Den store microbrand-tråden

Nettopp bestilt: Islander 38mm diver. Basically en "super-SKX".

Savner gode gamle SKX013. Det var en spesielt god, rimelig og velproporsjonert diver for oss med tynne håndledd. Helt konge på Nato-remmer!

Men SKX-linja hadde ganske utdatert urverk og er uansett ute av produksjon med stigende brukt-priser. Seiko er samtidig i ferd med å flytte prisene sine mer upmarket, og den nye Seiko 5-linja... tja jeg vet ikke helt. De har ikke engang skrukroner. What to do?

Jo da kommer Islander inn og fyller tomrommet i markedet: basically en ferdig toppmoddet skx (hacking og håndtrekkbart urverk, safirglass, decent lenke, lumed keramisk bezel etc)... til 299 USD. Kassa er identisk med SKX så Strapcode-lenker, diverse mods etc passer også hvis man bestemmer seg for å tweake videre likevel.

Omtale av skx007-"varianten" i modellserien:

Gleder meg :)

Followup: https://www.tidssonen.no/forum/thre...ig-dykkerklokke-homage-islander-isl-05.66890/

Jeg angrer på at jeg en gang i tiden solgte en WatchCo SM 300, og selvfølgelig ønsker jeg meg en vintage Omega SM300 - så da ble det en hommage Helson.

BF4B25D6-903C-401E-AC97-FECCEABD74B3.jpeg

Undertegnede har slått til på en Mühle Glashütte Sports M12 Automatic(Som han riktig nok ikke har fått enda). Glashütte-området i Tyskland klinger bra i de fleste klokkesamleres ører, selv om Mühle kanskje er uskrevet blad for de fleste. Jeg falt litt for at det er 5 generasjon av samme familie som driver, og for en som først utdannet seg til finmekaniker, at firmaet er instrumentmakere og skipsklokkeprodusent i bunn

Mühle Glashütte

Snublet over denne saken...

Redigert:
Kremt... Da har undertegnede slått til på hele tre forskjellige Mühle Glashütte klokker. (Jeg tror jeg må pynte litt på denne til kona ;)

Forstår deg godt :)
Er veldig fornøyd med min.
Veldig høy kvalitetsfølelse og super service.
Anbefales!

Hvilke modeller?

Redigert: