Den store Omega PloProf-tråden

Jeg tok bildet fullstendig på impuls i februar mens begge var tilfeldigvis ute.
Det kom i hodet mitt som "beauty and the beast".
Sikkert ikke ofte disse to er satt side om side tenker jeg.
IMG_20240210_113806398.jpg

De «nyere» Ploprof - som har 8912 urverket, er ganske enkelt den optimale sommerklokken.
Ikke bare pga at disse (og eldre Ploprof) ser veldig bra ut på sommeren, med kortermet skjorte - og at de tåler sommerbruk som vannaktiviteter og juling i form av slag og støt.
Det mange ikke tenker på er at bezel er justerbar begge veier, og derfor er den ideelle timer for hvor lenge biffen skal ligge på grillen.
At Ploprof med 8912 urverket, også har mulighet til individuelt å stille timeviseren frem og tilbake - uten at minuttviser følger med eller uret stopper opp, gjør Ploprof til den ideelle partner til sommerens reiser mellom ulike tidssoner.
Løp å kjøp så lenge de er tilgjengelige.

Jeg har sagt det før. Hadde vanlig ploprof i stål vært tilgjengelig ny fra butikk, da hadde det blitt en sånn asap. De er sinnsykt kule :cool: Synd den gikk ut av katalogen…

Elsker disse vintage ploprof! De står øverst på ønskelisten min.
Her er min så å si daglig klokke, kaller denne for «the grey beast»
Har hatt den i stål 2 ganger før men synst den kunne bli litt for tung over lengre tid. Denne i titan sitter meget godt, men har no begynt å vurdere å kjøpe en i stål igjen, men no er vel spørsmålet: vintage eller ny, og viss ny, sort eller hvit?

Ps: veldig kjekt å lese gjennom hele tråden her og få litt inspirasjon

Vedlegg

• IMG_3717.jpeg
    IMG_3717.jpeg
    199,4 KB · Visninger: 0
…..men har no begynt å vurdere å kjøpe en i stål igjen, men no er vel spørsmålet: vintage eller ny, og viss ny, sort eller hvit?
Ny gir deg jo ikke noe valg mellom sort eller hvit lengre. Det er kun denne blå som i dag er tilgjengelig som ny ;)
IMG_0640.jpeg

Redigert: