Den store Longines-tråden

Min første Longines ble en litt annen enn jeg hadde sett for meg :)
20200428_234000.jpg
 
Sylfrekk den der. Helgull retro-diver til en pris som burde gjøre andre helgull ur flau. Grattis!

Takk for det. Ja det er noe litt frekt over over en diver i gull :cool: På en måte meningsløst, men på en annen måte veldig kult.
Jeg har andre klokker som jeg kanskje heller vil bruke i vannet, men ellers så passer den fint til litt casual stil og den er pr i dag det nærmeste jeg kommer et dressur....
Man får sikkert mer gull for penga hvis man går vintage, men blandt de nyere er vel dette noe av det rimeligere, ihvertfall i denne størrelsen:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Image PR_L3.810.4.53.0-4x5.jpg


Nytt fra Longines!

 
Vis vedlegg 198986

Nytt fra Longines!

Flott klokke! Men ville helst hatt den uten dato.
 
  • Liker
Reaksjoner: RescueMe og andersen
Jeg har sett en del på Tag Heuer Aquaracer & Longines Hydroconquest. Etter litt lesing rundt på nett ser jeg at Aquaracer’en får kritikk for ulike feiler og kort levetid. Det ser dermed ut til at Longines blir det mest aktuelle å kjøpe.

Jeg har forsøkt å finne litt info/erfaringer om Hydroconquest, men har ikke lykkes særlig. Hva er deres personlige mening om Longines? Kan det være en god investering eller bør jeg se på et annet merke? Planen er å kjøpe brukt, prisklassen er rundt 8k
 
Om du med "investering" mener at du får mye kvalitet og klokkeglede for pengene, så vil jeg si at Hydroconquest er et kjempevalg i det segmentet!
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Jeg har sett en del på Tag Heuer Aquaracer & Longines Hydroconquest. Etter litt lesing rundt på nett ser jeg at Aquaracer’en får kritikk for ulike feiler og kort levetid. Det ser dermed ut til at Longines blir det mest aktuelle å kjøpe.

Jeg har forsøkt å finne litt info/erfaringer om Hydroconquest, men har ikke lykkes særlig. Hva er deres personlige mening om Longines? Kan det være en god investering eller bør jeg se på et annet merke? Planen er å kjøpe brukt, prisklassen er rundt 8k
I mine øyne er det få klokker som matcher kvaliteten til HydroConquest i den prisklassen. Lettlest ur med solid urverk, vanntett til 300m og keramisk bezel.
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Jeg har sett en del på Tag Heuer Aquaracer & Longines Hydroconquest. Etter litt lesing rundt på nett ser jeg at Aquaracer’en får kritikk for ulike feiler og kort levetid. Det ser dermed ut til at Longines blir det mest aktuelle å kjøpe.

Jeg har forsøkt å finne litt info/erfaringer om Hydroconquest, men har ikke lykkes særlig. Hva er deres personlige mening om Longines? Kan det være en god investering eller bør jeg se på et annet merke? Planen er å kjøpe brukt, prisklassen er rundt 8k

Jeg har hatt to ulike Longines og jeg mener det er lite som gir like mye bang for buck. Veldig bra kvalitet på dem og du merker når du har dem på hånden at byggekvaliteten er god.

Min siste er den nye Hydro conquest med keramisk bezel. Slik:

Jeg ville økt budsjettet mitt med et par tusenlapper og kjøpt en av dem.
Ser de går for ca 11.000 utenlands, men godsnakk med en AD så får du nok en for ca det samme i Norge.