Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Dette var spenstig?
D268F88D-8E9E-4C91-B3DD-D721A0430412.png
 
Absolutt. Men spenstige priser også vil jeg anta. Ren speedy i hvitt gull er jo loco priset.

Absolutt. Men spenstige priser også vil jeg anta. Ren speedy i hvitt gull er jo loco priset.
Ja, hvis eu tenker på 321 ja, de andre er noe mer moderat priset. Moderat=450k. Moonwatchen i hvitt gull ligger vel derimot på 550k.

Lett tatt den i sedna gold, om jeg hadde kledd den er en annen sak.

Edit: man får jo PO med diamanter etc, de ligger på 2 mill ca, så stiv pris blir det :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Enig der, er en genial løsning, var vel noe som ofte ble brukt mer for noen tiår siden.
Spennen er enkel, men den gjør absolutt nytten. Tenker jeg sikkert oppgraderer til den nye senere, men pr nå fungerer den brillefint.
Er tydeligvis fortsatt en issue med at de stretchy lenkeleddene til Forstner utvider seg. Min er blitt slik etter noen måneders bruk og går i søpla. Dårlig produkt.

8919F491-6EFB-4153-A034-5FD5666E4644.jpeg
 
Er tydeligvis fortsatt en issue med at de stretchy lenkeleddene til Forstner utvider seg. Min er blitt slik etter noen måneders bruk og går i søpla. Dårlig produkt.

Vis vedlegg 310863

Ikke bra. Vet du når din er fra? Kjøpte du den ny selv?
Grunnen til at jeg spør er at jeg kjøpte min i mai i år og har brukt den så og si daglig i 6 mnd nå. Og brukt den til absolutt alt. (Er OWG) Er ikke antydning til strekk på min. :unsure:

Om du reklamerer og får deg ny så kan du legge inn ønske om at de blir levert uten de leddene der.

Synes komforten på denne lenken er helt super. Rett og slett utrolig fornøyd.
 
Så bra at din fortsatt er i orden @havarduf
Jeg også synes at komforten og utseende på lenken var helt konge, så det var egentlig veldig synd.
Kjøpte den ny selv fra Forstner UK i juli i år. Har ikke strukket den unormalt og hatt den egentlig ganske løst på armen.

Kan så klart sende de en mail og klage, men usikker på om jeg tør å gå med den med eller uten de stretchy leddene når kvaliteten er så dårlig. Bruker jo min Seamaster slik den var tenkt, i og rundt vann. Vil ikke bekymre meg for at den havner på havbunnen eller at den går i asfalten.
 
Så bra at din fortsatt er i orden @havarduf
Jeg også synes at komforten og utseende på lenken var helt konge, så det var egentlig veldig synd.
Kjøpte den ny selv fra Forstner UK i juli i år. Har ikke strukket den unormalt og hatt den egentlig ganske løst på armen.

Kan så klart sende de en mail og klage, men usikker på om jeg tør å gå med den med eller uten de stretchy leddene når kvaliteten er så dårlig. Bruker jo min Seamaster slik den var tenkt, i og rundt vann. Vil ikke bekymre meg for at den havner på havbunnen eller at den går i asfalten.

Skjønner. Kjedelig..
Om du får ny uten stretchy så tenker jeg risikoen er relativt lav. Er jo skrudde lenkeledd, så skal vel en del til.
 
Skjønner. Kjedelig..
Om du får ny uten stretchy så tenker jeg risikoen er relativt lav. Er jo skrudde lenkeledd, så skal vel en del til.
Fyrt av en mail nå så får vi se hva de sier. Du har helt klart et godt poeng med at det er skrudde ledd så går antagelig fint.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Kjapp respons om at de sender ny lenke. Så god kundeservice og åpenbart også et problem de kjenner godt til. Var ingen mulighet for lenke uten stretchy ledd @havarduf
 
Godt å høre @hbf
Brennsikker på jeg las en plass at det skulle gå, men men.
Ser ut som den nye nå blir levert med den oppgraderte spennen som standard.
 
  • Liker
Reaksjoner: hbf
Har nesten ikke ord for hvor godt det føles å ha sikret et eksemplar av denne til samlingen. Det som lenge virket som en umulig drøm klarte den fantastiske gjengen hos Bjerke å gjøre til virkelighet. Speedmaster har alltid hatt en helt spesiell plass i «klokkehjertet», og det kan ikke bli bedre enn dette for min del.

IMG_0148.JPG

IMG_0149.JPG

IMG_0152.JPG


Litt historie:
 
3861 er jo objektivt sett en bedre klokke, men jeg foretrekker min 1861. Har ikke speedmaster fordi det er en fantstisk klokke, men fordi det er nettopp speedmaster. Som en sucker liker jeg 1861 fordi den ligger også tettere på de som faktisk ble brukt av NASA(1861 er vært i bruk til EVA også) Samt teksten på baksiden.

Kjøpte nylig 1479 lenke fra Uncle Seiko også. Her får du solid end links, frest lenkelås med skikkelig knapper for åpning samt hele 5 hull for microjustering.
Da har du i mine øyne der beste fra to verdener, sjarmen til 1861, og bærekomforten til 3861

Hvordan oppleves disse? Ser unektelig kule ut, og ikke spinngale priset. Verdt det?
 
Hvordan oppleves disse? Ser unektelig kule ut, og ikke spinngale priset. Verdt det?

Jeg vil hevde det. Du merker at den ikke er på høyde med originale, blant annet «pin and collar» på lenken. Men den sitter godt og føles solid nok. Jeg er fornøyd
 
Lenge siden jeg har kjøpt klokke nå og vurderer en speedmaster. Har en seamaster fra før og tenkte speedmaster kunne passe fint. Jeg er imidlertid helt blank på speedmaster og trenger litt veiledning. Hvilke modeller bør jeg så på som er «rimelig» priset? ? Må på ingen måte være perfekt, siden jeg bruker klokken mine til hverdags og må regne med litt små riper osv.
Vurderer også reduced siden jeg har tynne håndledd, men den er liksom den klassiske speedmasteren.