Den o' store Omega Speedmaster-tråden

To brødre med 220 bezel
(X-post fra dagens vintage)
20180406_175832-01.jpeg
20180406_204547.jpg
20180406_175642-01.jpeg
20180406_175702-01.jpeg
 
Da ble det Speedmaster igjen:) (nr.7 i rekken så vidt jeg kan erindre). Denne har jeg litt tro på at skal få bli en stund. Den klassiske Speedmaster Pro med hesalitt er nok kanskje fortsatt favoritten, men jeg savner fort datovisning i daglig bruk.
Broad Arrow visere og blank besel er også noe jeg godt kan like:)
20180413_001058.jpg


88273_dd60bb3138b8f82d395c9fb4fbdb7d96.jpg
 
Protip: jeg var nettopp innom Thune v. Stortinget og fikk byttet ut spenna på Speedmaster-lenken min med en (39.5mm type) justerbar Planet Ocean-spenne. Hvilket betyr at jeg nå har on the fly justering i spenna (3-trinns "slide").

Har aldri fått den originale lenka/spenna til å passe riktig med sine 2 mikrojusterings-hull, enten litt for trang på ytterste mikro minus 1 ledd, eller for romslig med 1 mer ledd og innerste mikro.

Spenna er helt nøytral (bare omega-symbolet og "Omega" gravering, ingen PO-spor utover at de leddene innerst ved spenna ser litt anderledes ut enn resten av speedie-lenka).

Men nå er den perfekt, og kan justeres ut når været blir varmt. Anbefales!

Jeg fikk bestilt dette for 2 uker siden, de måtte bestille inn deler. Thune har gjort dette for andre kunder før, så det var kjent stoff for dem. Christer Vingan er han som har greie på det, og som du bør kontakte (email
cleardot.gif
christer.vingan@thune.no) Konverteringen koster 2500,- inkludert ny spenne, deler og arbeid.

Sikkert mulig å gjøre dette endel billigere sjæl hvis du sporer opp deler osv.
 
Redigert:
Samme utfordring her, liker å ha reimen litt slakk men på innerste av deto alternativene ble for slakt. Tok bort et ledd og flyttet til ytterste justering = noe trang.
Blir kanskje en slik på meg også - takk for bilder
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Tenker på å kjøpe en Omega Speedmaster Professional som første ordentlige klokke men usikker på hesalite vs sapphire sandwhich. Tenker å bruke denne klokken hver dag så lurer på hva dere anbefaler
 
Tenker på å kjøpe en Omega Speedmaster Professional som første ordentlige klokke men usikker på hesalite vs sapphire sandwhich. Tenker å bruke denne klokken hver dag så lurer på hva dere anbefaler

Hesalite. Litt flaut å ikke kunne bli med til månen fordi du har kjøpt feil klokke. :D

Du finner også flere bilder/diskusjoner i denne tråden som viser at klokka ser bedre ut med hesalite. For meg var det måneargumentet som ble avgjørende.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og frj
Hesalite. Litt flaut å ikke kunne bli med til månen fordi du har kjøpt feil klokke. :D

Du finner også flere bilder/diskusjoner i denne tråden som viser at klokka ser bedre ut med hesalite. For meg var det måneargumentet som ble avgjørende.
Helt enig i måneargumentet! Som fargeblind mann er Speedy med hesalite det nærmeste jeg kommer en månelanding. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Helt enig i måneargumentet! Som fargeblind mann er Speedy med hesalite det nærmeste jeg kommer en månelanding. :D
Hvordan ser klokka ut etter noen månederes bruk da?
Hesalite. Litt flaut å ikke kunne bli med til månen fordi du har kjøpt feil klokke. :D

Du finner også flere bilder/diskusjoner i denne tråden som viser at klokka ser bedre ut med hesalite. For meg var det måneargumentet som ble avgjørende.
H
Hesalite. Litt flaut å ikke kunne bli med til månen fordi du har kjøpt feil klokke. :D

Du finner også flere bilder/diskusjoner i denne tråden som viser at klokka ser bedre ut med hesalite. For meg var det måneargumentet som ble avgjørende.
Hvordan holder hesaliten seg når man bruker klokka daglig?
 
Har hatt Speedy med hesalite ved to anledninger, og har hatt "Speedy Tuesday"-versjonen siden oktober. Begge er brukt "i rotasjon", altså ikke daglig, men antall merker/skrammer totalt var ca. null for min del. :) Og dukker det opp småriper, så er en runde med Polywatch eller tannkrem nok til at hesaliten er god som ny igjen.