Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Er det noen som kjenner til Speedmaster Mk 40 eller day-date eller triple date som den blir kalt. Jeg tenker først og fremst på referanse litteratur som kjøpe guiden til Fratello magazine: The Omega Speedmaster Watch Buyer's Guide — Part 1 (fratellowatches.com) men for mk 40.

Andre innspill og erfaringer motas med takk.

2ukfk8lehdyz.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Gratulerer! Ser veldig bra ut :)

Takk! :) Blir bare mer og mer glad i denne, kan med 99% sikkerhet si at denne blir en keeper.

Ser bra ut! Gratulerer. Så denne fins hos norske forhandlere nå?

Takk! Otteren i Stavanger fikk inn én hesalite og én safir i påsken. Har ikke hørt/sett noe fra andre enda. Antar de fleste forhandlerne i Norge vil få veldig snart, om ikke allerede.
 
Hva er det egentlig med Speedmaster Moonwatch? Hvorfor plager det meg hver dag at jeg ikke har en? Omtrent hver dag siden jeg solgte den forrige for to år siden. Hvorfor? Og den nye 2021-versjonen gjorde det ikke lettere. Speedy er herved på lista:)
 
Hva er det egentlig med Speedmaster Moonwatch? Hvorfor plager det meg hver dag at jeg ikke har en? Omtrent hver dag siden jeg solgte den forrige for to år siden. Hvorfor? Og den nye 2021-versjonen gjorde det ikke lettere. Speedy er herved på lista:)
Den nye selger tydeligvis ikke som varmt hvetebrød. Thune har den på lager og har hatt hele uka, men ingen som kjøper. Har hatt et inntrykk av det motsatte i vår lille boble, at det nærmest var venteliste på de første. Men enig i at det er noe spesielt med Speedie. Hvorfor skulle jeg ellers følge med på lagerstatus på Thune :LOL:
 
Den nye selger tydeligvis ikke som varmt hvetebrød. Thune har den på lager og har hatt hele uka, men ingen som kjøper. Har hatt et inntrykk av det motsatte i vår lille boble, at det nærmest var venteliste på de første. Men enig i at det er noe spesielt med Speedie. Hvorfor skulle jeg ellers følge med på lagerstatus på Thune :LOL:
I motsetning til Thune ble det solgt 3 stykk hos Urmaker Næss på fredag. Speedmaster skal jo være lagervare hos Omega forhandlere, men enkelte kan nok kanskje ha «venteliste» akkurat i starten.
Er storfornøyd med min nye speedy!
 
Ser det rapporteres om skarpe kanter på både kasse og lenke på den nye speedie. Hvordan opplever du den? Har ikke fått testet den selv enda, men har lyst på en.
Har lest dette selv. Har ikke merket noe til dette selv enda, men har kun brukt den på NATO.
Skal komme med en tilbakemelding når jeg har fått på ett ledd til på lenka så den får bedre passform!
 
  • Liker
Reaksjoner: Sponon