Den store Rolex Explorer-tråden

Explorer 16570 eller 216570? Vanskelig spørsmål synes jeg. Hva er egentlig forskjellene på disse annet enn det opplagte, dvs GMT-hånden, kassestørrelse og lenke?

Foretrekker størrelsen på den gamle, men GMT-hånden er litt anonym. Digger den store oransje hånden på den nye utgaven, men kassen på er litt bredere og tykkere (?). Antar også at det er forskjell på lenkene.

Prisen er jo også en faktor her. Får jo en brukt 16570 til rundt 30k, mens 216570 må man vel gi 10k+ mer for.

Råd eller andre tips tas imot med takk :)
 
Hva med en hybrid. Synes denne er grei: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=290318&highlight=Orange+hand

file_zps4f09c7d2.jpg
 
Njaaa, vet ikke helt om det er innenfor. Blir jo en franken.

Er det noe "galt" med den gamle versjonen? Ser at det har ligget en ute på K/S i en evighet
 
Enig med deg @benbjo. Kul er den jo, men heller mye mer mot de ekte modellene.

Ny eller gammel modell kan sikkert være vanskelig å velge. Her er mine 2 fremste argumenter til fordel av den gamle.
1. Nøytralitet. Den er kanskje den rolex som glir mest under radaren. Her stikker nok den nye seg mer ut med den oransje viseren.
2. Størrelse. Dette kommer selvfølgelig ann på størrelse på håndledd, men dette er et viktig argument for meg. Den gamle merker jeg nesten ikke at er på armen, mens den nye bærer mye større. Mange synes sikkert at dette er positivt, men for min del slår den lettere borti alt jeg gjør, og fører til at jeg må ta den av for alt mulig. Jeg har min gamle på til så godt som alt.

Forkjemperne av den nye kan godt bruke de samme argumenter til fordel av den nye, men smaken er heldigvis forskjellig.
Finn den modellen som hjertet banker mest for.

 
Redigert av en moderator:
Når vi snakker Explorer, tester ut en i 36mm. Er veldig overbevist. Men hvor mye forskjell er det til 214270? Blir den "bøs" ?
 
Det kunne jo vært perfekt det @schmelck, fint å teste litt. Kan tilby polar fra 1989 eller Frederique constant moonphase tilbake ;)
 
Redigert av en moderator:
Siste innlegg 19. september? Her må Explorer-eiere ta ansvar før dette blir "Den lille Explorer-tråden".

Fikk nye sko til 114270 i dag: Shell Cordovam fra Nomos. Kun EUR 60,- fritt levert på tre dager med FedEx. Ikke verst.

Nydelig rem, som til og med lukter ku (her kan man velge om det er en fordel, eller ikke. Selv synes jeg kyr er ålreite dyr).



 
Flott reim @braza2013!
Men, hvis den lukter ku så skal du returnere den med en gang.

Shell Cordovan er nemmelig laget av hest. Hesterumpe:cool:
 
Redigert av en moderator:
Siste innlegg 19. september? Her må Explorer-eiere ta ansvar før dette blir "Den lille Explorer-tråden".
Kan ta ansvar, jeg, @braza2013, i form av min nylig innkjøpte 114270. Henholdsvis på lenken sin og på @Olando-rem. Du fikk rett da du sa «Rolex vinner til slutt» da jeg strittet i mot. Det er 9 måneder siden, så til slutt kom forbausende fort. Kjøpte den for ca. en måned siden, fordi jeg snart fyller rundt år og absolutt fortjener en fin presang. At jeg skulle like den godt hadde jeg ikke forestilt meg. Har brukt den eksklusivt siden innkjøp og begriper ikke lenger hva jeg skal med alle disse andre klokkene. Usmakelig store er de blitt også. Går det over? Hvis ikke må jeg veksle dem inn i vintage.
rHy2BZ8z
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Ny lærrem

Tester ut lærrem på Exploreren. Remen ble kjapt og hyggelig levert fra @Alessandro /Tempo Vintage

UaQg_JfDt4M19kUqlQf_kcDQjv60DAox4is8Kor5kA=w514-h503-no



IMG_4429.JPG


Beklager litt kornete bilder, mørkt i November.
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Hvor mye må man ut med for Explorer I egentlig? Ny/brukt? Har tenkt på Speedy lenge, men Explorer er jo veldig fin den òg. Får vel neppe Explorer for mindre enn Speedy
 
Redigert:
Hvor mye må man ut med for Explorer I egentlig? Ny/brukt? Har tenkt på Speedy lenge, men Explorer er jo veldig fin den óg. Får vel neppe Explorer for mindre enn Speedy

Vet ikke hva bruktprisene ligger på, men veil. pris er ca. 47k