Den store Longines-tråden

11ADE03C-07DC-40F5-9200-78F06D854D9D.jpeg

Fortsatt fan!
 
I går gikk jeg på en liten smell. Det vil si en ny klokke. Fikk et tilbud med litt avslag på ei klokke jeg har sett på veldig lenge, og med en ryktet prisøkning på 6-8 % på Longines innen februar, så slo jeg til.

20230113_103733.jpg


Riktignok en noe stor avstand mellom hornene/reimfestene, men jeg har klokker som er større. Den passer meg akkurat. Urverket liker jeg, og jeg skal leve greit med at den er et stykke unna et høyfrekvent verk.

Selve skiva har et utrolig detaljnivå. Utgaven med blå skive er kanskje den som er enklest å like, selv falt jeg pladask for den matte sorte skiva, dyp grønn bezel og ikke minst gylne detaljer og visere. Med denne kombinasjonen kommer virkelig detaljene frem.
 
I går gikk jeg på en liten smell. Det vil si en ny klokke. Fikk et tilbud med litt avslag på ei klokke jeg har sett på veldig lenge, og med en ryktet prisøkning på 6-8 % på Longines innen februar, så slo jeg til.

Vis vedlegg 317831

Riktignok en noe stor avstand mellom hornene/reimfestene, men jeg har klokker som er større. Den passer meg akkurat. Urverket liker jeg, og jeg skal leve greit med at den er et stykke unna et høyfrekvent verk.

Selve skiva har et utrolig detaljnivå. Utgaven med blå skive er kanskje den som er enklest å like, selv falt jeg pladask for den matte sorte skiva, dyp grønn bezel og ikke minst gylne detaljer og visere. Med denne kombinasjonen kommer virkelig detaljene frem.
Gratulerer med flott klokke :) Virkelig fine disse zulu-utgavene.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Gratulerer med flott klokke :) Virkelig fine disse zulu-utgavene.
Tusen takk for det! :D Den eneste på TS med en slik?

Jeg synes de er et frisk pust (om man kan si det om en klokke som er vintageinspirert) til GMT-master- og Explorer-hyllestene som det er en god del av :) (og for å ha det sagt; det finnes mange skikkelig fine av de)
 
I går gikk jeg på en liten smell. Det vil si en ny klokke. Fikk et tilbud med litt avslag på ei klokke jeg har sett på veldig lenge, og med en ryktet prisøkning på 6-8 % på Longines innen februar, så slo jeg til.

Vis vedlegg 317831

Riktignok en noe stor avstand mellom hornene/reimfestene, men jeg har klokker som er større. Den passer meg akkurat. Urverket liker jeg, og jeg skal leve greit med at den er et stykke unna et høyfrekvent verk.

Selve skiva har et utrolig detaljnivå. Utgaven med blå skive er kanskje den som er enklest å like, selv falt jeg pladask for den matte sorte skiva, dyp grønn bezel og ikke minst gylne detaljer og visere. Med denne kombinasjonen kommer virkelig detaljene frem.
Gratulerer med en fantastisk flott klokke! Longines har veldig mye fint!
 
Enda mer Spirit Zulu Time.
Fasinerende hvordan sekundviserens diamantformede ende tangerer skivens forgylte linje. Den passerer perfekt over de nedfelte timemarkørene.
zulu-time-01.jpg


zulu-time-02.jpg


Neida, jeg har ikke skrapet opp glass og bezel, jeg var bare litt rask når jeg tørket den av før jeg tok bildet.
 
Enda mer Spirit Zulu Time.
Fasinerende hvordan sekundviserens diamantformede ende tangerer skivens forgylte linje. Den passerer perfekt over de nedfelte timemarkørene.Vis vedlegg 318098

Vis vedlegg 318099

Neida, jeg har ikke skrapet opp glass og bezel, jeg var bare litt rask når jeg tørket den av før jeg tok bildet.
Tåler mange bilder av den der! Fristende med en sånn gitt!
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone og seiltid
I går gikk jeg på en liten smell. Det vil si en ny klokke. Fikk et tilbud med litt avslag på ei klokke jeg har sett på veldig lenge, og med en ryktet prisøkning på 6-8 % på Longines innen februar, så slo jeg til.

Vis vedlegg 317831

Riktignok en noe stor avstand mellom hornene/reimfestene, men jeg har klokker som er større. Den passer meg akkurat. Urverket liker jeg, og jeg skal leve greit med at den er et stykke unna et høyfrekvent verk.

Selve skiva har et utrolig detaljnivå. Utgaven med blå skive er kanskje den som er enklest å like, selv falt jeg pladask for den matte sorte skiva, dyp grønn bezel og ikke minst gylne detaljer og visere. Med denne kombinasjonen kommer virkelig detaljene frem.
Meget godt valg. Jeg er strålende fornøyd med min i sort utgave
2E7495D2-6F12-4CBA-81C8-EACE2493AB45.jpeg
 
Gratulerer med en stilig klokke!
Disse har jeg ikke sett så mye på. Er det L2.643.4.91.0?

Det stemmer akkurat. Det ble muligens ikke solgt så mange av akkurat denne modellen så det er ikke mange til salgs. Nydelig blå skive, ikke alltid like lett å se tiden men det er allerede tilgitt. Sitter fint på armen da hele kassen er bueformet.
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71