Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Ikke så mange som har skrevet om den på Tidssonen, bare noen kommentarer etter den ble sluppet på Baselworld, men det er en del interessante tråder på internasjonale forum. Bare å skrive CK2998 i søkestrengen, så får du et fint utvalg:) Bjerke fikk klokken forrige mandag, men jeg fikk først hentet den på lørdag da jeg var på ferie. Er strålende fornøyd og synes, som ved mye annet, at den er langt penere live enn på bilder og reklamavideoer. Se gjerne klokken på unboxing-siden og et par under "Dagens klokke".
Hei!!
Takk for svar:) Jo, jeg fant den siden i går. Magisk. Gratulerer!! Lurte litt på om den kom fra Bjerke, de selv annonserte ETA november. Luringene!!
Blir spennende å se mottakelsen her på forumet. Jeg liker den godt, kaanskje jeg kunne ønsket meg hesalite på denne.

Hei igjen!

Det blir alltid mange forskjellige reaksjoner når man "tukler" med en klassiker. For meg var dette en løp-og-kjøp og jeg er strålende fornøyd med resultatet. Var overrasket da jeg fikk den første fra Bjerke i Nedre Slottsgate da jeg ikke bestilte m/depositum før mid juni... Såvidt meg bekjent har juli/august alltid vært satt som leveringstid.

Jeg var spent på om det ble litt vel mye blått, men det funker over all forventning for meg. Det eneste som kan irritere en smule er sammenligningen med Snoopy. Bortsett fra at begge er 2 av flere limited editions fra Omega med litt særpreg, så er det jo helt forskjellige klokker!! Jeg håper flest mulig kjøper denne for å bruke den og ikke for å spekulere i prisøkning, men det får bli opp til hver enkelt. Jeg ville fx ikke solgt selv om noen smalt det dobbelte på bordet idag...

Jeg må si at de som har bestilt den nye Speedmaster Moonphase fra Basel sannsynligvis har mye å glede seg til. Vet ikke hvor lang køen er der, men jeg hadde bestilt den om jeg ikke hadde fått CK2998 når jeg ser hvor godt det blå funka. Men nå har jo jeg min blå-klokke:)

https://www.omegawatches.com/watches/baselworld2016/speedmaster-moonphase/

Angrer av og til litt på at jeg gikk for manual wind moonphase. Den har to pushere; en for dato og en for månefase. Det er ikke den letteste komplikasjonen å stille inn når man ikke har brukt klokken på lenge. Riktignok er dette min eneste klokke, men det får meg til å tenke hva jeg vil gjøre når jeg kjøper meg klokke nr 2 og denne får mindre tid på armen.

Hvor mye ga du for den blå?

En pen Reduced er akkurat hjemme igjen fra service og fortjener litt armtid i påvente av vurderinger rundt dens videre skjebne:)
20160801_003316.jpg

Gratulerer @Hopalong :) (Plukket opp i en annen tråd at dette er en nyanskaffelse.)

Lekre visere! Hvordan er førsteinntrykket sammenlignet med standard måneklokke?

Gratulerer @Hopalong :) (Plukket opp i en annen tråd at dette er en nyanskaffelse.)

Lekre visere! Hvordan er førsteinntrykket sammenlignet med standard måneklokke?

Takk :)

Foreløpig liker jeg den godt. Den mer symmetriske kassen og lugsene gir den et mer elegant utseende enn Pro`en, og jeg synes viserne gir klokken den riktig vintage-følelsen uten å virke helt tvangsretro. Klokken har safirglass, som selvsagt er både praktisk og pent, men jeg ville klart foretrukket plexi. Den brune skinnremmen kler uret godt. Personlig skulle jeg gjerne hatt en lenke i tillegg, men det leveres den foreløpig ikke med. Det finnes en Speedmaster-lenke som kan brukes til, med litt tilpassing av endeledd. Blir det til at jeg beholder klokken, regner jeg med at jeg vil få tak i en slik.. Forøvrig har jeg ingenting å utsette på den, så får vi se om den kan forsvare sin plass i boksen over tid.

• Liker
Reaksjoner: reim
Jeg har absolutt null snøring på vintage Speedmastere (og dermed er det kanskje bekymringsverdig at jeg begir meg ut på dette), men jeg har ramlet over en 1974 145.022-69 med boks og papirer. Pushere og krone er byttet (de originale delene følger med), men ellers ser det ut som at visere og skive (ikke tropical) stemmer. Hva kunne vært en rettferdig pris for den? Ser de ligger mellom 45' til 90' på Chrono, og det hjalp ikke veldig mye med et såpass bredt spekter...

På forhånd takk :)

Var innom AD i dag, fikk pris på å bytte skive på Speedmaster (fra tin-tin til den sorte). Han forteller at da må han også bytte visere. Dette fordi den store sekundviseren sitter så fast at det ikke er å anbefale å sette den på igjen. Prismessig utgjør det nesten ingenting, men det fikk meg til å lure litt...

Det er mange bilder av flotte gamle Speedmastere med originale visere. Har de ikke vært tatt av eller er de satt på igjen? Hvis de er satt på igjen, hvordan fungerer det?