Den store Rolex Explorer-tråden

Etter å ha siklet inne på denne tråden en stund, MÅTTE jeg ha en hvit 216570. Sto lenge mellom en slik og en sub nodate, og må si at jeg ble mørnet. Angrer ikke et sekund på valget. :- )
 
Spelunking

Var i Harbakhula og spelunket litt med cave exploreren. Beklager for patetiske bilder.





 
01_259.jpg
 
Redigert av en moderator:
Etter å ha vurdert ymse alternativer i flere måneder kjøpte jeg en 214270 i begynnelsen av uka. Siden da ser jeg på klokka hele tia, men ikke spør meg hva klokka er... Makan til vakkert, diskret og anvendelig ur finnes ikke.

imagejpg5_zpsb0f4cef4.jpg


imagejpg2_zps51840e70.jpg


imagejpg1_zps92842b01.jpg


Snapshots med iPhone 5.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Flott klokke. :) Skulle ønske den heeeeeele tiden så ut som bilde 2. Sliter med at 3, 6 og 9 av og til fader inn i mørket.
 
  • Liker
Reaksjoner: Reodor F
Du har et poeng, men i mine øyne skaper dette bare positiv variasjon. Jeg har "større problemer" med det flate glasset uten antirefleks som i mange vinkler får skiva til å se litt blass ut. Men det er den ikke :)
 
OK - så bortsett fra svakt definerte 3, 6 og 9 - og blass skive - så er jo skrukrona hinsides knøttliten og uten beskyttelse. :mrgreen:
 
Må man ha litt kraftig håndledd for å kle en 216570?
De bildene jeg har sett så synes jeg den virker for stor,og da tar 16570 seg bedre ut.
 
Flott klokke. :) Skulle ønske den heeeeeele tiden så ut som bilde 2. Sliter med at 3, 6 og 9 av og til fader inn i mørket.

Og hva er "slitet"?

Tallene er jo bare et designelement, og ikke noe som er nødvendig for å lese tiden.

I 95+% av de tilfellene du ser på klokken er tallene godt synlige;)
 
Slitet er som så mange andre med klokkesyndrom her på forumet; det vi sliter med er ikke rasjonelt og er ikke egnet for rasjonalisering. :p

"Tallene er jo bare et designelement, og ikke noe som er nødvendig for å lese tiden". Høh. Uten å fokusere på design og kun lese av tiden, så hadde jeg brukt mobiltelefonen min ennå og latt klokker være klokker. :)