Den store Rolex Explorer-tråden

Tror ikke det er veien å gå, WTB på vintage Rolex på TS genererer ikke mange tilbakemeldinger. Lykke til.
Tom
Man trenger ikke mer enn én positiv henvendelse - og et forsøk er uendelig mer enn ikke noe forsøk - så om det ikke er veien å gå, så er det ikke noe å tape på å forsøke.
 
Man trenger ikke mer enn én positiv henvendelse - og et forsøk er uendelig mer enn ikke noe forsøk - så om det ikke er veien å gå, så er det ikke noe å tape på å forsøke.

Nå som det går så dårlig i Stavanger så må det jo dukke opp noe mer i bruktmarkedet etterhvert. Jeg vil jo helst kjøpe innad i Norge, men er har også peilet ut noen kredible utenlandske bruktpushere.
 
Leste i en tråd på et annet forum, om "gåten" Explorer II. Den lever i skyggen av andre ikoniske Rolex ur, dog er den muligens den mest robuste av sportsmodellene.?.
Jeg tenker på den som sherpaen som utrettelig jobber seg opp og ned toppen, gjentatte ganger, men sjeldent havner i the limelight.
Noe sånt var i allefall inspirasjonen til dette:

 
Postmannen kom med nytt i dag.

Dette er sjette gangen jeg eier et ur i Explorer-serien, men det er min første sorte 16570. Polar er mer unik, og Explorer I er renere i uttrykket, men det er noe med den rene, militære, "kun business"-looken til den sorte 16570, som jeg alltid har likt.

Så langt skuffer klokken ikke. Elsker den beskjedne størrelsen, tritum-visere og børstet bezel i stål. Dette er en Toolwatch, og svært forfriskende når man ellers er vant med Sub med keramisk bezel. Hadde det ikke vært for at jeg har spist grillmat og tatt en øl skulle jeg f... meg besteget en fjelltopp i kveld - så tøff er denne.

Explorer spiller kanskje fjerdefiolin i Rolex' lineup, men fortjent er det ikke. En meget undervurdert serie ur med en unik sjarme.

Keeper? Tør ikke si det, men velger å tro at det betyr mer at jeg har kjøpt seks Explorere i min WIS-karriere, enn at jeg har solgt fem.

F979E08C-09CE-4715-9049-A29FF4A443DB_zpsfglqa0bz.jpg
 
Av en eller annen grunn litt mindre populær - og billigere - enn den hvite utgaven - men allikevel bølletøff. :) Grattis.
 
  • Liker
Reaksjoner: Cicero
Jeg tror faktisk disse kommer til å bli betydelig mer etterspurt etterhvert som prisene på de andre sportsmodellene skyter i været.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres