Den store Longines-tråden

Vis vedlegg 198986

Nytt fra Longines!

Flott klokke! Men ville helst hatt den uten dato.

• Liker
Reaksjoner: RescueMe og andersen
Jeg har sett en del på Tag Heuer Aquaracer & Longines Hydroconquest. Etter litt lesing rundt på nett ser jeg at Aquaracer’en får kritikk for ulike feiler og kort levetid. Det ser dermed ut til at Longines blir det mest aktuelle å kjøpe.

Jeg har forsøkt å finne litt info/erfaringer om Hydroconquest, men har ikke lykkes særlig. Hva er deres personlige mening om Longines? Kan det være en god investering eller bør jeg se på et annet merke? Planen er å kjøpe brukt, prisklassen er rundt 8k

Om du med "investering" mener at du får mye kvalitet og klokkeglede for pengene, så vil jeg si at Hydroconquest er et kjempevalg i det segmentet!

• Liker
Reaksjoner: gullet
Jeg har sett en del på Tag Heuer Aquaracer & Longines Hydroconquest. Etter litt lesing rundt på nett ser jeg at Aquaracer’en får kritikk for ulike feiler og kort levetid. Det ser dermed ut til at Longines blir det mest aktuelle å kjøpe.

Jeg har forsøkt å finne litt info/erfaringer om Hydroconquest, men har ikke lykkes særlig. Hva er deres personlige mening om Longines? Kan det være en god investering eller bør jeg se på et annet merke? Planen er å kjøpe brukt, prisklassen er rundt 8k
I mine øyne er det få klokker som matcher kvaliteten til HydroConquest i den prisklassen. Lettlest ur med solid urverk, vanntett til 300m og keramisk bezel.

• Liker
Reaksjoner: netrom71

Jeg har hatt to ulike Longines og jeg mener det er lite som gir like mye bang for buck. Veldig bra kvalitet på dem og du merker når du har dem på hånden at byggekvaliteten er god.

Min siste er den nye Hydro conquest med keramisk bezel. Slik:

Jeg ville økt budsjettet mitt med et par tusenlapper og kjøpt en av dem.
Ser de går for ca 11.000 utenlands, men godsnakk med en AD så får du nok en for ca det samme i Norge.

Jeg syntes denne fra Master Collection er ganske fin.
Har denne i ønske listen :cool:
L29094920.png

IMG_2616.jpg
IMG_2617.jpg

Nyhet fra Longines. Må si at de har hatt mange lekre utgivelser i Heritage-serien i det siste. Denne synes jeg var veldig kul! (bilder fra Kristian Hagens Instagram).

Vis vedlegg 201648Vis vedlegg 201649

Nyhet fra Longines. Må si at de har hatt mange lekre utgivelser i Heritage-serien i det siste. Denne synes jeg var veldig kul! (bilder fra Kristian Hagens Instagram).

Rett og slett nydelig. Enig i at Longines har lansert utrolig mye flott siste årene.

Denne andre som ble lansert i dag er også virkelig snasen:

2020-Longines-Heritage-Tuxedo-Small-Seconds-L2.330.4.93.0-4.jpg

Litt fra vintage-land (ikke JBL) :)

0C6D237A-36B7-4DCD-A618-EA4A635F20D7.jpeg

Diver krono, ref. 8224-4, cal 332 (valjoux 72) fra 1969. 43 mm (!), spesielt voksent gitt årgang. Enkelte kom på original lenke, veldig bra og solide greier. Hvis noen tenker på å få fatt i en slik en, gå for en med lenka, det kler klokka godt til denne kassetypen. Det vil også være dyrere relativt sett, skulle du kjøpe en på sikt.

Heritage Diver Chronograph som kom i 2016 er veldig lik denne, men da med ETA-verk og to sub dials.

Er det noen her som vet hvor (eller om) man kan få kjøpt Nato strap'en som følger med som ekstra tilbehør til USA-versjonen av Hydroconquest? Jeg synes disse remmene kler denne klokka veldig god, og kunne tenke meg å prøve det på min nye kronograf:p Finnes jo en del nato straps der ute, men jeg vil helst ha original Longines:)