Den store Longines-tråden

En overraskende lansering fra Longines!

 
For en gangs skyld ikke gått bananas med "fauxtinaen" (bortsett fra skiven, kanskje?). 43 mm, men ser ikke veldig mye høyere ut enn den er bred, så fungerer nok fint for mange. Tror ikke det blir å skaffe, men vil nå si den er kul og særegen nok.
 
Nok en gang for stor for meg (hvorfor, Longines!? HVORFOR!?) - men nok om det: Longines leverer nå en perlerad av ur som forvalter merkets rike historikk på en fantastisk måte, samtidig som de evner å fornye akkurat nok til at det ikke føles påtatt. De klatrer stadig høyere i anseelse hos meg, ihvertfall!
 
Den nye Spirit Zulu time i grønn ser veldig fin ut:)

Kunne godt tenkt meg den, men målene ser litt store ut.
0C070309-2790-4989-9D9F-639147AA12D3.jpeg

Ca. 18,5cm håndledd. Syntes den var litt stor, men kortere horn enn mange andre Longines.
 
Hei og hopp til klokkefolket. Har gått til anskaffelse av en Longines Spirit Chronograph, men har et lite spørsmål til klokke og urverk.
Dette er et langt mer hørtbart urverk enn hva jeg er vant med men har jo funnet ut at det skyldes at det er basert på Valjoux 7750, så at rotoren er litt mer livlig og hørbar samt kan kjennes på håndleddet har jeg godtatt.
Men det er en annen ting jeg lurer litt på, om jeg tapper veldig forsiktig på klokken eller i noen tilfeller som resultat av bevegelse på armen så kommer det en lyd som kan minne om at noe er løst, litt vanskelig og forklarer akkurat den lyden.

Så mitt store spørsmålet er, er dette også et resultat av Valjoux 7750 og bare kan leve videre med det, eller er dette noe jeg burde ta med AD?
 
Jeg testet to modeller i går. Begge er på lista over potensielle kjøp. HydroConquesten overrasket. Den er 41mm, men virker mindre. Lurer på om gråfargen på skiva gir den en slankende effekt.

5D3C0A67-EB63-4E7F-B793-38023D7B4C7D.jpeg

Denne derimot. Den skuffet litt. Jeg var veldig nysgjerrig på Zulu time, men jeg ble rett og slett skuffa. Størrelsen på skiva var OK, men lugsa ble rett og slett for lange. Jeg liker store klokker og bruker gjerne 40-42 mm. På denne stakk lugsa ut over armen… Skuffa! Selv hun som fant fram klokkene var litt skuffa.

990DCCD1-E5BF-4C5D-BB98-DB2F1CB4AC02.jpeg
5D2C56DB-9259-4B87-8493-B43918276C6E.jpeg
 
Annonsørinnhold:

longines-master-collection-190th-anniversary-01833.jpg


Longines feirer sitt 190-årsjubileum med tre nye referanser!


Synes Logines har gjrot mye rett de siste årene. Håper denne lanseringen er startskuddet på en relansering av Master kolleksjonen. Har alltid syntes komplikasjonsmodellene i denne serien har vært spennende, men manglet det lille ekstra.
 
Denne ser ikke ut til å være omtalt her:



Longines er høyt på ønskelista om dagen :mrgreen: