Den store Rolex Explorer-tråden

01_259.jpg

Redigert av en moderator:
Etter å ha vurdert ymse alternativer i flere måneder kjøpte jeg en 214270 i begynnelsen av uka. Siden da ser jeg på klokka hele tia, men ikke spør meg hva klokka er... Makan til vakkert, diskret og anvendelig ur finnes ikke.

imagejpg5_zpsb0f4cef4.jpg

imagejpg2_zps51840e70.jpg

imagejpg1_zps92842b01.jpg

Snapshots med iPhone 5.

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Flott klokke. :) Skulle ønske den heeeeeele tiden så ut som bilde 2. Sliter med at 3, 6 og 9 av og til fader inn i mørket.

• Liker
Reaksjoner: Reodor F
Du har et poeng, men i mine øyne skaper dette bare positiv variasjon. Jeg har "større problemer" med det flate glasset uten antirefleks som i mange vinkler får skiva til å se litt blass ut. Men det er den ikke :)

OK - så bortsett fra svakt definerte 3, 6 og 9 - og blass skive - så er jo skrukrona hinsides knøttliten og uten beskyttelse. :mrgreen:

Må man ha litt kraftig håndledd for å kle en 216570?
De bildene jeg har sett så synes jeg den virker for stor,og da tar 16570 seg bedre ut.

Flott klokke. :) Skulle ønske den heeeeeele tiden så ut som bilde 2. Sliter med at 3, 6 og 9 av og til fader inn i mørket.

Og hva er "slitet"?

Tallene er jo bare et designelement, og ikke noe som er nødvendig for å lese tiden.

I 95+% av de tilfellene du ser på klokken er tallene godt synlige;)

Slitet er som så mange andre med klokkesyndrom her på forumet; det vi sliter med er ikke rasjonelt og er ikke egnet for rasjonalisering. :p

"Tallene er jo bare et designelement, og ikke noe som er nødvendig for å lese tiden". Høh. Uten å fokusere på design og kun lese av tiden, så hadde jeg brukt mobiltelefonen min ennå og latt klokker være klokker. :)