Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Nom Nom!!
IMG_5508.JPG
IMG_5509.JPG
 
Møtte på problemer i går kveld, da jeg skulle sette på lenke på speedmasteren min som orignalt ble kjøpt med alligatorreim / foldespenne. Slet veldig med å få inn springbarene og måtte til slutt gi opp. Etter noen dypdykk i diverse forum ser det ut til at det er forskjell på springbarene man bruker med lenke og springbarene man bruker til reim / nato. Dette gjelder i allefall den nye lenken. Det ser ut til å være:

Lenke: 068ST2207 (19mm)
Reim: 068ST2208 (20mm)

Skal ikke være noe problem å bruke de som er ment for lenken til nato eller reim, men noen mener at de litt større 20mm er sikrere og mer stabile. Problemet oppstår som i mitt tilfellet når man bruker de som er ment for reim til lenke, disse blir nesten umulig å få inn.

Flere som har erfaringer med dette?
 
Møtte på problemer i går kveld, da jeg skulle sette på lenke på speedmasteren min som orignalt ble kjøpt med alligatorreim / foldespenne. Slet veldig med å få inn springbarene og måtte til slutt gi opp. Etter noen dypdykk i diverse forum ser det ut til at det er forskjell på springbarene man bruker med lenke og springbarene man bruker til reim / nato. Dette gjelder i allefall den nye lenken. Det ser ut til å være:

Lenke: 068ST2207 (19mm)
Reim: 068ST2208 (20mm)

Skal ikke være noe problem å bruke de som er ment for lenken til nato eller reim, men noen mener at de litt større 20mm er sikrere og mer stabile. Problemet oppstår som i mitt tilfellet når man bruker de som er ment for reim til lenke, disse blir nesten umulig å få inn.

Flere som har erfaringer med dette?
Dette er rett. Du må ha egne baretter til hhv lenke/rem
 
D4492DDF-AA3D-499A-99C4-B9AFD654AA8E.jpeg
Har brukt den gamle speedmasteren som altmulig klokke i et par uker nå. Hesaliten fikk en god del riper etter tre dager på et verksted. En runde med Solidox frisk pust og Tørre stellekluter fra Rema 1000 gjorde susen ;)
Hesalite er fantastisk !
 

Vedlegg

  • BA270376-471D-4047-9EE5-96798E4BF61C.jpeg
    BA270376-471D-4047-9EE5-96798E4BF61C.jpeg
    161,2 KB · Visninger: 0
Denne rødfjesede Omegaen tente jeg slik på at jeg MÅTTE løpe og kjøpe.
En svært sympatisk klokke, særlig fordi den ble "født" ifølge kortet på min fødselsdag i fjor. Ja, ikke min, da, men klokkas.
Kan noen kyndige her på TS fortelle om hvor vanlige røde skiver er på Omegaer ? Jeg vet om en fra midten av 90-tallet kalt Michsel Schumacher-modellen, men den så litt annerledes ut.
 

Vedlegg

  • P4060001.JPG
    P4060001.JPG
    79,7 KB · Visninger: 0