Den store Rolex Explorer-tråden

Nå vet jeg ingen ting om hvordan tallene på explorer II holder seg, men jeg vet at @crown guard sandblåste en Seiko Monster, som også har nedfelte tall i bezel som er lakkert, uten at lakken ble ødelagt :)

Det stemmer! Jeg ble ganske overasket da dette var ganske grov sandblåsing, og jeg trodde at lakken bare skulle prelle rett av.

Jeg har dog sett bilder av disse tallene som er litt slitte, men jeg har også hørt at det er fult mulig å fylle disse igjen.

Den gjennomsnittlige TS-bruker bruker jo klokkene sine nokså forsiktig i forhold til andre, så jeg kan umulig se for meg at dette kommer til å være noe reelt problem. :)
 
Redigert av en moderator:
Noen explorer 2 eiere her inne som har hatt sin over mange år og kan fortelle hvordan tallene på beselen holder seg?

Min er 10-12 år gammel, har ikke antydning til falming av svartfargen og bare en og annen hairline i den børsta bezelen. Dessverre vil jeg nesten si, skulle gjerne hatt litt bezelpatina å imponere med.
 
Godt å høre! Men klokken skal brukes, er på ingen måte en pynte gjenstand jeg har kjøpt :)
 
Noen explorer 2 eiere her inne som har hatt sin over mange år og kan fortelle hvordan tallene på beselen holder seg?

Min explorer II er vel rundt 15 år gammel og tallene holder seg utmerket. Ingen antydning til avskalkning eller falming. Og den har vært med på toppturer, jakt og fanteri ;)
 
No problem - bare å sette på ny bezel. :mrgreen:

20140514_182738_1_zpse10311e8.jpg
 
Redigert:
@Loevhagen, Det der var direkte forstyrrende... Vet ikke hva som gjøre det, men ser bare fryktelig, fryktelig feil ut...
 
Redigert av en moderator:
He, he - det er bare en bezel insert som er lagt løst oppå klokka. No harm done - annet enn at en god latter forlenger kjeften. :mrgreen:

Det er som kjent ikke langt fra "hero to zero" - og så innen klokkeverden / -design. 1 ussel bezel insert endrer klokka totalt.
 
Kan anbefale "Rolex Explorer Encyclopedia" appen! Masse morsom historie og detaljer rundt modeller som ikke alle vet om. Tilgjengelig i google play, usikker for Apple. .
 
Jeg må si at Polar har vokst på meg i det siste. Har alltid hatt sansen for Explorer I og ikke vurdert Explorer II noe særlig, men Polar har seilet opp som en kandidat til neste kjøp. Nære unna den som ligger ute nå.
 
Jeg må si at Polar har vokst på meg i det siste. Har alltid hatt sansen for Explorer I og ikke vurdert Explorer II noe særlig, men Polar har seilet opp som en kandidat til neste kjøp. Nære unna den som ligger ute nå.

Den ser jo flott ut den. Norskkjøpt, komplett og selges av Good Guy. Hvit skive er jo perfekt om sommeren :cool:
 
Ikke min, men en fra rolexforum som har fjernet cyclops og malt gmt-viseren orange.

Hva synes folket om en slik mod? Jeg personlig synes det ser meget bra ut med orange viser. Usikker på cyclops.

 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen