Den store Rolex Explorer-tråden

Når jeg ser denne tråden kjenner jeg at en 16750/16550 fort kan komme inn i samlingen igjen, for en fantastisk undervurdert klokke :)
explIIbaw_zpsccae2568.jpg

Kjøpte for ei tid sidan ein ExpII av JoLu her på forumet. Den klokka som låg som reklamebanner for norgesnatoen.

Veldig nøgd med klokka!

Hadde henne inne på full service hjå Lervik Ur tidleg haust 2013. På lappen ut frå service stod det ein masse tal eg ikkje skjønte heilt, men urmakaren hadde notert med kulepenn nederst "As good as it gets!".

Tenkte å teste litt for eg såg at klokka gjekk veldig beint. Stilte etter NRK text-TV 1. desember. Klokka har vore på armen etter det, dag og natt, med unntak av nokre (?) timar i veka der eg har brukt Garmin 910XT til trening og konkurransar. Klokka har då ligge i tilfeldig stilling i skuff.

Sjekka i går 1. mai (jo eg har jo gløtta litt innimallom) igjen etter txttv:

151 døger og +35 sekund! Det blir om lag +0,231789 sek over 5 månader. Slå den!

Flott at du ble fornøyd! Jeg savner den litt, skjønner ikke hva jeg tenkte på...:)

_MG_0955.jpg

Noen explorer 2 eiere her inne som har hatt sin over mange år og kan fortelle hvordan tallene på beselen holder seg?

Noen explorer 2 eiere her inne som har hatt sin over mange år og kan fortelle hvordan tallene på beselen holder seg?

Nå vet jeg ingen ting om hvordan tallene på explorer II holder seg, men jeg vet at @crown guard sandblåste en Seiko Monster, som også har nedfelte tall i bezel som er lakkert, uten at lakken ble ødelagt :)

Redigert av en moderator:
Nå vet jeg ingen ting om hvordan tallene på explorer II holder seg, men jeg vet at @crown guard sandblåste en Seiko Monster, som også har nedfelte tall i bezel som er lakkert, uten at lakken ble ødelagt :)

Det stemmer! Jeg ble ganske overasket da dette var ganske grov sandblåsing, og jeg trodde at lakken bare skulle prelle rett av.

Jeg har dog sett bilder av disse tallene som er litt slitte, men jeg har også hørt at det er fult mulig å fylle disse igjen.

Den gjennomsnittlige TS-bruker bruker jo klokkene sine nokså forsiktig i forhold til andre, så jeg kan umulig se for meg at dette kommer til å være noe reelt problem. :)

Min er 10-12 år gammel, har ikke antydning til falming av svartfargen og bare en og annen hairline i den børsta bezelen. Dessverre vil jeg nesten si, skulle gjerne hatt litt bezelpatina å imponere med.

Godt å høre! Men klokken skal brukes, er på ingen måte en pynte gjenstand jeg har kjøpt :)

Min explorer II er vel rundt 15 år gammel og tallene holder seg utmerket. Ingen antydning til avskalkning eller falming. Og den har vært med på toppturer, jakt og fanteri ;)

@Loevhagen, Det der var direkte forstyrrende... Vet ikke hva som gjøre det, men ser bare fryktelig, fryktelig feil ut...