Den store gitartråden

Holder foreløpig kortene tett til brystet. Prosjektet er estimert til om lag mars 2020. Kan bekrefte at vi snakker rock, rå tone og det som for meg er et av symbolene på rock. :cool:

Nice!
Gratulerer med en custom «JB Burst» da :p
Ser frem til det endelige resultatet ;)



justin-bieber-gibson-les-paul-signature-guitar.jpg
 
Kjøpte meg en liten batteridrevet «reiseforsterker» på impuls her om dagen. Er lei av å dra store kasser ut av boden hver gang kone og barn er ute av huset, og det må vel også sies at jeg kunne hatt godt av noen flere øvingstimer før volumet skrus til 11 på gammel-Fenderen.

Boss Katana Mini. Meget fornøyd med lyden (brown, crunch og clean) hvis man tar pris og størrelse i betraktning. Jeg har brukt åtte hundrelapper på langt mer unyttige saker. Katanaen får plass i aviskorga og øvingsfrekvensen har tatt seg kraftig opp. Anbefales!

CA2E34C7-DF2B-4A87-A921-D32A2D79CD85.jpeg
 
Her min ca 72-73 Ibanez 2345 med signatur fra alle i Lynyrd Skynyrd tour 93!
D81DB7FA-E5C2-4B80-9FE6-34691796C9D8.jpeg
 

Vedlegg

  • D645DD9A-EBD2-4E65-8CBA-CA55440AA53F.jpeg
    D645DD9A-EBD2-4E65-8CBA-CA55440AA53F.jpeg
    74,9 KB · Visninger: 0
  • B3D9BEF5-89A6-4D08-9B8B-442435BD425A.jpeg
    B3D9BEF5-89A6-4D08-9B8B-442435BD425A.jpeg
    110,6 KB · Visninger: 0
  • 018F8D3F-F58C-4BCE-B82A-D89695879753.jpeg
    018F8D3F-F58C-4BCE-B82A-D89695879753.jpeg
    123,8 KB · Visninger: 0
  • D91EAC2C-5E94-4721-A91A-B9D293DDBBCF.jpeg
    D91EAC2C-5E94-4721-A91A-B9D293DDBBCF.jpeg
    154,3 KB · Visninger: 0
Hadde tenkt å poste denne i "Hva lytter dere til om dagen?"-tråden, men den passer bedre her.

Helt vanvittig gitarspill. For en kontroll over strengene! Bare det å komme seg igjennom stykket uten en eneste ulyd må være ekstremt vanskelig. Lett å snuble i egne fingre med så mange raske og intrikate posisjonsforandringer.

Dette er så til de grader avslappet, flytende og rent spilt.

 
Redigert:
Kjøpte meg en liten batteridrevet «reiseforsterker» på impuls her om dagen. Er lei av å dra store kasser ut av boden hver gang kone og barn er ute av huset, og det må vel også sies at jeg kunne hatt godt av noen flere øvingstimer før volumet skrus til 11 på gammel-Fenderen.

Boss Katana Mini. Meget fornøyd med lyden (brown, crunch og clean) hvis man tar pris og størrelse i betraktning. Jeg har brukt åtte hundrelapper på langt mer unyttige saker. Katanaen får plass i aviskorga og øvingsfrekvensen har tatt seg kraftig opp. Anbefales!

Katana Mini er en genial, liten sak! Kjøpte min brukt for 500,-. Øver mye mer hjemme nå som terskelen har blitt så lav.
 
laney_ironheart_irt_studio_head_irt212_half_stack_guitar_amp.jpg


Plukket opp denne for en tid tilbake og trenger en delay som jeg skal bruke i effekt-loopen. Forslag?

Funksjonsmessig trenger jeg ikke noe komplisert, men gjerne en sak som farger lyden minst mulig. Kan godt være noe "vintage" eller brukt. Kan også være noe med flere effekter.

Sist jeg hadde røramp hadde jeg en TC Electronic G-Force og senere G-Major. Men utvilingen har kanskje gått videre siden det(?).
 
Vis vedlegg 207530

Plukket opp denne for en tid tilbake og trenger en delay som jeg skal bruke i effekt-loopen. Forslag?

Funksjonsmessig trenger jeg ikke noe komplisert, men gjerne en sak som farger lyden minst mulig. Kan godt være noe "vintage" eller brukt. Kan også være noe med flere effekter.

Sist jeg hadde røramp hadde jeg en TC Electronic G-Force og senere G-Major. Men utvilingen har kanskje gått videre siden det(?).

Hvis du ønsker noe enkelt som ikke degraderer signalet særlig så er TC Electronics Flashback serien ganske morsom.
Bra byggekvalitet, kompakt sammenlignet med funksjonalitet.
I tillegg kan du også laste ned preset ved å sende signaler fra mobilhøytaleren din inn på pickupsene.

 
Vis vedlegg 207530

Plukket opp denne for en tid tilbake og trenger en delay som jeg skal bruke i effekt-loopen. Forslag?

Funksjonsmessig trenger jeg ikke noe komplisert, men gjerne en sak som farger lyden minst mulig. Kan godt være noe "vintage" eller brukt. Kan også være noe med flere effekter.

Sist jeg hadde røramp hadde jeg en TC Electronic G-Force og senere G-Major. Men utvilingen har kanskje gått videre siden det(?).


Hadde en selv for 3-4 år siden. Kan anbefales.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Prøver å få liv i denne tråden igjen med et skamløse glamourbilder av min "eneste" elgitar (foruten denne har jeg en backup og min første egne elgitar). Håper jeg her kan unnslippe Facebook-gruppenes Harley Benton-tøv...!

JSte6Pa.jpg

w0M7fm2.jpg


Morsomt å lese Robben Ford-diskusjonen på forrige side. Dette er en ES-modell, og da jeg fikk laget nye mikrofoner ventet jeg noen ekstra uker på svarte deksler, utelukkende inspirert av Fender Esprit-modellene.
Ford er et av mine største forbilder, for en utrolig frasering han alltid har hatt.

Utrolig nok bidrog han også til klokkeinteressen min.
Det høres kanskje rart ut, men dette klippet (og mer fra Montreux '81 og Aurex '80) hvor Ford bærer klokke på svart skinnrem så bare kult ut - til tross for frisyren. Jeg ble helt besatt av å ha det selv.

For de som religiøst lytter til den første Yellowjackets-plata pga. Fords soloer, sjekk ut dette:


Bandet som senere ble til Yellowjackets på Baked Potato i LA i 1976. Ironisk introdusert som "The Ricky Lawson Blues Band". Fords bebop-fortendedeler over verdens sinteste sambakomp på første låt (Tee Time for Eric) er helt fantastisk!


VIKTIG! Redigert lenke 22:40. Hvis du trykket før det, var det feil opptak - det var fra '78 og ikke like hipt, og med feil band.
 
Redigert: