Hakke peiling, men Thomas har/hadde en slik.Den som gikk på ebay i går?
Hakke peiling, men Thomas har/hadde en slik.Den som gikk på ebay i går?
Var innom en tur hos Thomas / Urmaker Christiansen i dag for å titte på enda en Speedmaster. Jeg angrer som en hund på at jeg solgte min i fjor bare 3 mnd gammel.
Er nå på jakt etter en ny, og pengene brenner i lomma. Fikk forresten sjokk over Omegas aggressive prisstigning siste år, så jeg må ut på bruktmarkedet.
Fant denne på finn.no i går: http://finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77689023 mener å ha sett den her inne tidligere, men er usikker.
Noen som har noen formening om denne? Er skeptisk når det ikke følger med sertifikat, og selger tror den er fra 2010. Jeg mener å huske at denne modellen er produsert mye tidligere. I tillegg tror jeg den ikke er så lettsolgt som vanlig Speedy om jeg vil kvitte meg med den en vakker dag.
Takker for alle tips!
Pratet med selger på denne. Han sa selv han hadde tatt den i innbytte så han hadde null info. Greide heller ikke finne noen lignende urskiver på denne, og er og er ganske god på å Google. Jeg trakk meg pga dårlig magefølelse, men ser nå den er solgt.Godt å se at det ikke bare er meg som ikke klarer å finne noe info på denne, nå har jeg snart runda Google!
Ser at den ligger ute på Klokkeriet også, og der har selger skrevet at referansen ble bekreftet av urmaker 07.06. Jeg hadde tenkt meg ut for å kikke på den i kveld, men etter resultatløs søking som kan bekrefte at denne skiven ble levert som en variant av denne referansen frykter jeg at det er snakk om en franken. Selger har ingen papirer på den.
Er det noen andre som har funnet noe relevant info om denne nå, eller bør jeg bare la den passere?
Pratet med selger på denne. Han sa selv han hadde tatt den i innbytte så han hadde null info. Greide heller ikke finne noen lignende urskiver på denne, og er og er ganske god på å Google. Jeg trakk meg pga dårlig magefølelse, men ser nå den er solgt.
Hei Isberget. Takk for svar. Min melding var ikke ment som kritikk av deg, så håper du ikke tok det slik. Opplevde deg ikke som en useriøs selger, men det ble bare litt mange usikkerheter for min del. Ryddig av deg å informere kjøper om bakgrunnen og gratulerer med salg!Hei, det var jeg som var selger på denne klokken. Ser at den har blitt omtalt her, så velger å kommentere. Den ble tatt i innbytte på en annen klokke jeg solgte, jeg syntes klokken var pen og gjorde ikke veldig godt grunnarbeid før handel(noe jeg selvsagt burde gjort).
Jeg som mange andre her søkte etter å finne lik klokke, men kom fram til at den nok har fått panda skive av noen med forkjærlighet for dette.
Han som tok over denne etter meg igjen fikk beskjed om dette før handel og ville ha den da han syntes den var pen og ikke så på den som et samlerobjekt.
Hei Isberget. Takk for svar. Min melding var ikke ment som kritikk av deg, så håper du ikke tok det slik. Opplevde deg ikke som en useriøs selger, men det ble bare litt mange usikkerheter for min del. Ryddig av deg å informere kjøper om bakgrunnen og gratulerer med salg!![]()
Klarer ikke å legge fra meg tanken om å skaffe meg en panda "mitsukoshi" dial. Noen som vet hvor man får tak i dette og hvor mye en urmaker tar for jobben? Har sett to eksemplarer på ebay fra ca £350-£500, usikker på om dette er overpris eller veiledende.
![]()
Sjekk ofrei, men ser ikke ut til at de har skiven lenger:
http://www.ofrei.com/page343.html
Husk også visere:
http://www.ofrei.com/omega-watch-hands-caliber-321-861.html
Mener der fort ble 7-8k med visere og mva. Urmaker tipper jeg tar 1-2k.