. Everest er også en produsent som lager gode remmer til Rolex. De får man kjøpt på TS Webshop. Det er vell RubberB og Everest som er de 2 beste til Rolex. RubberB har litt bedre utvalg syns jeg, med ensfarget og de med en annen farget stripe i midten. De er veldig fine. Everest har vel kun ensfarget. Men har hørt rykter om at de er mykere på armen.