Den store Rolex Explorer-tråden

Mener å ha lest et sted at 36mm 114270 har glossy skive. Gjelder dette i så fall for alle på 36mm, eller er det noen med matt skive også? Klarte ikke å komme frem til et entydig svar med google.

Et spørsmål til; er hovedforskjellen på 14270 og 114270 at førstnevnte har tritium og sistnevnte har superluminova?
 
Rimelig sikkert på at alle 114270 har glossy skive (36mm). Men 214270 (39mm) har vel litt mattere.

Lug holes på 14270 og thritium, mens 114270 har SEL lenke og luminova. Sånn ca. slik tror jeg det er @Horgen
 
Redigert av en moderator:
Takk for svar! Hvis 14270 har lug holes og matt skive høres det ut som både Speedy og bankkonto lever farlig.
 
Lug holes på 14270 og thritium, mens 114270 har SEL lenke og luminova. Sånn ca. slik tror jeg det er @Horgen

Det finnes nok flere 14270's uten lug holes enn med. Hullene forsvant fra kassene rundt 1993/94, og modellen ble produsert i mange år etter dette.
 
Redigert av en moderator:
Det finnes nok flere 14270's uten lug holes enn med. Hullene forsvant fra kassene rundt 1993/94, og modellen ble produsert i mange år etter dette.

Stemmer det. Min fra 1998-1999 er uten. MEN, trives godt med lenke på den da :)!
 
1016 hadde vært ideelt, men da blir jo brått prisen fordoblet og vel så det? I all fall på chrono24 ligger alle ut til vesentlig mer enn jeg kan gi. Får bli en 14270 nå, og en 1016 senere:mrgreen:


Jeg tror nesten jeg tørr skrive under på att 1016 ikke blir billigere senere. ;))
 
Stort explorer 2 gjør seg i solen! :)
(Men om noen med hvit vil bytte så send en PM, hehe)


20150419_201125-01_zpsvfu6kbmt.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
:) Hva brukte du som reflektor her? Vindu?

Ingen reflektor ble egentlig brukt i korrekt forstand, men det er korrekt at det er et vindu;

Sollyset er direkte på klokken, med vindu bak som reflekterer sol og himmel.
Dvs. ingen reflektor som kaster lys på klokken, kun en speilvendt bakgrunn. (Derav noe lys/gjennskinn oppe til høyre på himmelen som trolig er noe som solen traff inne i rommet). :)

(Forøvrig er det mobilbilde, kun justert litt kontrast og fargemetning).
 
Hei.
Litt usikker på om denne posten bør ligge her, men prøver allikevel.

Jeg har i lang tid ikke vært noe fan av Rolex. Helt til jeg fikk øynene opp for Explorer II... Nå er det kun Rolex på ønskelisten.
Akkurat nå ser jeg bare på denne modellen pga pris og at den er sportslig. Har kommet over et pent eksemplar på finn.no:
http://finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57456741
Hva mener ekspertene om denne? Jeg har et budsjett på ca. 30K.
Ser at denne har ligget ute en stund, i tillegg til at selger har en utløpt annonse fra tidligere. Hva kan være grunnen til at den ikke er solgt? Kun pris? Hva mener dere er en fair pris for dette ekemplaret?
Legger ved link til den utgåtte annonsen: http://finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=56535271
Det kom opp i en tidligere tråd at denne kanskje har byttet claspen (noe lengre enn hva den burde være). Stemmer dette?

Takker for all hjelp!